Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1116
Hei alle sammen. Jeg sitter på Komplett og ser på stasjonære PCer, og er litt usikker på hva jeg bør velge.

PCen vil bli brukt til GTA V, men dersom den er kraftig nok vil jeg nok spille andre spill i tillegg.

Det største problemet mitt er at jeg ikke vet hva de forskjellige komponentene gjør, hvordan de utfyller hverandre eller hvilke som er best. Jeg elsker å spille data, men at jeg ikke har særlig mye innsikt i oppbyggingen.

Jeg vet ikke hvilken strømforsyning jeg trenger, om jeg trenger forbedret prosessorkjøling eller hvilken SSD/harddisk jeg trenger.

Det jeg vet jeg vil ha er en i7-6700, GeForce GTX 970, 4 eller 6 GB videominne, 4 prosessorkjerner. (Eller det som trengs for å spille GTA V med noenlunde bra grafikk).

Noen som har forslag til hva jeg trenger? Hadde mitt navn vært Røkke hadde jeg tatt det beste på samtlige punkter, men så vel er det ikke.

Men funksjonen til denne PCen vil være GTA V, og eventuelle andre heftige spill om den kan takle det.

Takker på forhånd for tilbakemeldinger og innspill.
Sist endret av SEXSPHERE; 8. desember 2015 kl. 21:40.
Legger ut svar fra thespeedrunner på lignende tråd:

"Jeg kjøpte meg ny data for en måneds tid siden til ca 12K. Jeg er veldig fornøyd med den så langt. Drar både Fallout (1080p alt på ultra) og COD uten noen problem. Men det var litt problematisk å få installert Windows med Asus Z170A pga noen drivere som manglet, men dette løses greit om du leser manualen til hovedkortet.

Kabinettet har god plass i seg, men kan virke litt billig med tanke på plastikken som er i front. Anbefaler kabinettet likevel siden det ble ryddig og du får gjemt harddiskene på baksiden av hovedkortet.

HK: Asus Z170A
CPU: intel-core-i5-6600-skylake
Kjøler: Cooler Master Hyper 212 Evo
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB
GPU: MSI GeForce GTX 970
SSD: Samsung 850 evo 250GB
HDD: Seagate Barracuda® 1TB
PSU: Cooler Master B700 V.2 700W
Kabinett: Fractal Design Define S Black"

Veldig godt utgangspunkt iallefall, har GTX 970 selv, mer enn kraftig nok for GTA V, kan fint kjøre Full HD og Ultra på Battlefront med noen mindre justeringer og 80 FPS
Viss du skal kjøpe en pc for 15 - 16k Så kan du ha en 980ti inni