Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3505
Hei!
Jeg begynte for noen uker siden på Lithium tabletter. Jeg tar nå 210mg i døgnet.
Husker legen min sa til meg: tar du 100 lithium, da dauer du!"

Har av nyskjerrighet prøvd å finne ut hvor sant dette er, og det er visst helt sant men er helt umulig å finne en tidslinje til dette! Hva skjer når? Hvor lang tid tar det? Osv... Noen som har noe info her eller?
Er du bipolar?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithiu...tion)#Overdose

Kort fortalt er det problematisk å innta mykje over lengre tidsrom. 100mg ein gang er neppe spesielt farlig, men over tid vil det kunne føre til skader. Har du fått målt lithiumnivået i blodet mens du går på hestedoser? Om ikkje så vil nok gjerne det vere eit godt råd.
Trådstarter
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Er du bipolar?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er bipolar..

Sitat av vidarlo Vis innlegg
https://en.wikipedia.org/wiki/Lithiu...tion)#Overdose

Kort fortalt er det problematisk å innta mykje over lengre tidsrom. 100mg ein gang er neppe spesielt farlig, men over tid vil det kunne føre til skader. Har du fått målt lithiumnivået i blodet mens du går på hestedoser? Om ikkje så vil nok gjerne det vere eit godt råd.
Vis hele sitatet...
Oki, tenkte på en engangs overdose jeg nå. Har hatt blodprøve hver uke siden jeg begynte på det, og har fått klar beskjed om å ta 5 stk 42mg tabletter daglig, altså 210mg. Dette for å holde meg på det de kaller et terapautisk vindu.
5 tabletter om dagen? Finnes det ikke en sprøyte man kan ta. 5 tabletter spredt utover døgnet krever litt disiplin. Det er fort gjort å glemme en tablett. Synes du at pillene virker?
Trådstarter
Sitat av punkfreak Vis innlegg
5 tabletter om dagen? Finnes det ikke en sprøyte man kan ta. 5 tabletter spredt utover døgnet krever litt disiplin. Det er fort gjort å glemme en tablett. Synes du at pillene virker?
Vis hele sitatet...
Jeg tar 5stk kun på kvelden. Altså, alle samtidig..
Nei, jeg synes ikke å ha forventet virkning av disse. Nå tar jeg dem kombinert med Seroquel depot, seroquel sandoz, fluoxetin (fontex) og lamictal
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Det er helt ufarlig med den doseringen. Det vil bli svært ubehagelig lenge før du dør, men tar du 100 tabletter på en gang så kan du gå i hyponatremisk sjokk veldig fort, da lithium-saltet erstatter natriumklorid i kroppen. Men faren er nok at du spyr opp mesteparten lenge før det kan bli tatt opp i kroppen.

Det eneste som kan være viktig er å holde væskeinntaket relativt stabilt og jevnt, da det påvirker konsentrasjonen av salt i blodet. Og du kan med god samvittighet spise mat typisk salt mat. En perk må det være av å gå på tunge medisiner!
Sist endret av Deezire; 10. juli 2016 kl. 23:12.
Trådstarter
Sitat av Deezire Vis innlegg
Det er helt ufarlig med den doseringen. Det vil bli svært ubehagelig lenge før du dør, men tar du 100 tabletter på en gang så kan du gå i hyponatremisk sjokk veldig fort, da lithium-saltet erstatter natriumklorid i kroppen. Men faren er nok at du spyr opp mesteparten lenge før det kan bli tatt opp i kroppen.

Det eneste som kan være viktig er å holde væskeinntaket relativt stabilt og jevnt, da det påvirker konsentrasjonen av salt i blodet. Og du kan med god samvittighet spise mat typisk salt mat. En perk må det være av å gå på tunge medisiner!
Vis hele sitatet...
Hei! Takk for godt svar. Jeg vil bare si at jeg hadde ingen mistanker om at min dose var farlig på noen måte. Men fikk veldig godt svar hos deg