Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 1373
Sakset fra overskirften i Computerworld

"Oppgraderer ikke sentralene i 2002
Interessen for adsl eksploderte i fjor høst. Likevel stopper Telenor all planmessig utbygging av bredbåndsnettet. Kundene får ikke vite når de kan forvente å få adsl".

Les mere HER

Telenor kan vel egentlig bare pakke sammen. For min del har jeg ADSL, men fy f"#**€& til kundebehandling skal man lete lenge etter. Her har folk ventet i månedsvis, og så kommer denne meldingen. Håper at folk som venter gir utrykk for sin frustrasjon i dette forumet, og send gjerne noen meninger til Gunn Kristin Sande i Telenor. Det er ikke en oppfordring, men derimot en ordre.
Her er adressen hennes:

Vær så god kjør i vei.
Sist endret av Fleinsopp; 20. februar 2002 kl. 15:10.
Jeg gav opp håpet på Telenor/NGT ADSL for leeeenge siden.
Dere skulle ha sett ansiktsuttrykket mitt når jeg leste dette i lokalavisa!
Det er for jævlig at Telehor ikke kan bruke av sitt milliardoverskudd og oppgradere flere sentraler.

Jeg trodde at kommunen min skulle ha en form for bredbånd på grunn av den nye hovedflyplassen på Gardermoen.
Men nei da, Telenor sier at telefonsentralene ligger for spredt til at de kan oppgraderes. Dessuten mener dem at folk må vise iniativ! Pah! Som om ikke jeg har gjort det

Og uten at Telenor bygger ut sentralene så kan jo verken NextGenTel, Tele2 eller noen andre tilby bredbånd.
nå som det bare var en måned igjen.
Nå skal telenor få sinte brev de ikke har sett makan til!
Faen steike, så dårlig gjordt!
noob killer
elukS's Avatar
AAARRRRGGGHHHH !!!!!!!!!!

Tror jeg går ut i låven og skyter meg litt
Der var min hatmail sent.

død over telenor
Better than thou.
Jeg forstår at folk er frusterte pga noen løftebrudd osv., men tenk dere om. Telenor er ikke nødt til å bygge ut ADSL noen sted. De kunne bare dritti i å installere ADSL noen steder. De kunne latt alle sammen sitte på ISDN og fått oss til å betale ti ganger mer. Spør heller noen andre selskaper om de kan bygge ut. Jeg sendte ut mail til noen selskaper, og noen svarte at de var veldig klar for å bygge ut ADSL mange steder, de måte bare vite hvor det var størst interesse liksom. Så gjør noe selv, send mail til andre selskaper enn bare Telenor og NGT.
The Ultimate allergy pill
zyrtec's Avatar
jeg kan få sdsl adsl kabel jeg er storfornøyd =D
original reprint
xaff's Avatar
Mine følelser ang. denne saken kan ikke utrykkes med ord. I over to år har jeg ventet på ADSL, så det eneste jeg kan si er...

SPAM RASSEN TIL TELENOR!!! FAEN TA DE HORENE!!!
Jaja det er jo synd på de som sitter på isdn enda men et godt råd, flytt til et litt mer sentralt strøk
Better than thou.
Det var ikke noe godt råd, det var et eleding råd.
Opprinnelig postet av Prazor
Der var min hatmail sent.

død over telenor
Vis hele sitatet...
Nei, nei, nei! Feil fremgangsmåte. Send godt gammeldags hatbrev (snailmail) til hovedkontoret deres / evt Hermansen privat. Glem ikke å etterfylle konvolutten med melis eller annet hvitt pulver.



Javell, så har kansje Anthrax-frykten dempet seg en smule, men det skulle ikke være vanskelig å få stengt ned Telehor HQ-en en dag eller tre...
Sist endret av plumRad; 20. februar 2002 kl. 16:20.
Hermansen er tater eller no.

Nei, det er fakta
Opprinnelig postet av elukS
AAARRRRGGGHHHH !!!!!!!!!!

Tror jeg går ut i låven og skyter meg litt
Vis hele sitatet...
Im coming with you.. =)
Et Online 150 abb. og et Tiscali 6 timer om dagen abb. skulle dekke de fleste IRC/surfe behov. Legger du til en satelittpakke fra EO har du 2mbit til ca 100,- mnd også.

Why did i even bother to post this...
puhh...

fikk det rett før jul... berget rævva denne gangen også

Kommer sikkert no bedre snart, nå som Telenor håver inn penger på alle som surfer med 2xISDN linje ett år lenger...
Godene blir vel spredt ut til folket, eller...
Jeg flytter til sverige....der får man PlayStation 2 og bredbånd for en tusing. Pluss at de satser på og bygge ut. Bedre veier har de også.

