Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3926
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Halla. Er alene hjemme og foreldra er borte. Tenkte bruke muligheten til å lage meg edibles med en gang de forsvinner ut døra!

Har da tilgang på ovn og kokeplate

har prøvd med lighter og skjei før, men syns det blir så narkis og det blir alltid skuff.

Noen som kan forklare grundig hvordan man decarber hasjen lettest mulig? Takk for svar
Anonym bruker
"Hoppende Satyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
smuldre den godt opp på bakepapir og "pakk" det litt inn. Ovnen på 115 grader og la stå i 45min ca. Kjøp kokosolje og la den varme seg på 1-2 på plata maks til oljen er varm , bland deretter hasjen inn og la dette stå på plata i ca 45 min der også. Rør rundt hvert 5 min ca. Ikke for varmt så sjekk så det ikke svir seg. Jeg er er erfaren røyker og måtte legge meg noen timer etter en spiseskje av denne komboen :-P Så potent!
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Hva betyr "la den varme seg på 1-2'
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Hva betyr "la den varme seg på 1-2'
Vis hele sitatet...
Sikkert at du setter plata på 1 eller 2 (altså lavt, de fleste ovner har 1-6 eller 1-9)
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Varm ovnen til 150 grader. Legg ønsket mengde brunt på en tallerken/i en kaffekopp/whatever. Ha den i ovn i minimum 30 min, max 45 min. Hvis du legger det i en kaffekopp/krus så kan du når det er ferdig legge en skvett olje oppi og røre rundt til det blir en mix. Dette kan du ellers gjøre i en kjele som du har på svak varme. Her skal det kun mikses, og du trenger ikke bruke mer enn 5-10 minutter på å blande dette sammen.

Deretter shotter du det. Pass på at olja ikke er for varm.
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme fremgangsmåte om en har olje for hånd og?
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må man decarbe hasj i ovnen før man varmebehandler i smør eller lignende? Eller får du mer ut av hasjen på denne måten?

Har aldri gjort dette selv, kun smuldret opp i smør og kjørt på lav varme i 12-15 min. Dette har fungert fint for me.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man burde gjøre det før man blander med smør for å ha kontroll på temperaturen og man decarber lenge nok til å få med mest mulig virkestoff, så kan man bare blande det i smøret og ikke trenge å koke smøret for å decarbe hasjen osv
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Man skal dekarbe for edibles mtp rusvirkning,

Men ikke alle edibles for medisinsk effekt ønsker nødvendigvis å omdanne thc-a, cbd-a osv.

Det er en kunst å dekarbe.
Gjøre det så fort som mulig, med minst tap av godsaker.
Dårlig tørka weed har vi smakt mange ganger, og der er samme krefter i sving, luft og varme. Om å gjøre det rett
Sist endret av meaculpaUIO; 14. september 2020 kl. 18:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Sprudlende Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mange slike tråder må til smh

Decarb 40-45min, smelt i fett og voila. Er ikke vanskeligere enn det. Bruker du høy temp trenger du maks 30min med varming, på lavere temp kan man fint putre den halve dagen. Bruk vannbad, så er du sikret at ikke temperaturen overstiger 125grader og thc'n fordamper.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Okay, driver med edibles’a nå. Jeg tok hasj å smuldret opp helt, pakket det i alu folie og stekte på 120 grader i omtrent 30 min.
Nå er det de-carbet, ikke sant?

Så nå kan jeg bare blande ut hasjen med smør/olje og drikke det etterpå så blir jeg blazed etter hvert?
Anonym bruker
"Mekanisk Vampyr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Burde funke, ja. Helst bland det ut med olje og ikke smør. Mulig du må varme oljen litt for at det skal blandes skikkelig.
Det er bare grønt som må decarbes
Sitat av spongenova Vis innlegg
Det er bare grønt som må decarbes
Vis hele sitatet...
Så brun kan man bare spise uten å gjøre noe med den?🤔
Ja, men da sammen med en fettkilde, ellers så blir det ikke skikkelig absorbert i tynntarmen
Sitat av Behring09 Vis innlegg
Så brun kan man bare spise uten å gjøre noe med den?🤔
Vis hele sitatet...
Må aktiveres med fett.
Sitat av Pablo Technobar Vis innlegg
Må aktiveres med fett.
Vis hele sitatet...
Må å må er vell relativt, bedre effekt med fett, men har svelga klomp og fått effekt ja.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Den tid høsting står for tur. Kan man ikke lage edibles direkte fra avskåret buds?

Slipper man unna tørking. Tar man varmebehandler det på den måten grønt skal behandles på?
Ang hasj og decarb. så gir det mening at hasj som ikke er varmebehandlet under produksjon trenger en slik prosess. Klassisk sorting som ikke er charas kan da sikkert regnes som slik hasj. Er det kief/pollen/lysere hasj kan det gi mening å varmebehandle.

Har forøvrig aldri pleid å decarbe hasj selv, men det kan godt forklare manglende funk enkelte ganger (som jeg kan huske har det vært de gangene jeg har hatt lysere hasj).
Sist endret av Chillipølse; 4. oktober 2020 kl. 22:59.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei.

