Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 39068
sitter her med 3 vival. er det mulig å få noe ut av det? sikkert dumt spm, men jeg har null erfaring med legemidler
Du blir kanskje litt døsig og roligere, men du vil ikke få noe spesielt merkbar rus.

sam500, hva snakker du om?
Sist endret av Wisternoff; 2. juli 2010 kl. 20:42.
Er det 5mg eller 2mg tabletter?

Sliter du med uro/angst vil det helt klart hjelpe på det, men noen rus tror jeg ikke du vil få.
Hadde vært veldig greit å vite om du har 2mg eller 5mg tabletter ja. Med 3 stk à 2mg vil du nok ikke få noe merkbar rus, kanskje litt dizzy i en halvtime. Men hvis du har 3 stk à 5mg vil du nok få et lite kick og føle deg veeldig rolig. Du kan evt. blande de med alkohol men gjør det med forsiktighet. ikke styrt ei halvflaske til liksom.
Tror du ikke vil merke noe uansett om det er 2 eller 5mg. Tokk 5 5mg en gang jeg skulle ta en test, merka ingen ting. Men på den andre siden, vi er jo forskjellige så det kan hende du merker noe.
Sitat av shogun_assassin Vis innlegg
sitter her med 3 vival. er det mulig å få noe ut av det? sikkert dumt spm, men jeg har null erfaring med legemidler
Vis hele sitatet...
er de flate hvite med små bokstaver cl øverst og D nederst?

lurer på om jeg sitter med samme greiene
Cannman: du har stesolid. Virketstoffet er diazepam som i vival så du sitter egentlig med samme greiene.
Det kan også være vival.
Det er helt lik merking på de 2

En ting er sikkert... de 2 er ikke like. Ja, de inneholder samme virkestoff, diazepam. Men Stesolid gjør litt mere en hva vival gjør. Stesolid virker også godt mot muskelspasmer (derfor det er brukt av folk med epilepsi).
Stestolid er også muskelavslappende.

Har selv prøvd begge, og synes stesolid er helt klart best. Både i små å store doser.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Det kan også være vival.
Det er helt lik merking på de 2

En ting er sikkert... de 2 er ikke like. Ja, de inneholder samme virkestoff, diazepam. Men Stesolid gjør litt mere en hva vival gjør. Stesolid virker også godt mot muskelspasmer (derfor det er brukt av folk med epilepsi).
Stestolid er også muskelavslappende.

Har selv prøvd begge, og synes stesolid er helt klart best. Både i små å store doser.
Vis hele sitatet...

Jeg syntes også det var en forskjell. Apotekeren sa at det ikke var av betydning, samme medisin med et annet navn. Yea right..

Neste gang skal jeg heller vente en ekstra dag eller to for å få det som står på resepten.

Ikke akkurat krise med Vival istedet, men jeg mener også at forskjellen er så absolutt merkbar.

Ei flaske vin og 5mg er ordentlig chill.

Flaske med brennevin og to 5mg er overkill
"Jeg syntes også det var en forskjell. Apotekeren sa at det ikke var av betydning, samme medisin med et annet navn. Yea right.."

Tror ikke den apotekeren din har så jævlig peil..

Er jo 2 forskjellige medisiner! Neste gang du er der så ber du apotekeren lære seg jobben sin, ikke komme med løgn.

Sikkert mange typer medisiner h*n påstår er det samme til andre folk, så be mennesket holde kjeften, og gi det som står på resepten, eller finne seg en annen jobb!

Noe jeg regner med at du kommer til å gjøre også..
Sitat av Tothep Vis innlegg
Det kan også være vival.
Det er helt lik merking på de 2

En ting er sikkert... de 2 er ikke like. Ja, de inneholder samme virkestoff, diazepam. Men Stesolid gjør litt mere en hva vival gjør. Stesolid virker også godt mot muskelspasmer (derfor det er brukt av folk med epilepsi).
Stestolid er også muskelavslappende.

Har selv prøvd begge, og synes stesolid er helt klart best. Både i små å store doser.
Vis hele sitatet...
Sitat av sugarcain Vis innlegg
Jeg syntes også det var en forskjell. Apotekeren sa at det ikke var av betydning, samme medisin med et annet navn. Yea right..

Neste gang skal jeg heller vente en ekstra dag eller to for å få det som står på resepten.

Ikke akkurat krise med Vival istedet, men jeg mener også at forskjellen er så absolutt merkbar.

Ei flaske vin og 5mg er ordentlig chill.

