Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  104 46964
Hei!

Jeg er svært interessert i seriemordere og ønsker å finne ut mest mulig om dem. Om det finnes bøker om seriemordere er dette interessant for meg. Jeg er ute etter lenker og informasjon om alle slags seriemordere der ute i verden. Det må da være flere seriemordere der ute enn hva det er som står på denne lenken:
http://no.wikipedia.org/wiki/Seriemord

Her er en artikkel om Jack The Ripper for eksempel: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ip...p?artid=165089

Jeg er ute etter utfyllende artikler om forskjellige seriemordere. Her er for eksempel en artikkel om Arnfinn Nesset som jeg finner interessant: http://news.isay.no/2010/09/10/norge...jennom-tidene/

Kom med gode lenker og relevant informasjon i denne tråden er dere snill!
Hvorfor ble andreposten sletta her? Bedriten moderering. Den var jo høyst relevant.

OT, sjekk ut the hillside stranglers, the zodiac killer. Det første jeg kom på.
Har også to som skøyt en del folk i USA med sniper.

http://en.wikipedia.org/wiki/Beltway_sniper_attacks
Sist endret av fth; 17. september 2011 kl. 17:10.
Og vi har Anders Behring Breivik
Sitat av Tokis Vis innlegg
Og vi har Anders Behring Breivik
Vis hele sitatet...
Han er jo ikke en seriemorder, men en massemorder. 2 forskjellige ting det der.
Husker ikke hva han heter, men en engelskmann som var lege, som forgifta over 200 stk (dem regner med at tok livet av rundt 500 uten bevis)

Harold Shipman, England 218 drap til 1998, han drepte pasientene sine dordi han nøt å se ofrene dø.

Luis Garavito, Bolivia - 138 drap til 1999. Garavito voldtok og drepte fattige gutter.

Henry Lee, USA - 189 drap til 1983
Han tilsto over 600 drap, retten dømte han for 189

Thug Behram, India - 125 drap til 1840
Leder av en kult med århundre lange tradisjoner for å bortføre og kvele reisende. Han ble mistenkt for 931 drap!
Sist endret av ParadiseCity; 17. september 2011 kl. 17:24.
Sjekk ut episoder av masterminds på youtube!
Hva med denne artikkelen? Seriemordere
Sitat av Tokis Vis innlegg
Og vi har Anders Behring Breivik
Vis hele sitatet...
Venta på at den skulle komme. Har selv brukt mye tid på å studere han. Fulgte med 2 døgn i strekk fra stortinget sprengte og har siden lest store deler av hans manifest og det meste av artikler som har blitt postet av norske tabloid aviser og en del utenlandske. Det som er interessant her er hvor forskjellig folk oppfatter han. Virker nesten som mange aviser spesielt utenlandske aviser prøver å sykelig gjøre han. Dette tror jeg folk gjør av hat og for å "forhindre" at flere gjør ting som Breivik.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Venta på at den skulle komme. Har selv brukt mye tid på å studere han. Fulgte med 2 døgn i strekk fra stortinget sprengte og har siden lest store deler av hans manifest og det meste av artikler som har blitt postet av norske tabloid aviser og en del utenlandske. Det som er interessant her er hvor forskjellig folk oppfatter han. Virker nesten som mange aviser spesielt utenlandske aviser prøver å sykelig gjøre han. Dette tror jeg folk gjør av hat og for å "forhindre" at flere gjør ting som Breivik.
Vis hele sitatet...
Han eier jo ikke empati eller medfølese, er ikke dette sykelig mener du?
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Han eier jo ikke empati eller medfølese, er ikke dette sykelig mener du?
Vis hele sitatet...
Han er en massemorder, ikke en seriemorder, så kan ikke dere ta denne diskusjonen et annet sted?
Vi tar den ikke i det hele tatt tenker jeg
Se "Most Evil" som går på discovery (eller last ned). Handler utelukkende om seriemordere.
På MAX hver torsdag kl.21:00 går et program som heter Seriemordere, originaltittel Born to kill.
Fant noe om programmet her: http://new.offthefence.com/detail/born-to-kill/1121370/
Denne er interessant Lasermannen

Lasermannen som herjet i Sverige på 90-tallet. Ranet banker osv.

