Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1405
Hallo.

Jeg har 3 ganger nå fått en repsils-reklame spilt av uten at jeg aner hvor det kommer fra.

Dette er helt tilfeldig, og kom nå under en youtube-video.

Jeg har Avast fullt oppdatert, og har nettvett, så jeg har ikke åpnet noen ulumske .exe filer eller lignende.

Jeg har forsøkt restart i går, og kom først nå igjen.

Av det som kunne spilt det av, har jeg youtube, facebook, spotify, steam og skype oppe. Jeg har spotify premium og den står på pause, facebook har jeg ikke åpnet noe, og youtube spiller ikke av noen form for reklame. (Adblocker.) Jeg har dog noe som heter SPotifyhelper, noe jeg ikke aner hvorvidt kan ha skapt dette, da det ikke har gjort dette fra før.

Jeg lukket også nettleseren igår, men det stoppet ikke.

Noen som aner hva det kan være?

Dette er da snakk om lyd.

Ser nå at spotifyhelper er noe mange har fått, denne ligger i taskmanager.

EDIT: Jeg mistenker at dette kommer fra Skype, det er flere som har sagt de får ads med lyd derfra, så kanskje det er dèt som er greia.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Skype har reklame nå. Det bryter inn midt i en samtale. Jævla annoying
Sist endret av nso; 10. november 2013 kl. 01:23.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Okei, takk for svar!

Dette har riktignok kommet utenfor samtaler disse gangene, men da satser vi på at det er skype! Takk.
Skype var det første jeg tenkte på, hadde problemer med en Norwegian reklame i skype for en tid tilbake, den begynte å spille hver gang musepekeren kom "borti" reklamen. Sendte mail til skype og spurte om det var mulig å slå det av på noen måte. Jeg fikk i svar at det ikke var mulig, men at jeg kunne finne en eldre versjon av skype i håp om at det løste problemet, noe jeg gjorde og har ikke hatt problemet siden.
Ikke den beste løsningen, men skvatt veldig når lyden sto høyt på og reklamen startet helt uventet.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Ja, se dèt ja, greia er at jeg kommer ikke borti noe med skype når dette skjer, det er helt tilfeldig og har skjedd 2 ganger på 1 minutt.

Men ser at det er et par reklamer som ikke kommer frem, så kanskje det er en god dose delay? Hehe.