Flaske med brennevin og to 5mg er overkill
Vis hele sitatet...
Sitat av Patriot Vis innlegg
"Jeg syntes også det var en forskjell. Apotekeren sa at det ikke var av betydning, samme medisin med et annet navn. Yea right.."

Tror ikke den apotekeren din har så jævlig peil..

Er jo 2 forskjellige medisiner! Neste gang du er der så ber du apotekeren lære seg jobben sin, ikke komme med løgn.

Sikkert mange typer medisiner h*n påstår er det samme til andre folk, så be mennesket holde kjeften, og gi det som står på resepten, eller finne seg en annen jobb!

Noe jeg regner med at du kommer til å gjøre også..
Vis hele sitatet...
Stesolid, Valium og Vival har akkurat samme effekt. Virkestoffet er diazepam, resten er placebo fra deres side.
hvis du ikke tar de for angst og uro så øker de effekten til alkohol. det gir ikke så mye rus, blir bare avslappet. Du mister hemninger så er litt skummelt å ta hvis du ikke har noen form for angst, kan gjøre dumme ting og oppføre deg dårlig og angre på det neste dag. Du får ikke noe mer effekt av å ta mer enn 1-2 hvis du ikke pleier å bruke de btw. jeg spiste 25 stk engang og ble bare litt trøttere, hadde drukket øl itillegg, jeg sovna bare til slutt. Så bedre og begynne med en halv og se om du trenger mer så har du de lengre.

stesolid og vival med samme mengde innhold av virkestoffet diazapam har vel helt lik effekt? hvilken andre virkestoffer har de tablettene da som gjør at du merker forskjell? tror ikke apotekaren hadde gitt de andre hvis det ikke har samme effekt.
Sitat av Jehes Vis innlegg
Stesolid, Valium og Vival har akkurat samme effekt. Virkestoffet er diazepam, resten er placebo fra deres side.
Vis hele sitatet...

Tull!

Det du sier er bare piss, valium funker ikke på meg i det hele tatt. Stess funker.

Stess funker mye bedre enn valium, de funker jo ikke, men du har vel sikkert testa det utover 15- 20 år du også?

Det du sier er en jævla løgn!
tror han mener vival ikke valium

glem det foresten, visste ikke at valium hadde samme virkestoff som de
Sitat av Patriot Vis innlegg
Tull!

Det du sier er bare piss, valium funker ikke på meg i det hele tatt. Stess funker.

Stess funker mye bedre enn valium, de funker jo ikke, men du har vel sikkert testa det utover 15- 20 år du også?

Det du sier er en jævla løgn!
Vis hele sitatet...
Se her. Stesolid, Vival og Valium er under samme gruppe (N05B A01).
De inneholder alle enten 2mg diazepam(resp) eller 5mg diazepam(laktose) og evt. fargestoff. Eneste aktive stoff er diazepam.
Sitat av Patriot Vis innlegg
Tull!

Det du sier er bare piss, valium funker ikke på meg i det hele tatt. Stess funker.

Stess funker mye bedre enn valium, de funker jo ikke, men du har vel sikkert testa det utover 15- 20 år du også?

Det du sier er en jævla løgn!
Vis hele sitatet...
Isteden for å kalle meg en jævla løgner kan du bruke tiden din mer fornuftig og lese noen kilder.

Grunnen til at pillene har forskjellige navn er fordi de blir produsert av forskjellige produsenter som har patent i pillenavnene. "Generisk konkurranse" er et fint søkeord.

Du fremstår ikke som den skarpeste skjeen i skuffen så jeg skal linke deg til en fin søkemotor.

Eller du kan sjekke opp noen av disse kildene:

http://www.apotek1.no/raadogtjeneste...are-legemidler
http://no.wikipedia.org/wiki/Diazepam

Btw: Jeg har slitt med angst og du kan være trygg på at jeg har denne erfaringen du tydeligvis er så stolt av.
Sist endret av Jaso; 4. juli 2010 kl. 03:14.
Jeg har hørt mange snakke om at stesolid funker bedre enn valium og vival, men selv merker jeg ikke en dritt forskjell. Jeg fikk til og med inntrykk av at legen min mente stesolid var best, men serr, diazepam er samme virkestoff i begge to og jeg tror neppe bindemidlene har noen effekt. Kanskje det er kvaliteten på diazepament som de bruker? Nei, serr, jeg tror det er placebo folk merker og at vival, stesolid og valium gir deg nøyaktig den samme virkningen.

Stesolid blir produsert i danmark, valium i østerrike og vival aner jeg ikke. correckt me if im wrong. Jeg er skråsikker på at det er ett fett hvem av merkene du tar til jeg får kilder som beviser noe annet.

