Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 7039
Hei!
Jeg har litt for mye fritid til å tenke på alt mulig piss..
Kom til å tenke på å bygge et hemmelig skap her om dagen, som man kan gjemme diverse man ikke vil skal bli funnet i...

Kom frem til følgende løsning;

Sage hull i veggen (firkantet, ønsket størrelse).
Ta vare på platen. Bygg den hyllen du vil ha, med 2"4 eller liknende, mellom støttebjelkene inne i veggen. Derretter monterer du innvendige hengsler på den plata du saget ut, så den blir ei luke.

Ideen går ut på å gjemme f.eks stæsj, så du vil plassere den høyt oppe, så eventuelle narkohunder ikke kan markere det direkte område der hylla er.
Jeg personlig tenker en liten safe, kanskje? Brannsikkert og da..

Uansett, nå har du fått på hengslene. Derretter monterer du magneter på inne i hylla di, og nederst på luka. Dette holder den lukket.

Monter en ekstra magnet, som fungerer ved elektrisitet. 240v, og sett en motpol på luka. Trekk kabel til nærmeste stikkontakt, lett tilgjengenlig.
Denne magneten må være sterkere enn den som holder luka lukket, så når du kopler på trøm, vil luka åpne seg.

Plasser et bilde over. Dersom du har plassert den helt opp under taket, kan du legge lister rundt sprekkene, gjerne med borrelås, så det blir lett tilgjengelig. Dette er valgfritt, og selv om listene er lettere å legge merke til, er det ikke helt uvanlig å ha en luke til f.eks hovedvasskran eller diverse elektriske koplinger.

Voilà, du har nå et skjult "rom", der du kan gjemme godisen din fra lillesøstra di.
Vet ikke om det funker i praksis, men er bare en tanke jeg har gjort meg.
Vil prøve det, så setter pris på innspill og/eller forbedringer.
Nå vet jeg ikke med deg, men jeg har i hvert fall ikke tykke nok vegger til å få inn en brannsikker safe der
Sitat av sh9 Vis innlegg
Nå vet jeg ikke med deg, men jeg har i hvert fall ikke tykke nok vegger til å få inn en brannsikker safe der
Vis hele sitatet...
Hehe, sant nok, kanskje litt urealistisk tanke der
Men du får de faktisk overraskende små. Eventuelt bygge ut veggen da, men da bør man ha nok å gjemme til at det er verdt det 😂
Ja, vet at det finnes brannkofferter. De er ikke så altfor store. Kunne sikkert blitt plass til de i en vegg. Utover det høres ikke forslaget så veldig ille ut.
Sitat av sh9 Vis innlegg
Ja, vet at det finnes brannkofferter. De er ikke så altfor store. Kunne sikkert blitt plass til de i en vegg. Utover det høres ikke forslaget så veldig ille ut.
Vis hele sitatet...
Bra, for jeg har brukt unødvendig mye tid på grubling, hva er beste måten osv..
Men er litt usikker på hvordan magneter fungerer, men dersom f.eks to minussider står mot hverandre vil da luka "poppe" opp når den ene aktiveres med elektrisitet?
Jeg har hemmelig hull i veggen til svarte penger og pass pluss andre småting.
Sag et hull i veggen som du kan dekke over med en dobbel stikkordet eventuelt en med 4 stikk. Aldri NOEN som finner pengene om du skulle få innbrudd. Litt stress å skru ut stikkkontakten hver gang du skal ha noe .men verdt det
Sitat av tøffel Vis innlegg
Jeg har hemmelig hull i veggen til svarte penger og pass pluss andre småting.
Sag et hull i veggen som du kan dekke over med en dobbel stikkordet eventuelt en med 4 stikk. Aldri NOEN som finner pengene om du skulle få innbrudd. Litt stress å skru ut stikkkontakten hver gang du skal ha noe .men verdt det
Vis hele sitatet...
Ja, en kompis som har det samme, genialt!
Men jeg selv trenger litt større.. Gjemme unna ting som tar litt mer plass..
Til nå har jeg brukt bilen til å ha cash i (står i låst garasje hver natt,) men får vel litt forklaringsproblemer om lovens korte arm kommer og finner unormalt mye harde kontanter 😂
Skulle vært meg som hadde så mye cash at jeg trengte et hemmelig rom. Dere har et luksusproblem.
Kan dere kanskje bytte ut noe av kontantene med spendon, bitcoins e.l?
Da trenger dere ikke ikke så stor plass.
Sist endret av frtoretang; 9. september 2014 kl. 19:52.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Skulle vært meg som hadde så mye cash at jeg trengte et hemmelig rom. Dere har et luksusproblem.
Kan dere kanskje bytte ut noe av kontantene med spendon, bitcoins e.l?
Da trenger dere ikke ikke så stor plass.
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke mengden, det står på, heller anskaffelsen. Dette er penger man ikke vil at noen skal vite om, av åpenbare grunner.
De skal jo etter hvert videreformidles, investeres, og derfor er det greiere å ha dem liggende fysisk, enn på f.eks bitcoins e.l
Takker uansett for forslaget
Du vil aldri klare å få det bra nok kutta til at det ikke syntes at noen har kutta der, så ville heller gått for noe fra gulv til tak, nå har det seg slik at du har nå to fantastiske ting, panelvegger som ikke ser stygge ut (og de er drit billige pr. m^2) og klikk lister. I tillegg hvis du bygger ut veggen så får du lagt opp til å hengsle disse panelene. Du har litt forskjellige alternativer, men ville gått for som de andre sier, noe skjult i stikkontakter. Når det kommer til magnet lås, skaff deg en elektromagnetisk dørholder, den krever 24DC som ikke er et stor problem å skaffe, bare kjøp en transformator
Tror jeg heller ville benyttet taket til å skjule slikt.

