Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1780
Hei! De fleste kjenner vel til AIDS-BILDER.
Jeg lurer på hva som brukes og hvordan jeg kan få laget/funnet et lignende system.

Takk på forhånd

Bendikz
Wild guess:
- Javascript.
- En database (MySQL?).
- Et server-side språk (PHP?)
Jo, men finnes det noe ferdig scripts?
Hvis ikke får jeg prøve å sette opp selv, men ønsker heller å modifisere et eksisterende, evt spørre de som har laget AIDS om å få bruke det hvis jeg krediterer til dem o. l.
Sist endret av bendikz; 29. februar 2012 kl. 20:14.
Slik jeg har fortstått det er det Vidarlo (også kjent som Slashdot) som står bak koding og design av imma.gr (les: AIDS), og jeg tror nok ikke han er villig til å gi ut noe.
0o2471 er genialt, men jeg har aldri skjønt adressa helt.... hvordan kom han på det?
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
0o2471 er genialt, men jeg har aldri skjønt adressa helt.... hvordan kom han på det?
Vis hele sitatet...
Tast inn "0o2471 in decimal" i google
Sitat av Nine Vis innlegg
Tast inn "0o2471 in decimal" i google
Vis hele sitatet...
artig men fortsatt irritabel adresse når jeg skal bruke nye maskiner, husker det nesten aldri
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av waf Vis innlegg
Slik jeg har fortstått det er det Vidarlo (også kjent som Slashdot) som står bak koding og design av imma.gr (les: AIDS), og jeg tror nok ikke han er villig til å gi ut noe.
Vis hele sitatet...
Njæ. Sto bak ideen. Voldern og en anna vif (husker ikkje i farten) var involvert i kodinga også, og designet kom nso med, fordi han (rettmessig) meinte at designskillsa mine er på høgde med engelskskillsa til Thor Heyerdal.

Aids er forøvrig fri programvare, GPLv3 om eg ikkje hugser heilt feil, så det er bare å kike i veg. Om eg ville brukt det som utgangspunkt for noko som helst er vel meir tvilsomt...

http://sourceforge.net/projects/aids/

(Btw: picz.no er litt lettare å hugse. Forconin her på bruket som hoster...)
Sist endret av vidarlo; 1. mars 2012 kl. 04:45.
Sikkerhetsklarert
Sitter å forsøker å få dette opp å kjøre..
I koden for oppretting av nye brukere (newuser.php) så henvises det til tabellen "brukarar", mens i db.sql filen så blir ikke denne tabellen nevnt, der brukes en som heter "lusers".
Videre er det en fi som heter "makeuser.php", som bruker "lusers" tabellen. Men iflg readme filen så skal man bruke "nybruker.php" til å lage brukere med, denne php filen finnes ikke i arkivet.

Forstår at dette er 5 år gammel kode, men kanskje dere husker noe fra dette fortsatt, eller har mulighet til å sjekke hva som er definert på den kjørende installasjonen på imma.gr
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Sitter å forsøker å få dette opp å kjøre..
I koden for oppretting av nye brukere (newuser.php) så henvises det til tabellen "brukarar", mens i db.sql filen så blir ikke denne tabellen nevnt, der brukes en som heter "lusers".
Videre er det en fi som heter "makeuser.php", som bruker "lusers" tabellen. Men iflg readme filen så skal man bruke "nybruker.php" til å lage brukere med, denne php filen finnes ikke i arkivet.

Forstår at dette er 5 år gammel kode, men kanskje dere husker noe fra dette fortsatt, eller har mulighet til å sjekke hva som er definert på den kjørende installasjonen på imma.gr
Vis hele sitatet...
Hehe, prøv svn-versjonen. Den er litt meir oppdatert...

http://etherkiller.org/aids.tar
Sikkerhetsklarert
Takk, da prøver jeg den. (selv om den siste linken din peker til v1.1, og den på sourceforge er angivelig v1.2)

Hmm dette var ikke lett, her er det mye rart som ikke virker.

Etter retting av et par syntaks feil som php kicket på. Og samt fjerning av prefix løsning for tabellnavn (en virket ikke) så er nå det meste fungerende. Bilder blir lastet opp så sant de ikke inneholder tegn i navnet.

Problemet er visning av bildene, det ser ut til at modrewrite ikke fungerer som den skal. Flere her som har forsøkt å få dette opp å kjøre?
▼ ... noen uker senere ... ▼
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Har satt det opp på http://aids.datagutten.net
Får lastet opp bilder, men er en del som ikke oppfører seg riktig.
Mod rewrite ser ut til å fungere, men er noe som ikke fungerer i view.php
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
'Noe' er litt vagt. Har du logger e.l.?
Sikkerhetsklarert
Jeg hadde også problemene med view.php.
Såvidt jeg kan se så klarte ikke modrewrite å peke til korrekt bilde utifra linken.

Men, av en eller annen grunn så løste dette seg av seg selv.
Har du fått prefix i tabell til å virke, eller fjernet du dette?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Har ikke brukt prefix.

På linje 53 i view.php står det:

Kode

readfile("$uploaddir/$farray[path].jpg");
Det legges til .jpg etter filnavnet, men filene lastes opp uten dette.
Jeg fjernet .jpg og da fungerte det:

Kode

readfile("$uploaddir/$farray[path]");
Jeg hadde problemer med å vise thumbnails av bilder som ikke var jpeg i viewimages.php, så jeg kommentere ut linje 40 og 47-54 i view.php ettersom de syntes overflødige etter forrige endring og da virket det.
Det eneste problemet som gjenstår er at viewimages.php viser et bilde for lite på noe som ser ut til å skyldes at SQL query inneholder LIMIT 1 og dermed utelater første rad.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av slashdot Vis innlegg
Voldern og en anna vif (husker ikkje i farten) var involvert i kodinga også
Vis hele sitatet...
z0p. Original tråd.