Vival og valium er også muskelavslappende ettersom de inneholder diazepam, dermed er den påstanden avvist.

Lenge leve placebo, ikkesant topteph og Patriot en ting er sikkert, placebo funker.
Sist endret av Wisternoff; 4. juli 2010 kl. 03:18.
Sitat av Patriot Vis innlegg
Tull!

Det du sier er bare piss, valium funker ikke på meg i det hele tatt. Stess funker.

Stess funker mye bedre enn valium, de funker jo ikke, men du har vel sikkert testa det utover 15- 20 år du også?

Det du sier er en jævla løgn!
Vis hele sitatet...
hvorfor skulle det ikke virke hvis de har samma virkestoff? hvis du får en annen type på apoteket så må det jo stemme.. de må til og med ha 2 forskjellige folk til å skrive under på sånne resepter for å dobbelsjekke så det er ganske strengt.
Jeg får regelmessig utrskirvd stesolid og har eti drøssevis med blåvalium og prøvd vival og gule valium mange ganger. Det er diazepam og ikke noe annet, klin lik effekt i like doser mener nå jeg.
Sitat av Wisternoff Vis innlegg
Cannman: du har stesolid. Virketstoffet er diazepam som i vival så du sitter egentlig med samme greiene.
Vis hele sitatet...
takk,funker dårlig for meg hvertfall

og jeg har IKKE brukt mye og ofte av benzoer

sobril danker ut dette hvertfall,slev om jeg tar flere stk på en dag så merkes nesten ingen ting

syns benzoer er relativt dårlig beroligene,om det kan kalles beroligene i det heeltatt

ketorax er beroligene,sobril er depresjons/tankekjør oppløsende

min mening
@Jehes.
Tror det er du som må oppdatere deg litt...
Hvorfor har Actavis både vival og stesolid?
LES litt om hvilke tilleggsstoffer det er i stesoliden.

Helt klart ikke ment til samme ting. Slutt å vær så jævlig krass og hold deg til fakta.

@Cannaman
Ketorax funker helt klart beroligende og angst-dempende, jeg synes det overgår alt av benzoer. :P
Har du prøv xanor?

Men de fleste opiater/opioder fungerer bra til angst og uro. Min favoritt er Oxycontin

Hvis du har har en del toleranse så er Oxycontin og Xanor 3mg depot en helt super mix. Men siden begge er sterke saker så bør du har bra toleranse får å prøve det.
Sist endret av Tothep; 5. juli 2010 kl. 04:32.
Sitat av Tothep Vis innlegg
@Jehes.
Tror det er du som må oppdatere deg litt...
Hvorfor har Actavis både vival og stesolid?
LES litt om hvilke tilleggsstoffer det er i stesoliden.

Helt klart ikke ment til samme ting. Slutt å vær så jævlig krass og hold deg til fakta.
Vis hele sitatet...
over alt hvor jeg leser står det.
Stesolid
Virkningsstoff: Diazepam

så kunne du kommet med noen kilder?
Hvis ikke vil jeg fortsette og tro vival, valium og stesolid er akkurat samme greiene.
Sitat av Tothep Vis innlegg
@Jehes.
Tror det er du som må oppdatere deg litt...
Hvorfor har Actavis både vival og stesolid?
LES litt om hvilke tilleggsstoffer det er i stesoliden.

Helt klart ikke ment til samme ting. Slutt å vær så jævlig krass og hold deg til fakta.
Vis hele sitatet...
Jeg holder meg til fakta og viser til kilder. Det er ikke meningen å fremstå som kvass.

Fra felleskatalogen:

Vival:
TABLETTER 2 mg og 5 mg: Hver tablett inneh.: Diazepam. 2 mg, resp. 5 mg, lactos. monohydr., const. q.s.

Stesolid:
TABLETTER 2 mg og 5 mg: Hver tablett inneh.: Diazepam. 2 mg, resp. 5 mg, lactos. Med delestrek.
Vis hele sitatet...
Forskjellen på disse pillene er bindemiddel og fargestoffer. De har ingen psykoaktiv virkning. Ergo pillene har samme effekt. Jeg ser at Actavis produserer både Vival og Stesolid, vet ikke hvorfor, men skal jeg tippe er det fordi Stesolid kommer som både injeksjonsvæske, rektalvæske, stikkpiller og vanlige tabletter og det har kanskje innvirkning på en patent.
Jeg skal til legen snart.
Da skal jeg be ha forklare meg detaljert om hvorfor jeg skulle ha stesolid, ikke vival. Han nevnte det sist gang jeg var der, men jeg husker lite av det som ble sagt da, hadde nettopp startet med 80mg Oxycontin, så ting var litt "blur"
Jeg har brukt vival/valium før, det gjorde ikke noe for meg. Men stesolid gir meg en liten muskel-avslappende effekt i tillegg.
Og ja, de 3 preparatene har samme virke stoff, Diazepam. Men de kan jo ha tilleggsstoffer som virker sammen med diazepam'en?
Ang. kilder. sjekk felleskatalogen.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Ang. kilder. sjekk felleskatalogen.
Vis hele sitatet...
Done
Sitat av Felleskatalogen
Stesolid Actavis
Anxiolytikum. Antiepilektikum