Kjøp en større taklampe, gjerne en fra IKEA (http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/40149400/).
"trim" innmaten i denne til et minimum, slik at lampeskjermen dekker for hullet i taket, fjerner du lampeskjermen har du full tilgang.

Så benytter du hulerommet over lampen til å gjømme pengene (o.l) i.

Alternativt så er det mulighet for å bygge en bokhylle inn i veggen. Og lage enten en mulighet for å trekke hele bokhyllen ut, eller fjerne hylleplatene og så har du sideveggen som en "dør" inn til ditt hemmelige rom. Da blir det også mulighet til å lagre våpen også.

Litt mye jobb med å fjerne alt i hyllene om man fyller de opp. Men er vell ikke snakk om noe som skal gjøres så ekstremt ofte.
Sitat av zlagther Vis innlegg
Du vil aldri klare å få det bra nok kutta til at det ikke syntes at noen har kutta der, så ville heller gått for noe fra gulv til tak, nå har det seg slik at du har nå to fantastiske ting, panelvegger som ikke ser stygge ut (og de er drit billige pr. m^2) og klikk lister. I tillegg hvis du bygger ut veggen så får du lagt opp til å hengsle disse panelene. Du har litt forskjellige alternativer, men ville gått for som de andre sier, noe skjult i stikkontakter. Når det kommer til magnet lås, skaff deg en elektromagnetisk dørholder, den krever 24DC som ikke er et stor problem å skaffe, bare kjøp en transformator
Vis hele sitatet...
Derfor monterer man et bilde av litt større dimensjon utenpå luken, da har man ei hemmelig hylle hentet rett ut fra noen av de dypeste kriminalromaner
Sitat av cos Vis innlegg
Derfor monterer man et bilde av litt større dimensjon utenpå luken, da har man ei hemmelig hylle hentet rett ut fra noen av de dypeste kriminalromaner
Vis hele sitatet...
Som om de som ransaker huset ikke kommer til å se bak bildet.
Gode forslag her, likte spesielt Blackkoz sine.
Men det hele er jo avhengig av hvor mye tid man vil legge i det, men for enkelte formål er det jo uansett verdt det, mener jeg...

Når det kommer til Zlaghter sitt innspill, er det noe jeg finner høyst usannsynlig. Har selv hatt razzia, og flere venner spm har hatt det. På samtlige har bildene vært urørt. Det er jo ikke det første som slår en at man har laget et hemmelig rom i veggen/taket heller da...
Kanskje du kan få noen tips her:
http://www.oddee.com/item_97712.aspx
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Kanskje du kan få noen tips her:
http://www.oddee.com/item_97712.aspx
Vis hele sitatet...
Her var det jammen mye stillig! Ser ikke så lett ut å lage til da, men absolutt gjennomførbart!