Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 715
Hei

Jeg bruker proo tools lydkort til studio hjemme. Men jeg vil gjerne ha litt 'ekko'
Når jeg synger... Så jeg fant instillingen for ekko men det kom ikke med når jeg lastet over filem som jeg sang inn på avspillingsprogram...

Også når jeg spiller inn en sang så har jeg volumet og alt ganske høyt men når jeg spiller det av på cd osv så er volumet urolig lavt skjønner ikke det....

Og hvis jeg synger høye toner og har headset på og tar opp så forsvinner lyden i headsetet når jeg synger for høye toner tydligvis... Noen som vet hvorfor ?

Hvordan får jeg brent filen min på cd når det ikke er riktig filtype? Hvordan endrer man det

Noen som har peiling på roo tools som kan hjelpe meg?
Om du mener reverb så er det lettere å fikse på det etter du har spilt den inn.

Her har du en gratis en som egentlig er ganske bra.
Spill alltid inn uten effekter på vokaler, legg heller på etterpå. @Jibbesander, tror reverben som er inkludert i Protools er bedre enn det du linket til, så lite vits for TS
Mulig det, har aldri prøvd Pro Tools.
Trådstarter
7 0
Hei
Jeg bare lurte på hvordan folk på you tube feks. Klarer og spille inn musikk på hjemmestudio og filme det men fremdeles få studiolyd på filmen ?
Sitat av Lovemyhead Vis innlegg
Hei
Jeg bare lurte på hvordan folk på you tube feks. Klarer og spille inn musikk på hjemmestudio og filme det men fremdeles få studiolyd på filmen ?
Vis hele sitatet...
Filme uten lyd, mens man bruker proft lydutstyr samt dataverktøy for å få "studio lyd", for så å legge lyden til filmen etter på.?
Sist endret av 0xFF; 7. mars 2013 kl. 02:10.
Synkronisere lyd og bilde mener du?
Trådstarter
7 0
Sitat av Donkeybrain Vis innlegg
Synkronisere lyd og bilde mener du?
Vis hele sitatet...
Ja få lyden og bilde til og passe sammen

Hei
Når jeg spiller inn en sang på proo tools så lagrer jeg den og finner frem filen og prøver og spille den av,men den er en annen filtype så får ikke spillt den av eller brent på cd eller noe :/ må jeg konverte filene eller er det bare en innstilling på proo tools ?
Du må ta en mixdown på den. (Eller main bus batch export, er ikke vant til å jobbe med pro tools, men om du faktisk leser manualen lærer du basic der)
Konvertere til 16bits wave, eller en annen type som mp3, flac, ect.

For å oppnå samme db som kommersiell musikk må mixdownen din mastres.
Dette er ikke noe som kan læres over natta, så les mye, titt litt på tutorials på youtube og prøv&feil til du behersker det.
Sist endret av BarBeats; 7. mars 2013 kl. 04:35.