Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2256
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei,

Skriver i dette underforumet grunnet mulighet til å være anonym.

Jeg har veldig lyst til å bli lærer på videregående. Jeg er innom psykedelika nokså ofte fordi jeg synes det er gøy. Planen er jo selvfølgelig alltid å ligge low og ikke bli tatt, men det er ikke en umulighet at jeg kunne få snutens oppmerksomhet engang. Det jeg er redd for er om jeg evt får noe på rullebladet for bruk/besittelse om dette er noe som kan ødelegge for en jobb som f.eks lærer på videregående skole? Skjønner godt at det er mindre kult på grunnskolenivå men på videregående?

Har også andre ambisjoner og ting jeg ønsker å bli, men det hadde vært greit å vite om tabber innen rus kan gjøre en 5-års master verdiløs dersom dette kan sette en skikkelig stopp for jobbmuligheter osv.
Jeg jobbet som lærervikar for noen år tilbake. Ble tatt en gang tilbake i 2004-ish. Hadde ikke noe problem med å få vandelsattest til det formålet.
Om du blir tatt mens du jobber på en skole tipper jeg det er en no go. At noe kan ha skjedd før er vell en ting, men om det er etter påbegynt jobb i læreryrket..
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanligvis ikke noe problem. Kommer an på sjefen din. Jeg kjenner ei som ble hentet av politiet i barnehagen hvor hun jobbet som førskolelærer. Hun fikk beholde jobben mot å pisse i en periode.

På videregående tviler jeg på at noen overhodet bryr seg. Er pedagog selv og har et inntrykk av av lærere er nokså liberale når det kommer til cannabis. Har sett folk innrømme bruk på pauserommet, så det er ganske stuerent.
Anonym bruker
"Stum Basilisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Man må framlegge politiattest hvis man får jobb i skole eller barnehage, eller annet barne- og ungdomsarbeid. Men det er hovedsaklig sexualforbrytelser som vil kunne hindre deg i å få jobb.
https://www.udir.no/regelverkstolkni.../Politiattest/
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er vel sånne yrker politiet har plikt til å oppgi arbeidsgiver om du blir dømt for noe rusrelaterte eller overgrepsrelatert. Men om du har det på rulleblad fra før tror jeg ikke lærer yrket krever utvidet vandelsattest ved ansettelse. De andre yrkene du sier du ønsker men ikke utdyper hva er blir vanskelig å svare på men generelt alt arbeid med barn og mennesker, som ungdomsarbeider, helsepleier osv må man gi utvidet vandelsattest før ansettelse og skaper store konsekvenser om du blir tatt for noe rusrelatert eller overgrepsrelatert mens du er ansatt.

Tenker at du burde legge rus bak deg eller holde det til en gang hvert femte år godt skjerma på hyttetur. En ting er at det er ulovlig men du skal også ta det som en fare at du kan utvikle vrangforestillinger og påvirke uskyldige barn med dette.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Tenker at du burde legge rus bak deg eller holde det til en gang hvert femte år godt skjerma på hyttetur. En ting er at det er ulovlig men du skal også ta det som en fare at du kan utvikle vrangforestillinger og påvirke uskyldige barn med dette.
Vis hele sitatet...
Haha!
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En ting er at det er ulovlig men du skal også ta det som en fare at du kan utvikle vrangforestillinger og påvirke uskyldige barn med dette.
Vis hele sitatet...
Topkek! Hysterisk morsomt at i noen land er dette helt okei, men når det skjer i Norge mishandler man uskyldige barn. GET REAL!!!
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Holotropiker Vis innlegg
Haha!
Vis hele sitatet...
Ja det er ikke særlig Sundt om barna får en lærer like desillusjonert som Trump og kaller auswitch og holocaust for fake news, feiltolker norske noveller til å bli triprapporter og tror han er Jesus. Hadde en sånn hippie lærer en gang som vikar, fikk sparken etter en uke heldigvis men vi var Kids og skjønte ikke hvorfor for det var jo bare fett for oss å ha en lærer som sa fuck skolen la oss drite i fagene og gå å lukte på blomster hver time istedet
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det er snakk om videregående opplæring. Det er ingen plan om å "ødelegge barn" LOL. Men jeg tar poenget ditt.

Hadde ikke gått for lærerutdannelse hvis jeg ikke hadde hatt tro i at jeg kunne gjort det godt som lærer.
Så holder jeg min egen verden for meg selv, adskilt fra de jeg driver undervisning for.
Anonym bruker
"Tykk Gjørs"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er snakk om videregående opplæring. Det er ingen plan om å "ødelegge barn" LOL. Men jeg tar poenget ditt.

