Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1783
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
Apple slapp i dag bilder av to nye iPoder som visstnok allerede skal være på vei til butikkene.

av Mats Kalland (mongeland)

En av de var en iPod med mulighet for å se på bilder på skjermen. Du kan bruke bilde-iPoden til å vise fram bilder på TVn, samtidig kan du også høre på musikk. Man bruker scrollhjulet til å bla igjennom bildene. iPod Photo kommer i 40 og 60GB-versjoner.

De slapp også en annen iPod, U2-iPod, som er "signert" på baksiden av alle medlemmene i U2. I stedet for det gamle, hvite designet, er den svart med rødt scrollhjul.

Begge iPodene vil koste fra 3290,- til 5690.

http://www.apple.com/no/ipod/u2/
http://www.apple.com/no/ipodphoto/
I like turtles
Skyfex's Avatar
Litt skuffet over at iPod Photo ikke kan spille video. Men da ville den nok bli ganske mye større.. ? Ellers en god oppgradering. Er ikke interessert i noen av dem. Kanskje iPod Photo. Men jeg har ikke så mange bilder å vise folk ;P Blir isåfall bare for å_få fargeskjerm, litt mer plass, og album artwork.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Betale over 3000kr for å få en ipod med autografer på og sanger som man bare kan laste ned gratis fra nettet er ikke akkurat så veldig stort.
Men det er vel alltids noen som er kjempe fan av U2 der ute, og digger den grelle rød fargen på ipoden
Hadde ikke creative noen tøffe jukeboxer? Jeg ville hvertfall satsa på dem..
SkyFex: Jeg er enig med deg, bilder er jo fint det, men den kan ikke noe annet enn du kan med de fleste digitalkamereaer på markedet i dag. Hvorfor skal man gidde å laste dem over til iPod'en (OK; kanskje lettere å ta med seg, men fortsatt). Hadde den hatt video hadde det vært et stort fremskritt. At den har farge skjerm er jo litt kult da...
Har en g3 ipod, men tror ikke det blir aktuelt å oppgradere til ny versjon før den kan spille av video. Fargeskjermen virket god på promo-bildene, men det kan jo være litt misvisende da. Det er ikke nødvendig at den blir så mye større dersom den skal ha video-kapabilitet. Archos har en spiller (så den på TSS) som er ganske tynn, og har et utall funksjoner.
220 x 176 er jo... Tja, ikke noe man har lyst til å bruke på noe mer enn å bare bla kjapt gjennom bildene. Tror nok de heller legger ut denne generasjonen for å se hvordan responsen er på fargeskjerm over tid før de setter i gang med videoutgaven. Selv om visualisering og slikt kan bli kult på fargeskjermer. Jeg hadde heller sett en iPod med støtte for ogg og vbr
Vel, den er ikke et alternativ for meg. Skulle jeg kjøpt ville det blitt iRiver PMP-120 med film-, musikk- og bildeavspiller eller iRiver H320 som har lyd- og bildeavspiller. Det som er genialt med iRivers produkter er at alt du trenger å gjøre er å stikke inni usben, så overfører den automatisk. Vet ikke om iPod har det. Nikon har også kommet med en bildeframviser, men den er enda dyrere. Det som er kjekt med denne løsningen er at vi som tar bilder i råformat som gjerne tar 6-12MB størrelse slipper å kjøpe så mange og dyre minnekort. Går ikke mer enn 40 bilder i råformat på Nikon D70 med 512MB CompactFlash.