TABLETTER 2 mg og 5 mg: Hver tablett inneh.: Diazepam. 2 mg, resp. 5 mg, lactos. Med delestrek.
Vis hele sitatet...
Ikke noe annet der?
Sist endret av Krish91; 5. juli 2010 kl. 05:17.
Sitat av Jehes Vis innlegg
Isteden for å kalle meg en jævla løgner kan du bruke tiden din mer fornuftig og lese noen kilder.

Grunnen til at pillene har forskjellige navn er fordi de blir produsert av forskjellige produsenter som har patent i pillenavnene. "Generisk konkurranse" er et fint søkeord.

Du fremstår ikke som den skarpeste skjeen i skuffen så jeg skal linke deg til en fin søkemotor.

Eller du kan sjekke opp noen av disse kildene:

http://www.apotek1.no/raadogtjeneste...are-legemidler
http://no.wikipedia.org/wiki/Diazepam

Btw: Jeg har slitt med angst og du kan være trygg på at jeg har denne erfaringen du tydeligvis er så stolt av.
Vis hele sitatet...

Er ikke snakk om å være stolt av noenting, men du irriterer meg..

Det er ikke samme funken på de pillene, valium virker ikke på meg, men det gjør Stesolid.

Har tatt både Valium og Stess når jeg har vært pilledårlig, Valiumen funka ikke.

Alle jeg snakker med sier det samme, men du skal få gå rundt å tro du har rett.

Valium er noe forbanna dritt som ikke funker, snakker om de kjipe gule..

Sitat av Tothep Vis innlegg
@Jehes.
Tror det er du som må oppdatere deg litt...
Hvorfor har Actavis både vival og stesolid?
LES litt om hvilke tilleggsstoffer det er i stesoliden.

Helt klart ikke ment til samme ting. Slutt å vær så jævlig krass og hold deg til fakta.

@Cannaman
Ketorax funker helt klart beroligende og angst-dempende, jeg synes det overgår alt av benzoer. :P
Har du prøv xanor?

Men de fleste opiater/opioder fungerer bra til angst og uro. Min favoritt er Oxycontin

Hvis du har har en del toleranse så er Oxycontin og Xanor 3mg depot en helt super mix. Men siden begge er sterke saker så bør du har bra toleranse får å prøve det.
Vis hele sitatet...

Oxycontin og Xanor er en behagelig miks Får Xanor av legen, men må kjøpe Oxy, og de er svindyre.. Er ikke så veldig mange som får dem heller. Pleier å kjøpe en 10-15 om gangen. Kjenner ei som får 100 i måneden.. Hvor mye går de på 80 mg for der du bor?
Sitat av Patriot Vis innlegg
Oxycontin og Xanor er en behagelig miks Får Xanor av legen, men må kjøpe Oxy, og de er svindyre.. Er ikke så veldig mange som får dem heller. Pleier å kjøpe en 10-15 om gangen. Kjenner ei som får 100 i måneden.. Hvor mye går de på 80 mg for der du bor?
Vis hele sitatet...
Har aldri kjøpt noe fra gata. Alt jeg bruker kommer fra apotek. Så vet ikke hva prisen er dessverre. Hva må du betale.. hvis jeg kan spørre?

Jeg får alt fra legen. Får 98stk. oxycontin 80mg pr. mnd. og 98stk 20mg oxynorm pr. mnd. Får også xanor 2mg og xanor 3mg depot. Hvilken er det du får av din lege?
Hvis det ikke er depot'en bør du absolutt prøve å få den. Den varer i 12 fine timer.
Men må være jævlig forsiktig så man ikke blir for hekta på xanor, det har grusomme abstinenser hvis du går på det for lenge.
Jeg synes også at det skal mere til for at du blir avhengig av depot'en.

