Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 833
Jeg bygger ny gaming maskin, men får aldri bestemt meg for hvilket hovedkort jeg vil ha. Hva anbefaler dere? Hvem har best statistikk (om det finnes)? Og hva bør jeg styre unna?

Dette er det jeg har bestilt:
Intel Core i7 4790K
Gainward GeForce GTX 970 4GB
HyperX Savage DDR3 2400MHz 16GB
HyperX SSD
MIST 1000W strømforsyner

Takk på forhånd! =)

Vil helst ikke bruke mer enn 2k på HK!
Sist endret av MGmannen; 7. desember 2015 kl. 22:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mye å tenke på når man bestiller hovedkort. Blir jo selve "hovedkomponentet" I PCen din. Skal du overklokke? Vil du utvide med flere grafikk kort/nettverkskort/lydkort, USB-hubs senere som gjør at du kanskje trenger mange ekspansjonsspor (PCI)?
Er du av typen som også ser på utseende, så er det jo mange farger å velge mellom.
Men så skriver du ikke noe om hvilket kabinett du har. Det er nesten viktigere å liste enn noe annet du har skrevet der

Av listen av komponenter du har kjøpt, så har jeg faktisk 3 av dem selv. i7 4790K, MSI GTX 970 x 2, og 32 GB med DDR3 Savage 2400mhz.
Alt dette kjører jeg på det nydeligste hovedkortet som noengang er laget (i mine øyne); Gigabyte G1.Sniper 5.