Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  83 15094
hva nøler du med? hadde stått på døra der for lenge siden.
Ihverfall.. Betal alltid med kredittkort. Da blir det kredittselskapet sitt problem.
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Skien er heller ikke østlandet hvis du trodde det. Det ligger på grensa. Det er sør-østlandet..
Vis hele sitatet...
Ikke for å lage en diskusjon, men ifølge wikipedia er skien på østlandet
Sitat av Kain Vis innlegg
Har du prøvd og kontakte hu over facebook?
Vis hele sitatet...
Haha, liker tanken. Hvem nå til dags sjekker ikke facebook

Men hvis politiet har flere saker på tiltalte, så kan det hende uten at jeg vet noe sikkert om det. At saken ikke kan kjøres før noen av de andre sakene er avsluttet. Men vet ikke hvordan du kan få fortgang i det.
Ja? Er du ikke hypp på å ha TVen din tilbake, Marius? Jeg kan gå inn å hente den for deg..
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Ja? Er du ikke hypp på å ha TVen din tilbake, Marius? Jeg kan gå inn å hente den for deg..
Vis hele sitatet...
Hadde vært awesome, husk kamerat da xD
Sitat av hypphypp Vis innlegg
Ja? Er du ikke hypp på å ha TVen din tilbake, Marius? Jeg kan gå inn å hente den for deg..
Vis hele sitatet...
Liker initjativet.
Tenker bare på en ting. Dama har tydeligvis svindlet før, så kanskje du banker på og blir møtt av en rumensk svindlergjeng :P
Sitat av spharx Vis innlegg
Liker initjativet.
Tenker bare på en ting. Dama har tydeligvis svindlet før, så kanskje du banker på og blir møtt av en rumensk svindlergjeng :P
Vis hele sitatet...
Hehe, ja jeg tviler ikke et sek på at det er rumenere ,p
Kan jo ta med broren min i tilfelle det er en del rumenere der
Hvis jeg/vi kommer oss inn, så tar jeg nok ikke bare TV. Det meste som er der er alikavel tyvegods..
Sist endret av hypphypp; 29. mars 2011 kl. 23:22.
Utrolig at folk sier seg villige til å gjøre innbrudd hos en jente i skien eller hvordan det blir (ikke det at jeg tror det blir noe av dette altså, folk har en tendens til å være tøffe online..) for en annen person de ikke kjenner, siden han legger ut en påstand, uten noen form for bevis på ett internettforum at han har blitt svindlet for en tv.
Og ikke nok med å evt ta tilbake denne tven det er snakk om, man skal også rane de for andre ting de eier, om det er rumenere vel å merke.

Om det blir avhør osv utover i saken må jo den stakkars politimannen tro han har med tilbakestående personer å gjøre. Høres jo helt åndssvakt ut å gjøre noe slikt.

Gleder meg til å høre fortsettelsen, lykke til!
Mener at folk bør være litt vel forsiktige med å komme med kommentarer om å få noen her på freak til å besøke henne osv., media har ikke akkurat hatt det beste forholdet til forumet, og det er vel ikke særlig ønskede med headliners om at forumet brukes som et sted å finne torpedoer for å "besøke folk" eller at dette er det neste store kriminelle nettverket.

Forøvrig er det alltids synd at slik svindelforekommer, og TS har jo fått drøssevis med forslag til hvordan h*n kan gjøre det surt for selger, en telefonsamtale til mor eller far er nok ikke å undervurdere
Sist endret av Dibsent; 29. mars 2011 kl. 23:42.
Sitat av seven_up Vis innlegg
Utrolig at folk sier seg villige til å gjøre innbrudd hos en jente i skien eller hvordan det blir (ikke det at jeg tror det blir noe av dette altså, folk har en tendens til å være tøffe online..) for en annen person de ikke kjenner, siden han legger ut en påstand, uten noen form for bevis på ett internettforum at han har blitt svindlet for en tv.
Og ikke nok med å evt ta tilbake denne tven det er snakk om, man skal også rane de for andre ting de eier, om det er rumenere vel å merke.

Om det blir avhør osv utover i saken må jo den stakkars politimannen tro han har med tilbakestående personer å gjøre. Høres jo helt åndssvakt ut å gjøre noe slikt.

Gleder meg til å høre fortsettelsen, lykke til!
Vis hele sitatet...

