Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2045
Har ikke så altfor mye peiling på verdensøkonomien, men er litt nysgjerrig på hvordan følger en global økonomisk kollaps hadde fått, hvordan det endte sånn, og deres egne personlige meninger om saken.

Har fått med meg at det er en svært stor del engstelige sjeler rundt om i verden som frykter en øko-kollaps som rammer hele planeten, også så tidlig som i løpet av 2014-2015? Eksperter innenfor området sier at det er uunngåelig..


____________________________________________________________ _________________________________________________


Forskjellige religioners tegn på apokalypsen (gresk for 'løfting av sløret') aka dommedagen.. Og som alltids en del konspirasjon om saken som f.eks;


- 3. verdenskrig som også kan bringe med seg en veldig stygg atomkrig. En ny verdenskrig kan også føre til at - Zionistene får det som de vil i midtøsten..

- Ragnarok (Slenger inn en random jeg nettopp fant, ikke skyt meg)

____________________________________________________________ _________________________________________________

- Er det virkelig så ille?

- Er det stor sannsynlighet?

- Hvordan hadde det påvirket Norge og landets borgere? Vil det bli som Den Store Depresjonen?

- Hva er verste utfall?

- Og til sist, hvordan hadde det blitt i ettertiden?



Ikke hat meg for å putte litt illuminati-zion-konspirasjon inni der..
Sitat av Munchies Vis innlegg
Ikke hat meg for å putte litt illuminati-zion-konspirasjon inni der..
Vis hele sitatet...
Jeg hater deg ikke, men jeg finner det vanskelig å ta deg seriøst.
Ellers virker det å være uunngåelig at det vil komme en kraftig nedsving i den globale økonomien.
Hvor tidlig det skjer er det jo ingen som vet enda, men det er fint lite du kan gjøre med det for øyeblikket, og det blir nok ikke så tidlig som de sensasjonalistiske kildene dine hevder.

Anbefaler i alle fall å gå ut i fra spådommene til kredible (og helst så uavhengige som mulig) økonomer og ikke sinnsvake dommedagsprofeter.
At økonomien en dag vil kollapse for siste gang, det er like uunngåelig som at sola slokner. Men om det blir vi eller våre tipptipp-x 1000-oldebarn som får oppleve det, det er vel det eneste alle forskere er enige om at vi ikke vet.

Alle som sier noe annet, vil jeg ikke kalle forskere.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
At økonomien en dag vil kollapse for siste gang, det er like uunngåelig som at sola slokner. Men om det blir vi eller våre tipptipp-x 1000-oldebarn som får oppleve det, det er vel det eneste alle forskere er enige om at vi ikke vet.

Alle som sier noe annet, vil jeg ikke kalle forskere.
Vis hele sitatet...
Hvorfor for siste gang?

Kan jo bare bygge den opp igjen over tid.

OT:

Vi har kommet oss såpass langt til nå (menneskeheten) at jeg tror ikke de siste 30 årene skal kunne kjøre verden i dass. Det er nå mine 5 cents.
Økonomi er ikke bare penger, det er også hva som er laget, finnes på lager og kunnskapen det skal til for å lage noe. I generelle trekk er det mer et økosystem enn en enkelhet. Enkelthendelser kan skade dette økosystemet, men ikke få det helt til å kollapse. For å skade noe så solid som verdensøkonomien til et punkt der det ikke vil kunne repareres av normal oppførsel, dvs produksjon og forbruk, må en betydelig mengde av verden slåes ut veldig fort. Skulle jeg gjette vilt ville jeg ha plassert tallet på rundt 30% av verdens befolkning, og det måtte skjedd i de industrielle land siden mesteparten av kjøpekraften er der.

Atomkrig er et slikt eksempel, om enn noe usannsynlig. Ikke usannsynlig som i at det ikke kan skje, men usannsynlig at noen av de som har nok av de til å virkelig gjøre skade ville bruke de samtidig. Naturkatastrofer er som regel ikke store nok til å gjøre den skaden som skal til for en så massiv endring som må til, selv om feks en tsunami er kraftig nok til å lage endringer i på et visst nivå er det fortsatt for lite og vi ville fått god advarsel om det på forhånd. Et sannsynlig problem er biologiske katastrofer, feks med bakterier som er blitt resistente mot antibiotika. Treffer dette mennesker vil vi miste både forbrukere og produsenter, og det kommer ikke til å treffe likt ut.


Når det kommer til konspirasjonene dine, så forstår jeg det ikke. Katastrofer med så store dødstall ville aldri være en fornuftig ide for å få mere makt, når det er mye enklere å få makt/penger og lite ansvar ved å la andre finne opp ting, for så å kjøpe de og masseprodusere produkt og selge det til forbrukere. Jeg har også seriøse problemer å se hva "zion" ville vinne på at de som kjøper produkter fra de (resten av verden) eller som gir de støtte (USA) plutselig hadde mindre penger. Som tidligere nevnt, økonomi er et økosystem, tilnærmet fred og stabilitet gir bedre resultater enn krig. Hvis du ikke tror dette, ber jeg deg kikke på EU.

Siden alle nå handler med alle innad i Europa er det betraktelig vanskeligere å gjenskape det som tidligere plaget Europa, nemlig store kriger. Ved en krig kreves det at man er selvforsynt eller har venner som kan skaffe det du trenger. Men hva gjør man hvis det landet man er uenig med tilfeldigvis er de som produserer stålet du trenger etter at du har solgt det til de fra gruvene du har. Du kan ikke lage stål selv, og du vil tape på å ikke selge jern til de.
Den første linken din var jo til en side som spesialisert i anti-USA propaganda og konspirasjoner. Og egentlig mye annet tull. Men som de andre sier så skjer det vel en eller annen gang. Men så tidlig som i år eller neste år? Neppe.
Vikingene forutså Ragnarok på min bursdag? Dude, that's so metal
Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Vikingene forutså Ragnarok på min bursdag? Dude, that's so metal
Vis hele sitatet...
Nei, det var bare en eller annen sensasjonalistisk overskrift. Så langt jeg vet ble ragnarok aldri tidfestet. Noen mener at myten henger sammen denne hendelsen, som altså også ville vært en tid med ustabilitet i de germanske kulturelle strukturene.
Sist endret av Hardtliv2013bwoi; 22. januar 2014 kl. 13:27.