Får se om jeg kjøper, men tviler, brukt alt for mye penger på elektronikk siste månedene. Bruttern snakker om å kjøpe PMP-120, så da får jeg kjøpt iHP-120 billig

Go iRiver
Waffel: stikk den inn, så kan den overføre automagisk fra musikkbiblioteket ditt. Desverre er ikke ipod mappebasert, så du må ha spillelister liggende for å få de over på enheten. ipod photo skal ta den mappen du vil og overføre, ala synkronisering med My Pictures eller noe sånt...

forresten tviler eg på at ipoden klarer RAW-format, men det er greit å ha kortleser til den, så kan du dumpe flashkortet til harddisken...
Har vi egentlig bruk for dette? 65 000 fargers display er jo det jeg har på min K700i og dessuten hvis jeg vil drasse med meg bilder så bruker jeg et digitalkamera. Det har også så vidt jeg vet mulighet for å vise bilder på tv'en hvis jeg skulle ønske dette. Det hadde vært helt greit hvis Apple bare hadde sluppet en 60 gigabyte Ipod, det kunne jeg faktisk ha tenkt meg.. men å betale ekstra med penger for at den skal kunne vise bilder og _KUN_ det, ja da melder jeg meg ut for det har jeg ikke særlig bruk for. Ser ut til at det blir en 40 gigabyte Ipod på meg da.. for Ipod, det skal jeg ha, hehe!
Jeg synes det er morsomt å vise fram bilder og sånt. Pappa sa at jeg ikke måtte kjøpe meg iPod før jul (lurer på hvorfor ). Uansett.. Håper det er iPod Photo han kjøper meg.. Har masse masse bilder å vise fram.. Skjønner godt at det er mange som synes det er en unødvendig feature, og det er nokk de for dem. men for meg er det noe jeg har bruk for...

Scha
Jeg holder med Waffel her, liker iRiver mye bedre. Hadde vært kult med videoavspilling, men noen som vet hvordan utgang iPod Photo har til TV?
Opprinnelig postet av pannekaka
Har vi egentlig bruk for dette? 65 000 fargers display er jo det jeg har på min K700i og dessuten hvis jeg vil drasse med meg bilder så bruker jeg et digitalkamera. Det har også så vidt jeg vet mulighet for å vise bilder på tv'en hvis jeg skulle ønske dette. Det hadde vært helt greit hvis Apple bare hadde sluppet en 60 gigabyte Ipod, det kunne jeg faktisk ha tenkt meg.. men å betale ekstra med penger for at den skal kunne vise bilder og _KUN_ det, ja da melder jeg meg ut for det har jeg ikke særlig bruk for. Ser ut til at det blir en 40 gigabyte Ipod på meg da.. for Ipod, det skal jeg ha, hehe!
Vis hele sitatet...
Som jeg prøvde å fortelle verden, ja. Sett at du er på sommerferie, som varer noen uker, eller en annen ferie. Du har da ikke uendelig plass på kameraet ditt, og du vil gjerne ta så mange som mulig, ihvertfall ikke begynne å slette bilder. Da får du bruk for en iPod med bilde (evt iRiver da )
Det så ganske digg ut med album-art når man spiller av musikken.
Ellers syns jeg U2-iPoden var ganske stygg...
iPod er ikke hva det var før...
Teit av U2 å selge seg på den måten...
Jeg likte faktisk utseende til U2-iPoden ganske godt. Synes faktisk den var mye tøffere enn den vanlige.
Det som plager meg er den skinnende baksiden til iPoden. Jeg synes de heller kunne ha hatt samme farge hele veien rundt.
likte u2-ipoden godt jeg. stillig med noen andre farger en bare hvit. jeg syns den planke baksiden skaper litt kontrast, og gjør seg godt. både på den vanlige og u2. tror ikke det hadde blitt så fint om den hadde vært ensfarget.
Gusto: Kan du redigere:
Apple slapp i dag bilder av to nye iPoder som visstnok allerede skal være på vei til butikkene.
Vis hele sitatet...
slik at det blir:
Apple slapp i går bilder av to nye iPoder som visstnok allerede skal være på vei til butikkene.
Vis hele sitatet...
Ellers blir ingressen litt misvisende i forhold til overskriften.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Er dere ikke enige i at dette er litt mye penger å bruke på mp3 spillere? Jeg synes ihvertfall det, kan jo hende at det er jeg som er sparsommelig da:P