Hadde ingen planer om å gjøre innbrudd, hvis det var sånn du tolka det.
Han måtte jo sendt meg en kvitering, prøver du å være morsom?
Kaller ikke det å for å rane når det er ting dem har stjelt fra før. Politiet har tydeligvis en del på dem, men når dem ikke gidder å ta seg bryet, så blir det til at andre må gjøre det.
Hvis det var din TV så hadde du gitt faen? Du er meg en fin en..

Sitat av Dibsent Vis innlegg
Mener at folk bør være litt vel forsiktige med å komme med kommentarer om å få noen her på freak til å besøke henne osv., media har ikke akkurat hatt det beste forholdet til forumet, og det er vel ikke særlig ønskede med headliners om at forumet brukes som et sted å finne torpedoer for å "besøke folk" eller at dette er det neste store kriminelle nettverket.

Forøvrig er det alltids synd at slik svindelforekommer, og TS har jo fått drøssevis med forslag til hvordan h*n kan gjøre det surt for selger, en telefonsamtale til mor eller far er nok ikke å undervurdere
Vis hele sitatet...
Mulig han kan gjøre det surt for menneske, men han får ikke TV tilbake for det. Tror nok ikke en samtale med mor og far har noen hensikt.
Hvordan skal du få med deg både en tv, og andre gjenstander ut av hjemmet til disse menneskene uten å trenge deg inn i deres hjem? De vil nok neppe hente frem tv + andre ting du skulle rane de for. I norge kalles det innbrudd/ tyveri å dra hjem til folk å stjele fra de, det er det samme om de er hjemme eller ikke. Du trenger deg inn på deres eiendom uten deres tillatelse.

Så om du får en kvitering på en overførsel fra banken er dette nok? Altså om jeg er i stor krangel med en eks-kjæreste så kan jeg bare overføre 2000 til hu, vise deg kviteringa, så møter du opp å stjeler tven fra hu? evt andre ting hu har av verdi?

Du kaller det ikke ran/tyveri når du stjeler ting de har stjålet fra før? Det er jo egentlig ganske urelevant hva du kaller eller ikke kaller en ting. Om jeg ikke kaller det å skyte noen når jeg skyter med pistolen opp ned, så er det ikke sikkert straffeloven er enig med meg.

Selvsagt hadde jeg gitt faen, om jeg var så dum å overførte penger til noen fra finn.no uten noen form for sikkerhet, da hadde jeg gått ut med gutta å tatt en trøste pils å sutret en hel kveld over hvor teit jeg hadde vært, og at det selvsagt bare var meg å skylde på.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av seven_up Vis innlegg
Selvsagt hadde jeg gitt faen, om jeg var så dum å overførte penger til noen fra finn.no uten noen form for sikkerhet, da hadde jeg gått ut med gutta å tatt en trøste pils å sutret en hel kveld over hvor teit jeg hadde vært, og at det selvsagt bare var meg å skylde på.
Vis hele sitatet...
Det ville da vært veldig dumt av deg å avskrive de pengene, for det er nemlig svindel. Det kommer selvfølgelig an på beløpet, men om det er snakk om noen tusenlapper er det helt på sin plass å anmelde det og/eller forsøke å få tilbake pengene på andre vis.

Jeg tror dog ikke det er noen lur idé å ta loven i egne hender og sende en torpedo. Da er det fort hun som blir offeret, og saken kan snus fullstendig på hodet.
Dra en luring, stjel tven, send den til Marius, sånn at hvis noen blir anmeldt for tyveri, og tven blir sporet til Marius, så har jo han kvittering på kjøpet. Logisk nok vil politiet ikke kunne gjøre noe, da den som har tven, faktisk også har krav på å ha den, og det ikke kan ha skjedd et tyveri.

Ellers marius, ikke bra preik på forumet. Det kommer du ikke langt med.
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Det morsomme her er at folk regner med at TVen det er snakk om i det hele tatt eksisterer. Når politiet har sagt at de har flere saker på dama, er det sannsynlig at hun selger ting hun ikke eier...
Synes det er enda mer artig at folk faktisk prater som de skal gjøre noe med saken, selv om de fleste skjønner at det aldri kommer til å skje.

Var jo også en her som hadde en kompis i oslo han skulle sende ned tidligere i tråden. Man skal kjede seg rimelig mye om man gidder å reise oslo-skien-skien-oslo for å evt true til seg/stjele til seg en tv fra en dame i skien siden en kompis har lest på et internettforum at hun har svindlet en kar.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Gjør alt i din fullmakt for å lage livet hennes til helvete, om du deler informasjon om denne personen på nettet sånn at arbeidsgiver ser det når han "googler" henne ( om dette noen gang skulle hende ). Vil hun få store vansker med å skaffe seg en "god" arbeidsplass.

