Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 571
Hei, jeg ønsker litt hjelp med å få oppgradert PCen, og tenkte at skjermkortet ville være det lureste jeg kan gå for. Jeg har lenge drømt om ett gtx 980 ti, men det er litt i dyreste laget. Hadde håpet på å få kjøpt meg ett etter jul. Tenker at makspris er på litt over 5000. Jeg spiller mye fps, og kortet skal helst kunne dra Fallout 4 1080p på opp mot 100 fps. Om kortet er stiller er det ett pluss, men hvis jeg må ofre mye ytelse for litt ferre db har jeg det heller bråkete.
Jeg har følgende specs på nåværende pc:
Gtx 770 gpu
16 GB ram ddr3
I7 4770 cpu
Cm storm scout 11kabinett
Msi LGA1150 B35M hovedkort
Corsair CX 750w psu

Viktig at strømforsyning klarer å dra kortet, og at det ganske kaldt siden jeg kun har noen få vifter. Tenker også at 6gb videoram er et minimum for framtiden? Er det noe annet som jeg heller burde bruke pengene på?

Glemte å legge til att det er hipp som happ hvilket merke skjermkortet er

Ingen som kan hjelpe?
Sist endret av Sandertn; 4. desember 2015 kl. 15:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.