Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2848
Hei!
Jeg har tenkt å komme meg inn på det mørke nettet for å bestille meg noen greier fra Norge, jeg tørr ikke bestille fra utlandet og det er vell det lureste å ikke gjøre?

Problemet mitt er at jeg er helt elendig på alt som har med teknologi å gjøre, føler meg rett og slett dum men altså jeg husker for mange år siden så kom jeg meg inn på bare noen 20-30 min, kjøpte ingenting da. Men jeg sliter med å komme meg inn? Har ikke lenger en bra mac så nå har jeg bare en helt elendig PC eller så har jeg en iPhone da... noen som kunne hjelpe meg litt?

Det andre jeg lurer på er hvordan skal jeg klare å betale med desse bitcoin greiene hvordan funker dette her jeg skjønner ikke en dritt å skulle så gjerne bestilt litt der i fra ganske fort. Har prøvd å lest på Internett da men dette er mitt svakeste punkt.. hvordan kjøpe bitcoin og hvordan funker det å betale med de da, jeg synes dette er pinlig hahaha men kan noen forklare litt? Skjønner nada. Men takk om noen vil hjelpe meg litt..
heer vøttu https://localbitcoins.com/country/NO
der trenger du ikke å sende inn bilde av legimitasjon.

så trenger du en wallet der bitcoinsene blir overført til, ta å google: bitcoin wallet
R.i.p 23.04.2021
Ikke for å virke veldig preken og negativ, men får følelsen av at du er veldig ung og ikke burte snoke på darknet i førsteomgang. siden du ikke engang er klar over åssen man gjør det trygt og hvordan man ordner bitcoin.. uanset tviler på at du får en step-by-step guide her..
Sist endret av Tarm; 19. juni 2019 kl. 12:11.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Konto på localbitcoins.com

Du hr en wallet der så trenger ikke en egen wallet med mindre du skal oppbevare bitcoin.

Du får bitcoin adressen til selger, går inn på localbitcoins og betaler med norsk konto til bitcoin selger. Bitcoin blir tilgjengelig på din localbitcoin profil.

Du overfører fra localbitcoins walleten til selger

Kan ta alt for 5min til noen timer å overføre bitcoin.

Når selger har fått bitcoinsa så sender han varen.

Les vilkårene til bitcoin selgeren. Noen godtar ikke summer som smitter på. 00men ønsker at 100 kr overføres som 100.87 f. Eks.

Gjlr som det står step by step.

Sturle er veldig flink men alle noeske meg gode review er pålitelige

Kan du straksbetsle/dirketeoverføre med kontoen din går dette raskere.

Finn en norsk bitcokn selger som ikke krever legitimasjon. Les under vilkår.

Skal du bestille narkotiske stoffer ikke gjør det fra utlsndet. Vør 100% sikker på at selger sender fra Norge. Les alt og review.

Ikke bruk stoff.
. Bitcoin er bra og lurt.kanskje helle spare pengene på en wallet.

Hadde jeg spart alle pengene jeg brukte på stoff da bitcoinen var værdt lite, hadde jeg vært mange millionær i dag hehe.

Vanskelig generelt å bli rik når man bruker stoff.

. Skal du bruke stoff og er uerfaren så be om tips her så du ikke tar for mye eller skader deg.
Det aller beste er å opprette en bruker på coinbase.com og kjøpe direkte fra de. På den måten får du bitcoins billigere enn om du handler gjennom en 3-part som localbitcoin da selgerne der selvfølgelig ønsker å tjene penger på hver kunde.
Opprett en wallet. Blockchain eller Coinomi er enkle og du kan kjøpe crypto med kort inne i walleten. Bare ha i bakhodet at hver jævla transaksjon du foretar med bitcoins koster i form av avgifter. Dette er spesielt dyrt med kortbetaling npr du må ha coins på timen. Regn med 10% tap og enkelte er oppe i 13. Coinbase er veldig enkelt og er en av de med minst avgift selv om de også tar seg grådig godt betalt.

Som det ble påstått av en annen her er det ikke lengre mulig å kjøpe anonymt. Nye regler sent 2018 krever at du må legitimere deg i huet og ræva før du kan handle. Det er sikkert mulig å lure systemet, men fryktelig vanskelig. Før du kan handle må du sende inn selfie med passet eller godkjent legitimasjon i hånda. Dette må du gjøre på Localbitcoins og. Jeg og en kompis kjøpte coins for 5000kr tidligere i uka med kort fordi vi måtte ha det kjapt. Vi brukte Simplex som Coinomi samarbeider med. 700kr skulle de ha så etter masse stress med selfie med lesbart bankkort og identifisering satt vi igjen med 4288kr i coins. I tillegg varierer kursen som en jo-jo.

Så det er litt styr, spesielt hvis man bruker det til småsummer under 10 lapper. Med litt peiling kan man swappe Bitcoin i en annen valuta på vei opp hvis Btc-kursen faller. Det krever litt kunnskap og peiling dog.

Selve send og motta-delen er ganske enkel. Du mottar en adresse fra selger, litt som et kontonummer også sender du riktig antall coins dit. Alt med bitcoins tar tid så det kan ta 10min og det kan ta flere timer før coins ene er fremme. Avhengig hvor opptatt nettverket er. Det brukte å være forholdsvis enkelt med crypto, men det har blitt litt styr med de nye reglene.
Trådstarter
8 1
Hjertelig takk alle sammen!
R.i.p 23.04.2021
Coinbase er helt klart det beste fremfor localbitcoins. Eneste er at på coinbase må du laste opp gyldig pass, på localbitcoins kan du være anonym men risikerer også og bli scamet.og prisene der er relativt mye høyere en på coinbase der du kjøper etter åssen kursen er der og da. Tjent ganske mye i det siste på coinbase av og kjøpe bitcoin cash og gjøre om til btc når det skal handles. Altcoins er billigere og man kan evt få en støre fortjeneste en og invistere i btc nå når den er på 80k pr.
Sist endret av Tarm; 20. juni 2019 kl. 23:33.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Ikke for å virke veldig preken og negativ, men får følelsen av at du er veldig ung og ikke burte snoke på darknet i førsteomgang. siden du ikke engang er klar over åssen man gjør det trygt og hvordan man ordner bitcoin.. uanset tviler på at du får en step-by-step guide her..
Vis hele sitatet...
Meh

Selv en kar passert 30.

Hørt om Bitxon og mørke nettet. Har nada erfaring med noen av de. Man kan sikkert lese seg fram til det selv, eller spørre om råd på NFF ��

Ligger vel noen gamle tråder her på NFF med instrukser rundt mørke nettet.
Sist endret av Tilbaketrukket.; 20. juni 2019 kl. 23:50.