Du burde også møte henne face to face, så gi henne en siste sjange å gi tilbake pengene/ tven så får du ta det der ifra. Velger hun å ikke gi deg verken tven eller pengene er det frittfram å gå inn i huset å ta med deg det du kan av verdi saker.

Peace!

Sitat av seven_up Vis innlegg
Synes det er enda mer artig at folk faktisk prater som de skal gjøre noe med saken, selv om de fleste skjønner at det aldri kommer til å skje.

Var jo også en her som hadde en kompis i oslo han skulle sende ned tidligere i tråden. Man skal kjede seg rimelig mye om man gidder å reise oslo-skien-skien-oslo for å evt true til seg/stjele til seg en tv fra en dame i skien siden en kompis har lest på et internettforum at hun har svindlet en kar.
Vis hele sitatet...
hadde lett dratt fra oslo til skien for å ødelegge livet til noen som hadde scammet meg. men nå er ikkje jeg tilbakestående og gir pengene først heller.
Sitat av marius800 Vis innlegg
Rule #34 kan leses Her!
Vis hele sitatet...
(for de som ikke kan den)


Beklager om det her står lengre ned i tråden, men jeg leste ikke lengre. Men tror heller han mente http://rulesoftheinternet.com/ . 4Chan humor.
Raskere en vinden
P-freak's Avatar
@marius: Da tror jeg vi ha bite i det samme sure eplet gitt! Bestillte faktisk en TV fra QXL selv, selgeren har pengene men jeg har ikke noen TV. Bestillte i fjor..

EDIT: 111Innlegg!
Sist endret av P-freak; 8. mai 2011 kl. 13:51.
Jeg har opplevd en lignende sak tidligere men det dreide seg om småpenger.

Personlig så ville jeg ikke stilt på døren til vedkommende. Dette er på grunn av det hele kan sli ut og at du eventuelt ender med å gjøre noe dumt.

Jeg ville kontaktet presseren ( Kanskje VG ) og forklart hvor latterlig politiet har håndtert saken. Kan tenkte meg at det er en større sjanse for at noe blir gjort da.

Etter norsk lov så står faktisk banken din ansvarlig hvis du blir lurt over internett, så du kan faktisk kreve erstatning fra dem.
Sitat av nissenisse Vis innlegg
Jeg har opplevd en lignende sak tidligere men det dreide seg om småpenger.

Personlig så ville jeg ikke stilt på døren til vedkommende. Dette er på grunn av det hele kan sli ut og at du eventuelt ender med å gjøre noe dumt.

Jeg ville kontaktet presseren ( Kanskje VG ) og forklart hvor latterlig politiet har håndtert saken. Kan tenkte meg at det er en større sjanse for at noe blir gjort da.

Etter norsk lov så står faktisk banken din ansvarlig hvis du blir lurt over internett, så du kan faktisk kreve erstatning fra dem.
Vis hele sitatet...
Lol. Lykke til med å finne lovhenvisning til det. En bank kan aldri bli ansvarlig fordi du har vært dum og overført penger til en annen person. Det er mulig du tenker på handel med kreditkort hvor kreditkortselskapet kan ha ordninger rundt dette, men det er ikke det samme som å overføre penger via bank.
Sist endret av pappagutt; 8. mai 2011 kl. 16:11.
Marius800, om du har kontonr kan du jo prøve å gå i en bank. De finner jo fort ut hvilken bank det er. De har nok ikke lov til å gi ut veldig mye info, men du kan jo prøve.
Håper det ordner seg da. Hun kommer helt sikkert snart til å gjøre en glipp, fordi det virker som om hun har gjordt dette før, og tar større og større sjangser.
Hva med å få en kompis til å gi seg ut som en interessert, en som vil kjøpe noe av henne (der du "kjøpte" tv`n?

Håper det ordner seg og pakket får svi så det holder. Hold oss orientert, og lykke til
Så hvordan gikk det?
Ta kontakt med banken din og banken hennes.. se hva dere kan komme til enighet i ..
Bankene kan alltids annullere overføringen, men det er vel innenfor et visst tidsrom..
men uansett. verdt et forsøk..


Og til dere som snakker om å sende torpedoer, filme, bryte seg inn og gud vet hva..
Jævlig tåpelig.. det vil ikke hjelpe noen på noen som helst måte..