Eventuelt kan jeg gå og skyte meg litt jeg også.....
Opprinnelig postet av zeth
Legger du til en satelittpakke fra EO har du 2mbit til ca 100,- mnd også.
Vis hele sitatet...
Javisst, det er det mange som får gjort.
Better than thou.
Satelitt, ikke radio. Det er vel ganske mange steder det er mulig, problemet er jo at man kun får lastet ned, så all upload vil gå på speeden til modemet eller ISDN'en. Og man må være koplet til deres sentraler gjennom telefonen samtid som man bruker satelitt connectionen.
Opprinnelig postet av Carlo
Satelitt, ikke radio.
Vis hele sitatet...
Jeg veit det, det er fortsatt ikke akkurat aktuelt for de fleste her på forumet å bruke satelitt "bredbånd".
Opprinnelig postet av wiz

Jeg veit det, det er fortsatt ikke akkurat aktuelt for de fleste her på forumet å bruke satelitt "bredbånd".
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke det? Er jævli sug iforhold til ADSL/SDSL/VDSL/Kabel++ men det er jo noe for dem som trenger litt høy nedlastningshastighet.

(Er nok mye negativt å si om EO thou.. en jeg kjenner som har det)
Å gjett hva telenor kalder slike kunder som meg!
Ingen som svarte rett...
Jeg er nemmelig pri' 1 kunde, eller førsteprioritetskunde!
Det skal i følge telenor bety at de bryr seg spesielt mye om akkurat deg...øh...

Hvis noen lurer på hvordan man blir pri' 1 kunde så...nei, det koster ikke penger.
Ja, man må bruke telefonen mye.

Fordeler:
1. Hvis man må vente mer en 1 min på kundestøtte må telenor trekke fra 100 kr på tlf/internett regningen din!
2. Man sparer 50 kr i måneden på tlf/internett regningen.
3. Man blir oppringt av en kundekonsulent hver andre måned!
4. Masse mer som jeg ikke gidder å ramse opp.
han visekonsernsjefen for telenor hadde foredrag på skolen vår idag.. bullshit all the f' way ;>
Better than thou.
Opprinnelig postet av Knightrider
..
Hvis noen lurer på hvordan man blir pri' 1 kunde så...nei, det koster ikke penger.
Ja, man må bruke telefonen mye.
...
Vis hele sitatet...
Tell me more, tell me more like did he have a car *nynne*
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Hahaha, sorry for at jeg ler, men jeg fant ut at der jeg bor er ett av de siste stedene de bygde ut:P
heh, dvs jeg fikk i siste-liten for å si det sånn..
Totto
Foresten, vi ble fortalt at vi skulle få adsl høsten 2000 tidlig på våren i 2000. Det fikk vi ikke!

Carlo: Prøveprosjekt! Du kan banne på at jeg skal mase på den kundekonsulenten som bare faen om adsl!
Opprinnelig postet av zeth
Hvorfor ikke det? Er jævli sug iforhold til ADSL/SDSL/VDSL/Kabel++ men det er jo noe for dem som trenger litt høy nedlastningshastighet
Vis hele sitatet...
Fordi: Det er ikke alle som har parabol, ikke alle som kan ha parabol og det er enda færre som har en parabol som ikke er skrudd mot 1grad vest og/eller 5grader øst.

Europe Online er som kjent et godt stykke vest hos Astra...
Better than thou.
Vel, kjøp en parabol eller no. Mulig det er dyrt, men det er prisen man må betale for å få det. Enkelt og greit. Og hvis man allerede har parabol er det ikke bare å stille den inn på de riktige gradene?
det var en som så noe om sentrale strøk, det har seg sånn at her i det fantastiske møre og romsdal fikk alle bygdene adsl først.
Det som irreterer meg noe sånn helt utrolig er det at 70 meter borti gata kan de få adsl, men ikke her. ÅÅÅÅÅÅ, noen som kan saksøke dem eller noe sånt ?
Da var min sinte mail på vei til Telenor. Svarte f... har ventet så lenge på dette nå så det er bare best at dem bygger ut her. Har stått på venteliste hos dem siden dag 1. Har også sendt mail og ringt dem med jevne mellomrom og mast og mast og mast(kanskje derfor jeg ikke får?? .

Oppfordrer alle til å sende mail og true med å gå over til Tele2 eller noe hvis dette ikke blir gjort om. Får dem mange nok så kan det skje noe.

