Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1074
Learning by doing
Undef's Avatar
Hei IT og pc-freakere!

Pcen er i grunnen noe av det enkleste jeg har skrudd på!
bare at jeg skal sette inn et CD-rom som ikke vil gå helt inn, jeg regner med at IKT har gjort dette med vilje for at oss på elektro OL. ikke skal gjøre dette
Noen som vet hvordan jeg kan sette den helt inn?

Cd-rommet er fra en Hp pc jeg hadde tidligere og skal i grunnen passe rett inn, jeg klarer ikke å skjønne hvor den stopper.

Noen som har svaret?
Vit at du ved å skru på pcen din bryter vilkårene for forsikringen og garantien. Hvilken type kontakt er det på cd romen du forsøker å trykke in? Jeg kan mer eller mindre garantere at det ikke er noe IKT avdelingen har gjort for å kødde med deg.

Legg ut bilder hvis du gidder.
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
jeg vet det...

Det er en (kalles det?) Slim dvd kontakt. den er i grunnen standaren for alle nyere pcer

Edit; for å få inn CD-rommet uten rå makt, må man ta av den innerste Skruefestet, den gjør at Cd-rommet ikke går helt inn.
Pcen er like enkelt som en stasjonær pc (Ca)
Sist endret av Undef; 25. august 2013 kl. 21:59.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Du fikk 6470b du også? Jeg planlegget å innstallere en ekstra harddisk der istedet for cd-rom. Hvilken kobling er det cd-romen bruker?
Du har inspisert kontakten som sitter i pcen? I de aller fleste pcene jeg har sett på de siste årene har cd-rom gått på SATA
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av nerga Vis innlegg
Du har inspisert kontakten som sitter i pcen? I de aller fleste pcene jeg har sett på de siste årene har cd-rom gått på SATA
Vis hele sitatet...
Jo, men mSata eller vanlig sata
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Jo, men mSata eller vanlig sata
Vis hele sitatet...
Spørsmål eller statement? mSATA er bare en endring av det fysiske grensesnittet og brukes såvidt jeg vet bare til ssd i ultrabooks og lignende. De cd-romene jeg har sett på har utelukkende vært vanlig sata.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av nerga Vis innlegg
Spørsmål eller statement? mSATA er bare en endring av det fysiske grensesnittet og brukes såvidt jeg vet bare til ssd i ultrabooks og lignende. De cd-romene jeg har sett på har utelukkende vært vanlig sata.
Vis hele sitatet...
Jeg har nemlig vært borti at cd-romen er msata. Glemte spørsmålstegn
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
På komplett har du noen fine overganger fra msata til sata

jeg har jo også noen gamle "laptop" disker som kan brukes tho...
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av HanDuck Vis innlegg
Jeg har nemlig vært borti at cd-romen er msata. Glemte spørsmålstegn
Vis hele sitatet...
Har du noen eksempler på modeller hvor dette er tilfelle ?

jeg har aldri sett det heller.
Learning by doing
Undef's Avatar
Trådstarter
så det nå, det er sata til CD-rom bare strøm-kontakten er forskjellig fra en vanlig stasjonær
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Har du noen eksempler på modeller hvor dette er tilfelle ?

jeg har aldri sett det heller.
Vis hele sitatet...
Nei, sorry. Det er ikke mSata men slimline sata

Er det mulig å bruke en adapter her kanskje?