Norsk seriemorder bosatt i USA: http://no.wikipedia.org/wiki/Belle_Gunness

Eller hva med Ed Gein som stjal lik fra gravplassene. Spennende lesning, selv om han gjorde noe forferdelig.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Arnfinn Nesset!
Sitat av Clayton Vis innlegg
Arnfinn Nesset!
Vis hele sitatet...
Han er nevnt i en lenke her ser jeg
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Du har jo noen flere ganske kjente serie mordere som

John Wayne Gacy , også kalt "The Killer Clown" dømt for 33 drap

Ted Bundy dømt for 30 drap

Hillside Strangler
dømt for 13 drap

BTK (Bind, torture, kill) dømt for 10 drap

Og til slutt en hel liste over seriemordere i usa

::
Legger til denne også, en liste over seriemordere rangert etter antall offere
Sist endret av r0bin; 17. september 2011 kl. 19:11.
Sitat av r0bin Vis innlegg
Du har jo noen flere ganske kjente serie mordere som

John Wayne Gacy , også kalt "The Killer Clown" dømt for 33 drap

Ted Bundy dømt for 30 drap

Hillside Strangler
dømt for 13 drap

BTK (Bind, torture, kill) dømt for 10 drap

Og til slutt en hel liste over seriemordere i usa

::
Legger til denne også, en liste over seriemordere rangert etter antall offere
Vis hele sitatet...
Takker for bra innlegg
Jeffrey Dahhmer, en amerikansk homosseksuell seriemorder, nekrofil og kannibal.

http://no.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Dahmer
Husker jeg var ufattelig interessert i seriemordere da jeg var litt yngre.
Hadde bilder av Charles manson, Ted bundy, Dahmer og mange fler på hele veggen.
I tillegg var planen min og bli atferds psykolog eller noe lignende, for å kunne lære meg å profilere meg fram til hvem som kunne matche og være en seriemorder osv.

Planen er ikke helt den samme, men psykologien bak det å være en seriemorder er utrolig interessant.
Hvorfor, Hva, og hvordan ting trigger folk til å begå syke handlinger og atferden..

Anbefaler denne siden : Serie mordere og litt mer
De aller fleste presidentene i USA har vært seriemordere, ikke minst den forrige av dem, som også er rasist.

Edit: om ikke seriemordere, så i det minste massemordere.
Sist endret av slicer; 17. september 2011 kl. 21:05.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Husker jeg var ufattelig interessert i seriemordere da jeg var litt yngre.
Hadde bilder av Charles manson, Ted bundy, Dahmer og mange fler på hele veggen.
I tillegg var planen min og bli atferds psykolog eller noe lignende, for å kunne lære meg å profilere meg fram til hvem som kunne matche og være en seriemorder osv.

Planen er ikke helt den samme, men psykologien bak det å være en seriemorder er utrolig interessant.
Hvorfor, Hva, og hvordan ting trigger folk til å begå syke handlinger og atferden..

Anbefaler denne siden : Serie mordere og litt mer
Vis hele sitatet...
Høres mer ut som om du ser/så opp til dem. En ting å være interessert i psykologien bak, men bilder på veggen?
Sitat av nikons Vis innlegg
Høres mer ut som om du ser/så opp til dem. En ting å være interessert i psykologien bak, men bilder på veggen?
Vis hele sitatet...
Ved å stadig se seriemorderne rundt meg, Kunne jeg holde en viss interrese for psykologien bak det. Om jeg f.eks mistet interessen ville jeg igjen få det ved og bare se på veggen og tenke tilbake på hvorfor jeg limte dem der.

