Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2116
Hmm, vet ikke helt om dette er riktig forum å plassere dette, men vi får prøve!
Jeg har en 15" Sub Woofer hjemme, og trenger ett delefilter.
Noen som vet hva slags kondensator jeg må ha, og åssen spole jeg må ha, og eventuelt andre deler som er nødvendige for å få Sub Wooferen til å bli en Aktiv Sub!??


Zar0niX
Kjøp en sub-forsterker! I de er det innebygget sub-filter hvor du kan velge delefrekvensen trinnløst. Mye bedre, for da finner du ut hvilken frekvens som fungerer best der du har sub'en din.

Da har du også muligheten til å kjøre sub'en mye hardere enn resten av anlegget, mye bass er fett!
Da slipper du å spille så j**** høyt for å få mye bass, og da slipper du å kjøpe så dyre og kraftige høyttalere som skal brukes sammen med sub'en. Her klarer du deg med en svakere forsterker også,hvis du kjøper en egen forsterker til sub'en.

Sjekk ljudia, der har de noen sub-forsterkere.

Eneste minus med dette er at det selvfølgelig er en dyrere løsning, men du slipper effekttapet som et passivt filter fører med seg...
demoscene
zaronix's Avatar
Trådstarter
Jeg har kjøpt elementet hos ljudia, så hvorfor ikke bare bestille ett delefilter der også?!?
du kan godt kjøpe et passivt filter bare, mono-filter.
Koster rundt 300,- tror jeg. Men du sa at du skulle lage en aktiv sub, blir bedre lyd, men du må nok ut med 10 ganger så mye som til en passiv sub...

En mulighet er jo hvis du har en vanlig forsterker, så kan du bruke den på sub'en (som du setter et passivt filter i), også bruker en annen forsterker på de andre høytallerne. Har gjort det selv. Mye billigere, får kasta gamle forsterkere etter deg