Hadde ikke gått for lærerutdannelse hvis jeg ikke hadde hatt tro i at jeg kunne gjort det godt som lærer.
Så holder jeg min egen verden for meg selv, adskilt fra de jeg driver undervisning for.
Vis hele sitatet...
Ikke hør på han tullingen over her. Hva du velger å gjøre på fritiden er din sak.
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det er ikke særlig Sundt om barna får en lærer like desillusjonert som Trump og kaller auswitch og holocaust for fake news, feiltolker norske noveller til å bli triprapporter og tror han er Jesus. Hadde en sånn hippie lærer en gang som vikar, fikk sparken etter en uke heldigvis men vi var Kids og skjønte ikke hvorfor for det var jo bare fett for oss å ha en lærer som sa fuck skolen la oss drite i fagene og gå å lukte på blomster hver time istedet
Vis hele sitatet...
Ja, for mesteparten av de som tar psykedelika ender opp som halvpsykotiske konspirasjonsteoretiker. Du om det.
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, for mesteparten av de som tar psykedelika ender opp som halvpsykotiske konspirasjonsteoretiker. Du om det.
Vis hele sitatet...
Og for noen helt motsatt, slik som meg. Psykedelika var veien min ut av det kaninhullet.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, for mesteparten av de som tar psykedelika ender opp som halvpsykotiske konspirasjonsteoretiker. Du om det.
Vis hele sitatet...
Herregud snowflakes dere er. Alle veit at om man driver å tripper balls hver gang man har ferie eller helg kan man trippe over! Det eneste jeg sier er at skal man jobbe med ansvar for andre mennesker og vil minske sjansen for problemer med loven er det greit å holde det til en sjelden gang!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Og for noen helt motsatt, slik som meg. Psykedelika var veien min ut av det kaninhullet.
Vis hele sitatet...
Samme. Skjønner ikke helt hva Vennlig Lodde chatter om, men psykedelika har liten varig effekt så lenge du ikke tar noldus doser. De tester så og si aldri for psykedelika i pissetester, og det er såpass lite at det forsvinner relativt kjapt igjen. Spesielt lsd. Psykedelika er nok safe, og en spliff en eller to helger i mnd bør du kunne unne deg. Så lenge du ikke kommer høy eller neddopet på lean, benzo eller lignende på skolen, ser jeg virkelig ikke hvorfor dette er et problem for din evne til å lære ungdommer.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det eneste som kan ødlegge for en jobb innen skole er at du får et dårlig å kjent rykte på deg at du tar stoffer og ruser deg.

Skulle du bli tatt og får det på rullebladet, så kan du nok droppe å drømme om å bli politi eller advokat, hvertfall det jeg vet.

Hygg deg med psykedelika, og ikke stress med tanken på at du kan bli tatt

Læreren på ungdomskolen fortalte en gang om sin lille erfaring i studietiden med hasrøyking og lsd, han var den smarteste og beste læreren jeg har hatt!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vet dette ikke passer inn i denne tråden men husker jeg hadde en lærer på ungdomsskolen som bommet elever siggaretter og han fortalte oss han røyket hasj og ga faen en gang jeg hadde 10g speed på meg hahah (han fikk sparken da) men i helvete jeg har hatt en kul oppvekst.
Kjenner flere lærere som ruser seg, de fleste av dem benytter sommerferien, kjøper noe godt å drar på tur.

Noen røyker jevnlig, flere drikker som svamper. Så lenge du ikke møter rusa på jobb så er det ett fett for de fleste skoler.

Men jeg og søsteren fikk en lærer på vgs sparket etter flere år med alkohol misbruk, da jeg gikk der så møtte han opp full til flere ganger i uka.

Han var dyktig, så jeg presset på skolen for å få de til å hjelpe, men neida de lukket øyene. Helt til søsteren ble 18 fikk fet lett MC og kjørte til samme vgs. Da kjørte han faktisk på søsteren på vei inn til parkering sørpe full. Gikk bra med Hu, men han mista lappen, jobben, en tur i fengslet og drakk seg vel til døde.
Anonym bruker
"Rød Draug"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har solgt både piller, hasj og amfetamin til lærere, barneskole lærere så som vgs lærere. Vet av lærere som sitter fra jobben er ferdig til puben stenger og er helt død drukken. Hver dag, hele uka. Så drar de på jobb og kan umulig være helt edru, skolen og hele lokalsamfunnet vet om det men h*n får bare holde på.

Tror ikke du skal tenke for mye på det småskogmus
Skjønner du tenker på den biten med evt rulleblad. Det kan jeg ikke svare på, ville bare si at rus kan også være utbredt blant lærere.