Men ja, jeg kan vel inrømme at jeg så opp til noen av disse syke menneskene, på en litt spesiell måte. Ikke likte det de hadde gjort eller noe sånt, men det at dem tenkte på den måten var utrolig fasinerende.
Kan jeg spørre hva interessen for seriemordere skyldes?
Sitat av pax_corpus Vis innlegg
Sykt, sykt sykt. Dnepropetrovsk maniacs
Vis hele sitatet...
Jeg har sett videoen som er omtalt i artikkelen. Noe av det sjukeste jeg har sett. Er sikkert mulig å søke den opp for dem som er interessert...
Sitat av homoludens Vis innlegg
Jeg har sett videoen som er omtalt i artikkelen. Noe av det sjukeste jeg har sett. Er sikkert mulig å søke den opp for dem som er interessert...
Vis hele sitatet...
Starta å se den, sluttet like fort. Syke syke folk. Verre enn utøya det der.
Sitat av pax_corpus Vis innlegg
Sykt, sykt sykt. Dnepropetrovsk maniacs
Vis hele sitatet...
fy fan... hva får folk til å gjøre sånn.. jeg vil virkelig vite hvordan!
Vill anbefale deg å se "the young poisoners handbook" film som omhandler Graham young: http://en.wikipedia.org/wiki/Graham_Young

http://en.wikipedia.org/wiki/H._H._Holmes <-- og en meget interresang mann.
Sitat av qeinar Vis innlegg
Vill anbefale deg å se "the young poisoners handbook" film som omhandler Graham young: http://en.wikipedia.org/wiki/Graham_Young

http://en.wikipedia.org/wiki/H._H._Holmes <-- og en meget interresang mann.
Vis hele sitatet...
Takker

Jeg likte spesielt godt artikkelen om John Ausonius also known as Lasermannen!
Noen som vet hvor jeg kan finne videoen av de ukrainske kara? Tror ikke det er mulig å søke seg til den på google akkurat.
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Noen som vet hvor jeg kan finne videoen av de ukrainske kara? Tror ikke det er mulig å søke seg til den på google akkurat.
Vis hele sitatet...
Jo, det er fullt mulig. Ligger ute på mange gore-sider.
Veldig spennende emne dette her, anbefaler deg å "studere" lesestoff og ikke tv show/doku,
da tv delen sjelden er veldig korrekt, er 2 sider av alle saker, noe tv show/doku sjekden tar hensyn til...

Har selv brukt veldig mye tid på dette tema de siste 17 årene, da jeg har intigrert dette inn i jobben

Om du er virklig seriøs med denne "interessen" så ta det forsiktig,
kan skrive under på at det kan gå alvorlig galt
Men det er et fantastisk spennende tema..

trekk ut noen få personer og ta dem for deg skikkelig, isteden for å lære deg litt om alle..
Selv har jeg utdypet meg spesielt på alle de innvolverte rundt Charles Manson,
og har blitt sjokkert en del ganger opp gjennom årene når deg gjelder medias virklighet kontra den reele virkligheten..

Lykke til
Sitat av LeFTy Vis innlegg
Har selv brukt veldig mye tid på dette tema de siste 17 årene, da jeg har intigrert dette inn i jobben

Om du er virklig seriøs med denne "interessen" så ta det forsiktig,
kan skrive under på at det kan gå alvorlig galt
Vis hele sitatet...
Hvordan kan det gå alvorlig galt? Hmm, hva er egentlig "jobben" din?

Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Noen som vet hvor jeg kan finne videoen av de ukrainske kara? Tror ikke det er mulig å søke seg til den på google akkurat.
Vis hele sitatet...
Google Three guys one hammer. Egentlig bare tragisk den morbide interessen man har av å se i detalj torturen og drapet på en uskyldig mann på vei for å treffe barnebarnet sitt.
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hvordan kan det gå alvorlig galt? Hmm, hva er egentlig "jobben" din?
Vis hele sitatet...
he he skal ikke gå inn i så mye detaljer, men om du studerer noe på et høyere nivå enn "jeg kan alt om ted bundy for jeg har sett 6 filmer om han"

Men heller bestemmer deg for å lese alt du finner om personen, og danner deg egne teorier ut i fra all den informasjonen du finner.
og gjerne besøker åsteder for å gå gjennom teorier step by step...

