Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 5450
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av ulike årsaker har jeg lyst til å kunne kommunisere med enkelte uten at noen skal kunne se dette i ettertid. Har fått anbefalt appen Signal, som skal gjøre dette relativt enkelt.

Hvor høyt er sikkerhetsnivået i denne, og tilsvarende/lignende apper? Kan Snuteriet avlytte samtaler på telefonen som går igjennom denne appen, eller kan de bevise om samtaler har funnet sted?
Ingen ekspert, men om du setter timer på meldingene så vil de forsvinne i begge ender. Også passord ved åpning av app hjelper på.

Ikke engang utviklerne kan se meldingene.

Er det mulig? Meget tvilsomt. Om de hadde hatt ressurser til det og det var mulig.. Ville de brukt de på deg? Nei.
Anonym bruker
"Løpende Behemoth"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Telegram viser når noen tar screenshot, du kan sette timer på kor lenge melding vises nede i sekundene og alt er kryptert.
Med mindre du planlegger mord er det ikke nødvendig med noe annet?
Har aldri hatt problemer med Wickr o.l apper, men igjen har jeg ikke fått problemer med snap heller, så tar alt med en klype salt
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Telegram viser når noen tar screenshot, du kan sette timer på kor lenge melding vises nede i sekundene og alt er kryptert.
Med mindre du planlegger mord er det ikke nødvendig med noe annet?
Vis hele sitatet...
Denslags er nær meiningslaust. Å ta screengrab kan i verste fall gjerast med eit anna kamera. Anta at alle som kan lese meldingene kan kopiere dei.

Men: er det viktig å skjule *at* det skjer kommunikasjon, eller er det kun innhaldet som må skjulast? Det er to totalt ulike problemstillinger. Signal har svært krypto, og mange interessante eigenskaper som gjer det svært vanskeleg å avlytte meldingene. Men om angriper har ein mistanke om kven du kommuniserer med kan dei antakeleg rimeleg enkelt korrelatere datatrafikk i tid...
Sist endret av vidarlo; 25. februar 2018 kl. 19:30.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det viktigste er at Snuteriet ikke får hørt på samtalene. Dernest er det viktig at de ikke får lest dem, så timerfunksjonen er det første jeg skrur på. Det er ikke mord, men andre og langt mer uskyldige ulovligheter vi skal planlegge og gjennomføre. Noe så radikalt som produksjon av cannabis. En gruppe som skal samarbeide, og vi må koordinere hverandre uten å blottlegge hverandre om en blir tatt. (Knekk mobilen, altså).
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det viktigste er at Snuteriet ikke får hørt på samtalene. Dernest er det viktig at de ikke får lest dem, så timerfunksjonen er det første jeg skrur på. Det er ikke mord, men andre og langt mer uskyldige ulovligheter vi skal planlegge og gjennomføre. Noe så radikalt som produksjon av cannabis. En gruppe som skal samarbeide, og vi må koordinere hverandre uten å blottlegge hverandre om en blir tatt. (Knekk mobilen, altså).
Vis hele sitatet...
I så fall finst det neppe spesielt mange produkt som er betre enn signal.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det viktigste er at Snuteriet ikke får hørt på samtalene. Dernest er det viktig at de ikke får lest dem, så timerfunksjonen er det første jeg skrur på. Det er ikke mord, men andre og langt mer uskyldige ulovligheter vi skal planlegge og gjennomføre. Noe så radikalt som produksjon av cannabis. En gruppe som skal samarbeide, og vi må koordinere hverandre uten å blottlegge hverandre om en blir tatt. (Knekk mobilen, altså).
Vis hele sitatet...
Ikke noe sjakktrekk å poste det her inne. Admins deler ut informasjon visst de blir spurt av riktig instans. (Det stemmer det, selv om man er "anonym" ja? )

Uansett, gl hf
Du kan ha all verdens krypto uten at det hjelper. Det er fremdeles mennesker det er snakk om her, og jo flere dere er jo større er muligheten for at en av de kompromiteres. Utover det så er sikkert Signal eller Telegram det beste alternativet.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Ikke noe sjakktrekk å poste det her inne. Admins deler ut informasjon visst de blir spurt av riktig instans. (Det stemmer det, selv om man er "anonym" ja? )

Uansett, gl hf
Vis hele sitatet...
Det finnes vel to tilfeller av utlevering av informasjon fra freak til politiet, men ingen av de sakene hadde med Narkotika å gjøre. Det skal litt mer til før politiet setter i gang så omfattende etterforskning.
Det ene var tyveri og den andre saken involverte hacking.

Kilde.
Sist endret av Dodecha; 26. februar 2018 kl. 10:57.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Det finnes vel to tilfeller av utlevering av informasjon fra freak til politiet, men ingen av de sakene hadde med Narkotika å gjøre. Det skal litt mer til før politiet setter i gang så omfattende etterforskning.
Det ene var tyveri og den andre saken involverte hacking.

Kilde.
Vis hele sitatet...
Det hadde vært interessant å få høre hvor alvorlig disse 2 sakene var. Avisartikkel eller lignende. Hvor går lista?

Nso sitt innlegg er 4 år gammelt så det kan jo ha skjedd noe iløpet av den tid. Ikke vet jeg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av feitsomfaen Vis innlegg
Det hadde vært interessant å få høre hvor alvorlig disse 2 sakene var. Avisartikkel eller lignende. Hvor går lista?

Nso sitt innlegg er 4 år gammelt så det kan jo ha skjedd noe iløpet av den tid. Ikke vet jeg.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om artikler om sakene desverre. Hvor lista går må du spørre politiet, saken er den at freak leverer ikke ut noe som helst med mindre man må, dvs igjennom en rettslig kjennelse. Freak er da pålagt ved Norsk lov å oppgi informasjonen politiet ber om, og som sagt skjer det ikke ofte.
Det har ikke skjedd noen nye utleveringer av informasjon til politiet på de 4 årene.
Dodecha: Da lurer jeg på; Hvor ofte skjer det at politiet prøver seg med en høflig forespørsel om utlevering av info, altså uten rettskjennelse?

Jeg er klar over at dere ikke utleverer info med mindre dere må.
Sist endret av Rusmisbrukeren; 27. februar 2018 kl. 19:35.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sender man meldinger med Signal så lagres disse meldingene på devicen du sender fra ifølge
https://www.hackerfactor.com/blog/in...-Messages.html
Sitat fra linken over:
"Since the data is stored locally, the question becomes: how easy is it to decrypt? As it turns out, it's not too difficult since the encryption keys are nearby. Over at github, there's a tool called telegram-desktop-decrypt that can decode text, images, and videos from the local files. There is also TelegramStorageParser and other tools for decrypting the local files. In other words, the data may be encrypted but it is readily decipherable by anyone with access to the local files."
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Artikkelen omhandler telegram, ikkje signal. Lokal lagring er åpenbart eit uløyseleg problem, all den tid du faktisk vil lese meldingane. Då må dei lagrast på eit vis.
Sist endret av vidarlo; 10. mars 2020 kl. 10:58.
Så lenge du har skrudd på passord/fingerprint for å åpne selve Signal-appen (se appens instillinger) skal alt være helt kryptert.

Signal er open source så er det noen feil vil de oppdages. Signal har også betalt et uavhengig sikkerhetsselskap for å gå igjennom koden og verifisere at den er sikker.