Tilbake til stesolid vs vival....
Jeg bryr meg fint lite om hva dere som sitter der å mener det er 2 identiske preparater, og at det har helt lik effekt.
For meg er vival/valium crap, og stesolid the real deal. Trenger ikke bevise noe for dere skeptikere, men jeg skal snakke med min lege neste gang. Hva han mener om saken.
Sist endret av Tothep; 5. juli 2010 kl. 13:01.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Har aldri kjøpt noe fra gata. Alt jeg bruker kommer fra apotek. Så vet ikke hva prisen er dessverre. Hva må du betale.. hvis jeg kan spørre?

Jeg får alt fra legen. Får 98stk. oxycontin 80mg pr. mnd. og 98stk 20mg oxynorm pr. mnd. Får også xanor 2mg og xanor 3mg depot. Hvilken er det du får av din lege?
Hvis det ikke er depot'en bør du absolutt prøve å få den. Den varer i 12 fine timer.
Men må være jævlig forsiktig så man ikke blir for hekta på xanor, det har grusomme abstinenser hvis du går på det for lenge.
Jeg synes også at det skal mere til for at du blir avhengig av depot'en.

Tilbake til stesolid vs vival....
Jeg bryr meg fint lite om hva dere som sitter der å mener det er 2 identiske preparater, og at det har helt lik effekt.
For meg er vival/valium crap, og stesolid the real deal. Trenger ikke bevise noe for dere skeptikere, men jeg skal snakke med min lege neste gang. Hva han mener om saken.
Vis hele sitatet...

Prisen på oxy er 200 kr, pleier å få med noen ekstra av hun da. Vet det er andre som tar helt opp til 300

får 5 1mg for dagen. Er nok litt for seint, da jeg har fått xanor i 6-7 år. Fikk sob i noen år før det. Men jeg ser ikke på det som noe problem, da jeg trenger dem, så medisiner kommer jeg til å få av legen til jeg ligger i grava..

Jævler med medisiner du får da

Depot ja, har aldri testa de, kanskje jeg skulle hørt med legen. Er litt skeptisk til hvordan de virker på meg da..
Sitat av Patriot Vis innlegg
Prisen på oxy er 200 kr, pleier å få med noen ekstra av hun da. Vet det er andre som tar helt opp til 300

får 5 1mg for dagen. Er nok litt for seint, da jeg har fått xanor i 6-7 år. Fikk sob i noen år før det. Men jeg ser ikke på det som noe problem, da jeg trenger dem, så medisiner kommer jeg til å få av legen til jeg ligger i grava..

Jævler med medisiner du får da
Vis hele sitatet...
Wow, 300 kr for 1 tablett? Er det orginale eller den generiske oxycontinen?
Prisen for 98 stk. orginale er jo ca. 2800 kr på apotek. Vet ikke hva den generiske koster, men det er mye mindre, ca. 1200 kr?
Jeg testa den generiske 1 gang, syntes ikke den hadde samme effekt så jeg holder meg til den orginale.

6-7 år på xanor ja.. Da er det sikkert like greit å stå fast på den medisinen. Men du burde prøve depot, du kan jo ta 2x 3mg. Da har du dekning i 24 timer.

Fikk også Rivotril 2mg av legen, skal teste hvordan det er.
Perfekt mix er 120mg oxy, 3mg xanor depot og 4-6 stesolid
Det er piss og dritt i massevis i denne tråden, fra folk som muligens bare googler stoffene og bare linker, og vet kanskje ikke noe om hva medikmentene faktisk gjør...
Brukes medikamentene på MEDISINSK grunnlag, er ikke forskjellen vanskelig å merke.
Rus-wise er saken heller ikke en annen, stesolid ruler uansett mellom medikamentene.

En annen forskjell jeg merker på vival vs stesolid, er at etter at vivalens virkning er ferdig, gjør den meg stokk stiv i musklene.
Forstå det den som kan
Stesolid har ingen slik etter-effekt.
Bare dette alene, er grunn nok for meg til å styre langt unna vival
Ok folkens; pillene dere diskuterer har samme virkestoff. Så lenge doseringen er lik, vil effekten være identisk. Alle som hevder noe annet uten å backe det opp med pålitelige kilder, vil få sine poster slettet. Det er for dumt at den ene siden i denne diskusjonen skal måtte gjenta seg selv til det kjedsommelige, mens den andre siden nekter å forstå det faktum at de tar feil, og fortsetter å fremlegge påstander som ikke backes opp med noe mer pålitelig enn egne og venners personlige erfaringer og subjektive meninger. Slutt!

Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Tror du ikke vil merke noe uansett om det er 2 eller 5mg. Tokk 5 5mg en gang jeg skulle ta en test, merka ingen ting. Men på den andre siden, vi er jo forskjellige så det kan hende du merker noe.
Vis hele sitatet...
Var det første gangen du tok diazepam? Jeg har tatt Vival i forbindelse med tannlegebesøk, og den første gangen merket jeg ingen ting (annet enn at jeg ble rolig). Neste gang merket jeg dog en "rus" av bare 5 mg. Det meste jeg har tatt er 15 mg. og da var jeg slapp, sløv og treig i flere timer etterpå.
Min erfaring med benzo er vel egentlig at "ViValium" funker likt. Har også tatt Stesolid uten annerledes effekt. Xanor er beste benzopreparat synes jeg, men de dumme legene har jo funnet ut at det er såååå vanedannende at de er SVÆRT restriktive med utskriving. Jeg har "doktorshoppa" litt hos privatpraktiserende leger, og synes de skriver ut lettere.. God knows why" Jeg likte Rivotril godt, men så er jeg uheldig og har epilepsi... Nevrologen fant på å sette meg på det fast, så jeg kan ikke ruse meg på det mer . Men jeg er kvitt anfalene da. Tross alt best. Stesoliden har vel og med epilepsi å gjøre fordi den komme i en form man kan sprøyte i ræva på de som har hissige anfall som ikke stopper av seg selv. Diazepam blir brukt akutt mot slikt.

Men skal man få noe effekt ut av diazepam er det best å blande det med noe alkohol også. Kombinasjoner med opiater har jeg ikke prøvd, men testet Temgesic et par ganger. Det ble jeg ganske så fjern av.

Hørtes litt spennende ut med denne Oxycontinen, men hvordan i heite får man det av legen sin om man ikke har kreft eler noe annet som gjør alvorlig vondt liksom? Jeg haaaater å handle på gata.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Wow, 300 kr for 1 tablett? Er det orginale eller den generiske oxycontinen?
Prisen for 98 stk. orginale er jo ca. 2800 kr på apotek. Vet ikke hva den generiske koster, men det er mye mindre, ca. 1200 kr?
Jeg testa den generiske 1 gang, syntes ikke den hadde samme effekt så jeg holder meg til den orginale.

6-7 år på xanor ja.. Da er det sikkert like greit å stå fast på den medisinen. Men du burde prøve depot, du kan jo ta 2x 3mg. Da har du dekning i 24 timer.

Fikk også Rivotril 2mg av legen, skal teste hvordan det er.
Perfekt mix er 120mg oxy, 3mg xanor depot og 4-6 stesolid
Vis hele sitatet...

Det er den orginale, hvordan ser den generiske ut?

Ja, er visst en som tar det, men de ligger på 200. Dyrt nok det
200mg, da er formen fin Sorry for seint svar..

Sitat av A&E Vis innlegg
Min erfaring med benzo er vel egentlig at "ViValium" funker likt. Har også tatt Stesolid uten annerledes effekt. Xanor er beste benzopreparat synes jeg, men de dumme legene har jo funnet ut at det er såååå vanedannende at de er SVÆRT restriktive med utskriving. Jeg har "doktorshoppa" litt hos privatpraktiserende leger, og synes de skriver ut lettere.. God knows why" Jeg likte Rivotril godt, men så er jeg uheldig og har epilepsi... Nevrologen fant på å sette meg på det fast, så jeg kan ikke ruse meg på det mer . Men jeg er kvitt anfalene da. Tross alt best. Stesoliden har vel og med epilepsi å gjøre fordi den komme i en form man kan sprøyte i ræva på de som har hissige anfall som ikke stopper av seg selv. Diazepam blir brukt akutt mot slikt.

Men skal man få noe effekt ut av diazepam er det best å blande det med noe alkohol også. Kombinasjoner med opiater har jeg ikke prøvd, men testet Temgesic et par ganger. Det ble jeg ganske så fjern av.

Hørtes litt spennende ut med denne Oxycontinen, men hvordan i heite får man det av legen sin om man ikke har kreft eler noe annet som gjør alvorlig vondt liksom? Jeg haaaater å handle på gata.
Vis hele sitatet...

Er jævlig fine de
De trur jeg nok ikke du klarer å få av legen, må nok kjøpe de på gata..
Sitat av Patriot Vis innlegg
Det er den orginale, hvordan ser den generiske ut?

Ja, er visst en som tar det, men de ligger på 200. Dyrt nok det
200mg, da er formen fin Sorry for seint svar..




