Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1762
Hei, jeg har hørt at det skal komme noe såkalt "Ungdomssfengsel" I år. Fra alderen 15-18år, i Halden.

Der ungdommer som har begått kriminelle ting, skal ha det litt lettere. Liksom snakke med psykolog osv. Grunnen til dette er fordi de ikke vil ha dem sammen med dem som er eldre, som kan være i gjenger osv. Slik at dem ikke finner på noe slikt igjen.

Hva tenker dere om dette? Jeg syntes det er ganske rart (er ikke kriminell selv, har aldri gjort noe feil :P). Tenkte bareom hva dere freaks tenkte om dette
Ungdomsfengsel finnes allerede b.la i Bergen med 4 plasser
Psykologhjelp høres veldig bra ut. Få vist dem hvordan livet egentlig henger sammen, menneskesinnet, og hvordan se livet sitt i perspektiv. Så kan de se hvordan ugangen de påfører andre skaper lidelser, og at det finnes et annet liv enn å drive kriminalitet for å overleve.
Personlig tror jeg en 15 åring som blir tatt for noe kriminelt vill lære mye mer av å snakke med en psykolog enn å bli buret inne.
Jeg vedder venstre balle på at et tilbud med psykologer allerede eksisterer...
På tide..*titegn*
Drittonger som kjører krimm, som utøver faanskap ovenfor uskyldige mennesker burde sone!
Sist endret av Eyeamare; 10. januar 2014 kl. 00:56.
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
På tide..*titegn*
Drittonger som kjører krimm, som utøver faanskap ovenfor uskyldige mennesker burde sone!
Vis hele sitatet...
For så å komme ut igjen som en hjernedød idiot å gjøre det samme igjen?
Ei hytte på fjellet med Lars Monsen et års tid hadde gjort alle ungdommer godt.
Fordelen med ungdomsfengsel er at de slipper unna de gamle ringrevene i kriminaliteten så de får ikke lært like mye harde triks like lett som de får gjort det i fengselet. Så jeg ser absolutt en del fordeler og om ungdommene får mer oppfølging av psykologer og andre kvalifiserte til å takle dritten i sitt liv så kan det lettere bli normale lovlydige mennesker av dem.
Nei, men Norge har ikke evnet å sette opp noe som helst straffesystem for folk under 18 år som begår tyngre lovbrudd.
Dette har gitt klare signaler for aldersgruppen om at det er ikke noe stress å gjøre ulovlige ting, handling fører til konsekvens, å kanskje det må til, for at de allerede "hjernedøde idiotene" skal skjønne, om de ikke allerede har en forståelse av hva som er greit å gjøre eller ikke.
Syntes det hørtes greit ut jeg ^^
Sitat av Eyeamare Vis innlegg
På tide..*titegn*
Drittonger som kjører krimm, som utøver faanskap ovenfor uskyldige mennesker burde sone!
Vis hele sitatet...
Det tror jeg ingen betviler. Men nå må man vel se verden rimelig i sort hvitt om en tror at det å straffe folk hardest mulig faktisk kommer til å hjelpe. Kan det være så veldig veldig vanskelig å prøve å sette seg inn i andres situasjon? Selv om du ikke nødvendigvis støtter valgene deres? Er det mulig at ungdomkriminelle ikke bare er "drittunger" og at straff ikke nødvendigvis kommer til å endre deres adferd for det bedre?
Ser ingen problemer med ungdomsfengsel så lenge det benyttes bare til ekstreme tilfeller. Det bør være svært stor fare for gjentakende utøvelse av f.eks vold før dette taes i bruk. Så lenge det er tilfellet er jeg positiv til å la ungdom slippe å sone lamme voksne.