Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1370
Bør jeg kjøpe x201, x220, tp-x220 eller w510? Eller bør jeg vente til jeg finner en rimelig Helix?

Trenger en med god batteritid med mobilt bredbånd som kan brukes i bil og er lett å ta med på reise. Fra før av har jeg en T420s. Tabletfunksjoner er interessant men ikke helt nødvendig.

Ulempen med x201 er at den ikke har mulighet for mer enn 8gb ram, overlever folk med 16gb nå til dags?

w510 ville vel blitt i tillegg til de andre, da jeg trenger en som er mindre enn t420s.

Jeg tenker jeg vil ha så mye ram som mulig, og SSD.

Hvor mye under prisen som er oppgitt på finn bør jeg tilby?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du er klar over at samtlige du nevner er ein del generasjoner gamle? x220 er vel 3-4 år? x201 er fem år gammal.

Og kor mykje RAM du treng har jo med bruksområdet ditt å gjere. Eg lever heilt fint med 8GB i notebooken min.
Etter *20 fikk de drittastatur, så da mister det litt av poenget.

Det er også relativt små forskjeller på i5 cpuene fra da til nå.

Jeg endte opp med å bestille en tablet av x220.
Jeg har X240 og er kjempefornøyd med den. Og har ingenting negativt å si om tastaturet, bruker maskinen gjennomsnittlig mye når jeg er ute å reiser, sitter i stua eller ligger i senga. Tror faktisk det er den laptop'en jeg bruker mest.
På X250 har de gått tilbake til gammel touchpad igjen (ikke den dritten som var på x230 (???) og X240). Usikker på om de har endret tastaturet, men synes det også utrolig godt. X250 er kanskje den beste ThinkPad'en jeg har vært borti sålangt, og jeg har prøvd/brukt alle modeller fra X201/W510/T410/61.
Sitat av Huztle Vis innlegg
På X250 har de gått tilbake til gammel touchpad igjen (ikke den dritten som var på x230 (???) og X240). Usikker på om de har endret tastaturet, men synes det også utrolig godt. X250 er kanskje den beste ThinkPad'en jeg har vært borti sålangt, og jeg har prøvd/brukt alle modeller fra X201/W510/T410/61.
Vis hele sitatet...
Hva er det med touchpad'en til X240 som du ikkje liker?

Personlig så digger jeg den touchpad'en, eneste jeg ikkje liker med den er at det ikkje finnes en knapp til å deaktivere de øvre knappene på touchpad'en, de som tilhører nippel musa. Eneste alternativet jeg har funnet er å rekonfigurere Xorg, men dette er litt slitsomt hvis man ønsker å veksle mellom touchpad å nippel musa.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva er det med touchpad'en til X240 som du ikkje liker?

Personlig så digger jeg den touchpad'en, eneste jeg ikkje liker med den er at det ikkje finnes en knapp til å deaktivere de øvre knappene på touchpad'en, de som tilhører nippel musa. Eneste alternativet jeg har funnet er å rekonfigurere Xorg, men dette er litt slitsomt hvis man ønsker å veksle mellom touchpad å nippel musa.
Vis hele sitatet...
Chichlet tastatur suger balle. Skjønner ikke at folk godtar det.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva er det med touchpad'en til X240 som du ikkje liker?

Personlig så digger jeg den touchpad'en, eneste jeg ikkje liker med den er at det ikkje finnes en knapp til å deaktivere de øvre knappene på touchpad'en, de som tilhører nippel musa. Eneste alternativet jeg har funnet er å rekonfigurere Xorg, men dette er litt slitsomt hvis man ønsker å veksle mellom touchpad å nippel musa.
Vis hele sitatet...
Synes den blir for glatt og unøyaktig i forhold til touchpad tilhørende '20 og '30 samt '50 serien.