Er jævlig fine de
De trur jeg nok ikke du klarer å få av legen, må nok kjøpe de på gata..
Vis hele sitatet...
Hehe det trordde jeg og. Forsto bare en høyere opp som om han fikk det utskrevet på resept.
Sitat av A&E Vis innlegg
Hehe det trordde jeg og. Forsto bare en høyere opp som om han fikk det utskrevet på resept.
Vis hele sitatet...

Han får det, men han har nok en veldig god grunn vil jeg tru..

Det jeg mente var at vi som ikke har en veldig god grunn til å få det får det heller ikke
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg har 2 stk 5mg vival.. er det farlig å ta begge på en gang? er en relativt stor bamse på rundt 90 kg
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Jeg har 2 stk 5mg vival.. er det farlig å ta begge på en gang? er en relativt stor bamse på rundt 90 kg
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke farlig. Du kan trygt ta begge to på én gang.
Vil jeg roe meg ned? Sliter med litt sinne å sånt for tiden. har prøvd sobril men det funka ikke noe særlig.. har tatt opptil 30mg på en gang, og det hjalp ikke..

er dette samma greia som sobril? diezepam shit? :P
10mg diazepam gjør deg nok bittelitt roligere ja. I skolesammenheng har jeg alltid slitt med å fremføre ting. Da jeg gikk på skolen måtte jeg opp i 25mg for at angsten ikke skulle bryte ut med en gang, men problemet var at 25mg gjorde meg egentlig en smule rusa da jeg sto der. Så på meg har diazepam aldri hatt noen spesielt beroligende effekt i terapeutiske doser.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Vil jeg roe meg ned? Sliter med litt sinne å sånt for tiden. har prøvd sobril men det funka ikke noe særlig.. har tatt opptil 30mg på en gang, og det hjalp ikke..

er dette samma greia som sobril? diezepam shit? :P
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke er vant til å ta Valium, så vi det roe deg ja.
5-10mg funker OK når du ikke er vant til det!!

Har det samme som deg med Sobril, det gjør meg bare energiløs egentlig..

Og Valium virker etter 30-90 minutter, mens Sobril gjerne tar 1-3 timer før det skikkelig setter inn.
Sist endret av mercen; 10. september 2010 kl. 22:57.
Sitat av mercen Vis innlegg
Hvis du ikke er vant til å ta Valium, så vi det roe deg ja.
5-10mg funker OK når du ikke er vant til det!!

Har det samme som deg med Sobril, det gjør meg bare energiløs egentlig..

Og Valium virker etter 30-90 minutter, mens Sobril gjerne tar 1-3 timer før det skikkelig setter inn.
Vis hele sitatet...
Ganske rart hvordan preparater fungerer forskjellig på folk. Jeg får en stor energi boost av sobril, men blir bare døsig av valium.

@TurboOlsen. Her kan du lese litt om de styrkeforskjellene på noen av benzo'ene vi har i Norge http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Diazepam (valium/vival) er en god del sterkere en Oxazepam (sobril)

Men igjen. Ting virker så forskjellig fra person til person. Så beste er vel å ta det opp med fastlegen.
Sitat av Tothep Vis innlegg
Ganske rart hvordan preparater fungerer forskjellig på folk. Jeg får en stor energi boost av sobril, men blir bare døsig av valium.

@TurboOlsen. Her kan du lese litt om de styrkeforskjellene på noen av benzo'ene vi har i Norge http://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Diazepam (valium/vival) er en god del sterkere en Oxazepam (sobril)

Men igjen. Ting virker så forskjellig fra person til person. Så beste er vel å ta det opp med fastlegen.
Vis hele sitatet...
jeg føler sobril er 100 ganger bedre virkning enn diazepam,kjente faktisk ingenting til valium og stesolid første gangen jeg prøvde en pille,i stor motsettning til første gangen med sobril

sobril er en dep killer,for meg hvertfall..noe diaz aldri blir for mitt vedkommende
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Før fikk jeg Aporex som nå er sluttet og produsere på grunn av for mange dødsfall i Europa. Etter det så fikk jeg Neurotin trur jeg det heter? Men de virket ikke så bra som Aporex-en. Etter det så fikk jeg Paralgin forte og Lyrica 300mg. Men sa at dette ikke virket godt nok. Så fikk jeg se mye skriving her på forumet om Oxycontin som skulle være veldig bra. Jeg begynte med 10mg som var veldig svake. Så fikk jeg 20mg. Som var litt bedre. Jeg tar 1 oxy om morgenen og 1 Lyrica sammen med oxy. ja jeg kjenner da en god følelse i kroppen som en god avslapping. Når jeg har gjort dette i noen dager så slapper jeg av med Paralgin forte der tar jeg 5-7 stk av gangen. Og 1-2 oxy Vil si dette får meg i en fin transe. tar jeg da en Lyrica så sovner jeg. Men det har blitt bedre nå. Har brukt dette lenge.