Ja da kan du få medlidenhet for hvem som helst og bare "fantasien" kan styre
hvor du ender til slutt

Charles Manson er et av de beste eksemplene på kriminelle der det er veldig lett å
gjøre deg opp en mening uten at du vet hva du snakker om,

Veldig mange som har han som et forbilde uten å egentlig vite hvorfor,
på grunn av media og staten californias behandling av saken...

Folk blir sjokkerte når de virklig setter seg inn i denne saken,
og ikke bare bruker youtube og filmer som kilder
Sitat av UncleAndy Vis innlegg
Noen som vet hvor jeg kan finne videoen av de ukrainske kara? Tror ikke det er mulig å søke seg til den på google akkurat.
Vis hele sitatet...
For den som har mage til det:

http://theync.com/media.php?name=156...n-murder-video
Sitat av homoludens Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Unnskyld, Men kan du fjærne linken?
Sist endret av SilverLemon; 18. september 2011 kl. 21:03.
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
Unnskyld, Men kan du fjærne linken?
Vis hele sitatet...
Hvorfor det? Gjør som meg og la vær å trykk på den dersom du ikke vil se slikt.
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvorfor det? Gjør som meg og la vær å trykk på den dersom du ikke vil se slikt.
Vis hele sitatet...
Tenk deg om noen barn googler mord da, så får de opp denne tråden i freak.. Trykker på linken, og vips! De har mareritt noen måneder..
Sitat av FOX Vis innlegg
Tenk deg om noen barn googler mord da, så får de opp denne tråden i freak.. Trykker på linken, og vips! De har mareritt noen måneder..
Vis hele sitatet...
Ja, tenk.... freak og tusenvis av andre nettsteder. Folk skjønner jo også at linken ikke akkurat leder til noe koselig, så dersom de trykker på linken, så er det en avgjørelse og ikke ett uhell.
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
Unnskyld, Men kan du fjærne linken?
Vis hele sitatet...
Den linken er ikke noe ukjent for de som har vært på internett en stund. Veldig mange har sett den videoen, meg innkludert.
Sitat av DrPerception Vis innlegg
Venta på at den skulle komme. Har selv brukt mye tid på å studere han. Fulgte med 2 døgn i strekk fra stortinget sprengte og har siden lest store deler av hans manifest og det meste av artikler som har blitt postet av norske tabloid aviser og en del utenlandske. Det som er interessant her er hvor forskjellig folk oppfatter han. Virker nesten som mange aviser spesielt utenlandske aviser prøver å sykelig gjøre han. Dette tror jeg folk gjør av hat og for å "forhindre" at flere gjør ting som Breivik.
Vis hele sitatet...
Du er talentløs hvis du brukte to døgn og ikke fikk med deg at det var regjeringsbygget som ble utsatt for anslaget.
Sitat av SilverLemon Vis innlegg
Unnskyld, Men kan du fjærne linken?
Vis hele sitatet...
Det står da "for den som har mage til det". Hvis du er oppegående så tolker du det i retning av at videoen viser noe grusomt. Linken vises også som "http://theync.com/media.php?name=156...n-murder-video". Altså murder video. Hvis du ikke har lyst til å se det så ikke klikk. Er glad for at freakforum ikke praktiserer naiv sensur. Tipper 90% av dem som er her inne har sett verre eller like ille ting før, og at det ikke er noe problem for dem å finne videoen om de virkelig vil.
Sist endret av homoludens; 18. september 2011 kl. 23:37.
Her er en samleside med flere artikler om seriemordere.
Det er et skille mellom massemordere og seriemordere. ABB er en massemorder, mens f eks Zodiac var seriemorder, sistnevnte altså en morder som følger et mønster og velger ett og ett offer ut fra et sett kriterier.