Og når vi er inne på Telenor, er det noen her som har blitt Pri1 kunde? Jeg ble det og fikk beskjed om at det kun var "storkunder" som ble tilbudt dette. Det jeg lurer på er hva dem mener med storkunder? Så hvis du har det, hva ligger du sånn ca på i regninger?

Død over Telenor!!!

Maniac
Opprinnelig postet av Carlo
Vel, kjøp en parabol eller no. Mulig det er dyrt, men det er prisen man må betale for å få det. Enkelt og greit. Og hvis man allerede har parabol er det ikke bare å stille den inn på de riktige gradene?
Vis hele sitatet...
Hard nøtt dette eller?
Ikke alle kan kjøpe parabol av diverse grunner.
Jeg sier ikke at det er dyrt.
Det er slit å stille inn en parabol.
Det er dyrt hvis noen andre gjør det.
Ikke alle her kan vri og vende på parabolen da en god del bor hjemme hos foreldrene sine.
Pc'en må stå ved parabol tuneren, noe som ikke alle kan.

Ey?
Faen da... Gikk og ventet på at de skulle bygge ut ADSL hit i 2145, må vel vente hundre år til... shit...
Well, ap regjeringen gikk jo inn for "bredbånd" til alle hjem innen utgangen av 2004. (alle offentlige instutusjoner innen utgang av 2002). Men spørst jo om dette gjelder nå som høgre sitter og styrer..

telehor h03s
Opprinnelig postet av foolish
Det som irreterer meg noe sånn helt utrolig er det at 70 meter borti gata kan de få adsl, men ikke her. ÅÅÅÅÅÅ, noen som kan saksøke dem eller noe sånt ?
Vis hele sitatet...
Få dem til å bestille raskere linje, du betaler halvparten, så legger dere en tp kabel bort til deg. 70 meter skulle gå greit.
Hvis naboen min har ADSL, betyr det at jeg også kan få det siden vi er på samme sentral?

P.S. Er det noen limit på hvor mange som kan være koblet opp sasmtidig?
Opprinnelig postet av Zalderach
Hvis naboen min har ADSL, betyr det at jeg også kan få det siden vi er på samme sentral?

P.S. Er det noen limit på hvor mange som kan være koblet opp sasmtidig?
Vis hele sitatet...
Hvis du og naboen har samme nummerserie, så er mulighetene store. Hvis naboen din ikke bor så mange meterne fra deg, og dere er gode venner, så kan du jo kanskje høre med ham om det er mulig å dele tilkoblingen. Sett opp en server eller en router, og trekk en kabel over til deg. Dette bør dere gjøre i all stillhet. Telenormafiaen liker ikke den slags. Så deler dere på utgiftene. Er strekket langt, så er jo fiberoptisk et annet alternativ. Vet ikke hvem som forhandler utstyret, men det koster ikke all verden. Forøvrig kan du jo sjekke ADSL tilgjengligheten din HER


P.S. Hva mener du med koblet opp samtidig? Tenker du mot sentralen eller mot en server/router?

Det gjelder å smi mens jernet er varmt. La de ansvarlige i Telenor dø i synden. PENGEPAKK

Redigert: Litt grammatisk
Sist endret av Fleinsopp; 21. februar 2002 kl. 17:24.
Han er bonde og det er inni helvete langt unna huset mitt, men jeg er neste på linja så kanskje det går bra.

Antal oppkoblinger per hustand. Hørte rykter om at det var max5
Her er svaret jeg fikk fra Telenor på mailen jeg sende dem for ei uke siden:

Hei.

Takk for din henvendelse til kundeservice.
Viser til din mail og kan si følgende om videre utbygging av ADSL. Dekningsgraden for ADSL er nå ca 52%, hvilket er det mål som i sin tid ble satt for utbygging. Dette tilsvarer et markedspotensial på ca 1,2 millioner aksesser. De største byene har for øvrig en dekningsgrad på ca 70%.

Telenor Networks vil i tiden framover se på effekten av de investeringer som er gjort, før det investeres i ytterligere utbygging av ADSL. Deretter vil vi vurdere dedikert eller behovstyrt utbygging i de områder der behovet er så stort at det er lønnsomt. Vi anbefaler derfor, om du ikke allered har gort det, at du registrerer din interesse på http://www.online.no/ti/produkt/inte...ste-adsl.html.

Dersom du har ytterligere spørsmål vedrørende ADSL, ta gjerne kontakt med vår Kundeservice 80080001 eller besøk vår internettside www.online.no.

Med vennlig hilsen
Telenor Kundeservice
Christian Lilletvedt
Vis hele sitatet...
Med andre ord så ser ikke jeg noe til ADSL de neste 10-20 år.
Brenn i helvete Telenor!

Manaic.