Har også fått kjøpt valium som jeg bruker når jeg skal slappe av. Jeg har ikke prøvet Stesolid som blir omtalt her mange ganger. Noen snakker dritt om den ene og den andre vet ikke hva jeg skal tenke?

bruker nå for tiden Temgesic som gir meg en rask og fin rus. den snorter jeg, av og til legger jeg den under tunga. Blander jeg dette med Lyrica og Oxy. og 1 valium da får du en rus som er noen ganger helt fantastisk kommer jo helt an på dagen. temgesic er noe sterke greier. Men denne er helt ny for meg nå, har kun brukt dette i en ukes tid.

Sobril 15mg er ikke noe for meg har også brukt det. sammen med Imovane som er sovepille. Jeg må ta mange av dem for at det skal virke? Det er som med valium 10mg der må jeg ha 4. stk bare for å kjenne noe og av Sobril så må jeg ta 2. stk.

Jeg har ennå ikke prøvd Xanor? Har lyst til å smake på denne. Skal prøve med legen min, si at jeg vil slutte med Lyrica som ikke er det beste for meg. Lurer på om det er noen likhetstrekk ang disse pillene?
▼ ... flere år senere ... ▼
Ikke bråslutt med 300mg Lyrica, det kan være farlig og svært ubehagelig. Trapp ned! Xanor er veldig avhengighetsskapende så hvis du klarer deg med 2 Sobril så for guds skyld hold deg til det. Må si jeg selv synes Temgesic er skikkelig ræva og de fungerer som motgift til Oxycontin i 4-8 timer etter inntak. Tar du store doser Temgesic innen 12 timer etter inntak av Oxycontin kan du også risikere og bli abstinent. Men Temgesic er laaaangt mindre avhengighetsskapende enn Oxycontin, så hvis Temgesic fungerer for deg, brukt det

Ang Diazepam:
Min er erfaring er att Stesolid, Valium og Vival har lik effekt først når de har nådd FULL effekt, men før det er det vesentlig forskjell. Det kan ta over en time før man merker att effekten av Vival begynner å inntre, mens Stesolid kan man merke effekt av allerede etter 10 minutter om man tar dem sublingialt (under tunga). La oss si 15-20 min ved vanlig oralt inntak (er kanskje derfor Stesolid er registrert som antiepeleptika og ikke de andre to). Mens Valium kommer ca midt immelom.
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av shogun_assassin Vis innlegg
sitter her med 3 vival. er det mulig å få noe ut av det? sikkert dumt spm, men jeg har null erfaring med legemidler
Vis hele sitatet...
Har lang erfaring med Vival. Med mindre angsten din er helt lammende ville jeg holdt meg langt unna. De fungerer i begynnelsen men etterhvert vil du bli deprimert av det som egentlig skulle hjelpe deg. Det er en j god grunn til at folk som kjenner til benzoz advarer mot dem. Det er et helvete å komme seg av dem i tillegg. Ta deg en drink eller gjør noe annet, og les deg opp - en av bivirkningene er selvmordstanker tanker blandt annet. Trenger du dem ikke helt desperat så ligg langt unna.
Sist endret av LLL; 30. juni 2017 kl. 19:28.
Sitat av LLL Vis innlegg
Har lang erfaring med Vival. Med mindre angsten din er helt lammende ville jeg holdt meg langt unna. De fungerer i begynnelsen men etterhvert vil du bli deprimert av det som egentlig skulle hjelpe deg. Det er en j god grunn til at folk som kjenner til benzoz advarer mot dem. Det er et helvete å komme seg av dem i tillegg. Ta deg en drink eller gjør noe annet, og les deg opp - en av bivirkningene er selvmordstanker tanker blandt annet. Trenger du dem ikke helt desperat så ligg langt unna.
Vis hele sitatet...
Du er klar over at denne tråden er 7 år gammel?
Anonym bruker
"Vennlig Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av sondriz Vis innlegg
Du er klar over at denne tråden er 7 år gammel?
Vis hele sitatet...
Er vell alikvell viktig oppdatere tråden for fremtidige lesere?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er vell alikvell viktig oppdatere tråden for fremtidige lesere?
Vis hele sitatet...
Vi har hundrevis av helt like tråder så det er jeg ikke helt enig i.