Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 961
Anonym bruker
"Rik Havfrue"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei freaks. I forige uke skada jeg ryggen på jobb og havnet på legevakta. Enkel undersøkelse og resept på Tramadol + Paracet.

Litt noia for rus stempel av fastlegen. Er det bra nok å bestille e-konsultasjon, forklare situasjonen, peke til epikrise og forespørre en reseptfornyelse på Tramadol?

Eller er dette noe fastlegen vil ønske å utrede på en fysisk konsultasjon?
Jeg hadde prøvd e-konsultasjon først. Om du ikke har noe rusbruk på deg så er det sikkert ikke noe problem.
Klarer du å komme deg på fysisk konsultasjon uten å lide noe særlig så ville jeg gjort det. Har du vondt, så har du vondt, det er dette e-konsultasjon var laget for.
Jeg bare ringte fastlegen min og fikk fornya resept, ba om PF, eller 3-4 dagers bruk av tramadol, fikk en hel eske tramadol. Fikk dog en kommentar om at hvis jeg ba om en til så måtte vi ta en samtale��
Sikkert nok å skrive melding til fastlege på Helsenorge.

Litt off topic: en kompis sendte melding til fastlege og la ved et bilde fra Google av en meget betent hæl. Sa han ikke kom seg på legesenteret og da fikk han utskrevet en pk tramadol.
Sitat av Ringen365 Vis innlegg
Sikkert nok å skrive melding til fastlege på Helsenorge.

Litt off topic: en kompis sendte melding til fastlege og la ved et bilde fra Google av en meget betent hæl. Sa han ikke kom seg på legesenteret og da fikk han utskrevet en pk tramadol.
Vis hele sitatet...
Hahaha, han må være Mensa-medlem.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg hadde ett brudd for litt sia, og da fikk jeg utskrevet smertelindrende på legevakta, og fikk fornyet resepten 2 ganger via e-konsultasjon.. Sa bare "Vondt når jeg skal sove, til bruk på kveldstid primært". Men ba bare to ganger, så trappa jeg meg av og over på paracet/ibux kombo.