Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2221
Jeg er klar over at det står svart på hvitt i den norske lov at stiletter er forbudt i Norge, men jeg har så utrolig lyst på akkurat den her http://www.ebay.com/itm/161114855016...%3AMEBIDX%3AIT , og det er like før jeg bestiller den. Burde jeg?

For ikke så lenge siden bestilte jeg en tobakksvare fra Tyskland. Pakken var merket "gift", og kom fram uten problemer. Sjansen for at stiletten blir stoppet i tollen er ikke så stor, men om den blir det er jeg litt engstelig for konsekvensene. Tar de røntgen av pakker? Hvordan fungerer det? Jeg har også hørt at det tas stikkprøver på pakker markert som gaver.

Takk på forhånd!
Den kniven er vel ikke forbudt? Du skyver ut knivbladet manuelt, og da mener jeg bestemt at den er lovlig. Har selv bestilt flere foldekniver, og ikke hatt noe problem.
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Sitat av valentino_942 Vis innlegg
Den kniven er vel ikke forbudt? Du skyver ut knivbladet manuelt, og da mener jeg bestemt at den er lovlig. Har selv bestilt flere foldekniver, og ikke hatt noe problem.
Vis hele sitatet...
Det er spring assisted. Men bare det at det er en stilett gjør den i utgangspunktet ulovlig.
Bestill med spendon kort på en ny ebay og paypal bruker. Får du problemer så var det nok "noen andre" som bestillte til din adresse.
Du har selvsagt rett i at den er forbudt i Norge siden den har fjærassistert åpning. Men hvor ofte blir sånne pakker sjekket tror du?
Vil tro at sjansen til at akkurat din pakke blir stoppet og åpnet er uhyggelig liten så jeg ville gått for bestilling hadde jeg vært deg!
Sitat av woff Vis innlegg
Du har selvsagt rett i at den er forbudt i Norge siden den har fjærassistert åpning. Men hvor ofte blir sånne pakker sjekket tror du?
Vil tro at sjansen til at akkurat din pakke blir stoppet og åpnet er uhyggelig liten så jeg ville gått for bestilling hadde jeg vært deg!
Vis hele sitatet...
Ca 5-15% av alle mine pakker har blitt stoppet og sjekket(ser det på pakken etterpå om den er blitt åpnet)

Dette er da snakk om 250-400 pakker i løpet av de siste 3 ish årene

er ikke akuratt 100% nøyaktig men litt bedre enn ingenting
Anarchy
Knife Freak's Avatar
Trådstarter
Bestilte den nå, ba ham pakke den inn i gavepapir og sende den som gave. Kjører full Mr. Bean her.