Jeg vil også si at denne tv'en eksisterer mest sansynlig ikke..
Det kan være noen som har oppgitt falskt navn, brukt falsk konto.. jeg aner ikke alle metodene deres, alt jeg vet er at disse folkene stjeler penger.. også er dem long gone..
Du har vel ingen absolutt garanti for at det navnet du har, og det du har funnet på skattelistene faktisk er hun du har hatt kontakt med?

men som sagt.. ta kontakt med banken din, og banken til "svindlern" .. jeg vil tro at dette er din eneste sjanse for å se noe til pengene igjen..

Lykke til!
Hadde nok tatt meg en liten tur til henne og tatt en talk med henne. Du kan si at du trekker anmeldelsen hvis du får tilbake pengene eller tv'n.

Får du ikke det så kan du jo alltids prøve mafia metoden. Eller bare skremme henne litt
Som sagt over her, det er ingen som vet at TVen faktisk eksisterer. Hvis du virkelig er desperat på og få tilbake pengene dine, noe som er forståelig så vent uten for der hun/han bor med hette og et balltre, når hun/han kommer hjem så presser du personen opp i et hjørnet og sier at hvis hun/han ikke overfører pengene til deg så kommer du tilbake. Det virker kanskje litt drøyt, men som sagt hvis du er desperat så er dette en mulighet.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Om du ikke kan nå henne fysisk: post saken til 4chan, som vil om personen er ekte, gjøre livet hennes meget surt...
▼ ... mange måneder senere ... ▼
dfslhfu ooo macarena
Nitropop's Avatar
Det må være den beste revansj!
Sitat av marius800 Vis innlegg
Hei, som dere ser er jeg ikke helt fornøyd med politiets innsats når det gjelder min sak, har snakket med dem, å de sier det kan ta opp til 1 år før den blir løst, enda jeg har gitt dem bostedsadresse, fullt navn og alle bevisene de trenger for å oppklare saken.

Saken er: Like før nyttår kjøpte jeg en TV på QXL.no, jeg og selger ble enige om at når selger hadde motatt pengene så skulle selger sende TV'n til meg (vet det var en idiotisk avtale), men da jeg hadde overført pengene så fikk jeg ikke noe mere kontakt med selger, hun tar aldri tlf og svarer aldri på E-post, og noe TV har jeg heller ikke sett no til...

Jeg har konto nr.
E-post adresse
Selgers IP-Adresse
Selgers fulle Navn
Bosteds adresse (tror jeg)

Er det noe jeg kan gjøre? Har vurdert å ta meg en tur på besøk.........
Vis hele sitatet...
jeg syntes ikke det er så idiotisk...tja hadde kanskje ikke gjort det selv men jeg har solgt til mange som har forhåndsbetalt meg,ellers gidder jeg ikke risikere å sende i posten,vente 4uker for deretter å betale frankten selv..

ja ok jeg kan sende dritten,HVIS de forhåndsbetaler meg..slik har min greie fungert
Som regel så bruker svindlerne en annen sin id
Så er det store spørsmålet de fleste venter på, hvordan gikk det?
Besøk personen med balltre og maske, og si at hvis ikke hu blir real snart så smeller det noe jææævlig hardt.
Ellers kan du prøve å komme med dress med en kompis og falsk kripos ID for å skremme vannet av hu.

Kan jo også prøve å besøke hu og spørre WTF, men tviler det hjelper da hun sikkert er multikriminell og bruker rus.

Så på TV noen som hadde blitt frastjålet ID, leide privatdetektiv som fant ut hvor han gjemte seg her i landet.
Politet bare henla saken gang på gang, og dreit fullstendig i at stakkars karen snart hadde 1 million i gjeld for ting han aldri har brukt. FY FAEN til DÅRLIG politi vi egentlig har til å "passe på oss"
Som flere har sagt foreslår jeg også at man ringer døgnet rundt og bombaderer e-mail og får tak i venner/familie og forteller dem hva hun har gjort.
én ting som ikke er nevt her er jo det med å bestille pizza hjem til hu/rumenerne^^
Bestill pizza fra forskjellige resturanter hjem på døra hennes en gang i timen.
Men jeg støtter også forslaget om å "skremme" henne, si at du står utafor døra med henne så kan du jo si noe som "Ja, veldig fint hus du har her da, du har vel forsikring? Hadde vært synd om det skulle brenne ned, og ja forresten den TV'n?". Det er jo kanskje litt drastisk men har du lyst på tv'n/pengene så...
Sitat av lordstian Vis innlegg
neida XD tenkte ikke skade henne heller, bare skremme eller lage et sat*** helvete for ho
Vis hele sitatet...
Ikke gjør noe dumt, da er det han som for politiet på nakken