Den tid høsting står for tur. Kan man ikke lage edibles direkte fra avskåret buds?

Slipper man unna tørking. Tar man varmebehandler det på den måten grønt skal behandles på?
Vis hele sitatet...
Det funker som bare det.
Slenger med på denne... Hvor nødvendig er det å decarbe brunt? Det jeg har brukt å gjøre er å dele det opp i små biter, legge det i en kjele med smør som putrer, altså lav varme. Etter det lar jeg det ligge i smøret til det har smelta helt også bruker jeg det i en Toro ferdig mix, som igjen går i ovnen. Det har fungert hver gang for meg.

Blir brunt decarba i varmt smør på plata evt blir det decarba når kaka/mixen står i ovnen?
Decarbing kort fortalt gjør at du får mer ut av sakene, ville det ikke da vært mer futt i det om du decarba selv om du bare skulle røyke?

Med grønt så bruker jeg å decarbe med 105-115 grader i ovnen mellom 40-50 min, så lar jeg det blandes med smør eller olje også stå på lav varme i 45 min før jeg bruker det i en ferdig mix.

Med andre ord det går veldig mye raskere med brunt som jeg ikke har decarba, da jeg legger det rett i smøret også heller smøret i ferdig mixen og effekten er på topp.
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Slenger med på denne... Hvor nødvendig er det å decarbe brunt?

-snip-
Med andre ord det går veldig mye raskere med brunt som jeg ikke har decarba, da jeg legger det rett i smøret også heller smøret i ferdig mixen og effekten er på topp.
Vis hele sitatet...
Håper vi får ett jævlig heftig svar på brun hasj og decarbing, har prøvd 2 ganger til nå uten noe effekt.


Kanskje edibles ikke funker på meg (facepalm/ironisk)
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Gi reven en time i ovnen med kokosfett. Aldri sett meg tilbake etter det.
Anonym bruker
"Ivrig Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har fått utrolig gode resultater på edibles med å være forsiktig med varmen jeg bruker. Etter min erfaring er det bedre å bruke ganske så lav varme.
Du kan faktisk bare spise en klump med hasj og bli sikkelig stein. 1g eller mer av god hasj er nok i massevis for meg. Eventuelt kan du løse det opp i fettholdige produkter som fløte og lage kakao. Personlig har jeg fått mye mer effekt av dette enn baking, sikkert pga høy temperatur som ødelegger de gode oljene. weed er anderledes og trenger varmebehandling.
ps. jeg veier over 80 kg og har røyket daglig i 15 år

Lykke til! og ha en super ferie
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med god rev og edibles (kokosfett 140c 60min) så har du 5-7 kurante doser som varer en kveld.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Av ett gram.
Ikke decarb hash til brownies.

Prøv denne metoden trådstarter.

Ta en kjele med 1/4 vann, sett på plata til kokepunkt, deretter sett ny kjele oppi kjelen der du tar ønsket mengde smør og hash( viss hele brownies skal ha hash i seg eller kun halve ) Rør hele tiden under prosessen, tar rundt 5-10 min i kjelen.

Boom bland sammen røra enten med sølvfolie vegg i midten så halve er hash brownie og halve til munch.
Kast den i ovnen, kos deg.



Smeller det ikke ville jeg vurdert og sjekka kvalitetet på hashen
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La meg skrive en advarsel til nybegynnere, slike metoder kan og vil freake ut selv de mest innrøkte nissene. Det kommer ikke til å drepe men kan gi en følelse at du vil dø eller er på vei.
Til dere som bruker Vaporizer så funker vaporizing prosessen som en decarb og du kan godt spise det sammen med en skje olje med god effekt. Smaker litt så som så, men det glir da ned Kan også bake med det å lage smør hvis du er kresen. Det blir selvfølgelig litt mindre potent siden du har vapa det 0.5g-1g pleier holde for min del.

https://www.leafly.com/news/cannabis...-avb-marijuana
Sist endret av spongenova; 7. oktober 2020 kl. 01:52.
Anonym bruker
"Stø Gjedde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg liker det enkelt.

Kjøp f.eks Oboy.
Bruk foretrukket melk.
Ha i den tilgjengelige stekeoljen i kjelen, ca en spiseskje.
Ha i maks 0.1-02 i kjelen om hajsen er bra.
Rør så inn med en skje. Rør og rør mens du varmer...
Mål opp melken i en kopp du skal drikke av og helle i gryten....

Dette funker som fjell og tar ikke mer en ca 10 minutter.

En alternativ enkel oppskrift er og smelte en stor plate melesjokolade i en gryte....
Ha i et til halvannet gram brunt som du smelter mens i du rører sjokoladen.
Hell dette over på en isbit form som du setter i kjøleskapet.

For all del vær forsiktig med den siste oppskriften da for mye cannabis kan gjøre deg ekstremt dårlig.
Det er værre en den værste fylla og badtrippen jeg noen sinne har opplevd. Og det går ikke over de neste 10 timene.
Det beste er og få i seg 0.1-0.2, og redosere sakte men sikkert hver halvannen time til ønsket form. Når man spiser cannabis kan det sige veldig lenge.