Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3217
Hei, var full og naska for å om gå køa. Hadde eg berre gått hadde eg ikkje blitt tatt men full som eg var venta eg ved butikken på ein eg kjente.

dei tok meg og eg betale, men dei tok bilde av minibankkortet mitt, er uten bilde. Har dei lov til dette? Kva konsekvenser kan møte meg?
Gå tilbake til butikken i dag i edru tilstand og be om unnskyldning. Si at du ikke viste hva som gikk av deg bla bla bla. Så dropper de det helt sikkert. Om de har bevis på at du stjal og ID kan de selvfølgelig politianmelde, og du kan få en bot osv. Om de har lov til å ta bilde av minibankkortet vet jeg ikke.
Ingen lover som sier en ikke kan ta bilde av ID.
Sitat av Dice Vis innlegg
Ingen lover som sier en ikke kan ta bilde av ID.
Vis hele sitatet...
Ikke visst det er frivillig nei. Men de kan ikke tvinge deg til å la de ta bilde av bankkortet. Det er det kun politiet som kan
Trådstarter
4 0
Reste innom og beklagde meg, han som stod i butikken vikra tilnærma likegyldig. Så eg spurte om sjefen var der, men han kom ikkje før i morgo, så reise innom då.
å stå i noen minutter i kø går ikke men å stå utenfor butikken for å vente det er ok? haha

men jeg hadde nekta å latt dem ta bilde av bank kortet mitt da bank kortet er hellig (viser kun førerkort og pass som legitimasjon jeg)
Trådstarter
4 0
Har vert innom butikken og beklagd meg, dei har mest trulig alt sendt anmeldelse eller vi gjere det idag. Burde eg ringe politiet og høre med juristen som har saken min?

Det eg stressa på er at eg sprang og dei tok meg igjen, har betalt varen så det er ikkje eit problem. Men ting løyse seg sekkert lettare om ein snakker med dei.
Kjipt av butikken. På min butikk så gir man advarsel den første gangen om de tidligere ikke har har noen lignende historier.
Hva blir du anmeldt for? Forsøk på nasking? Ettersom jeg forstod så har du betalt for deg og beklaget. Da er vel saken løst? Har du snakket med kjøpmann/butikksjef?
Trådstarter
4 0
Eg gjorde opp for meg, men dei hadde rutine for det. Var butikksjefen eg snakka med og la meg flat.

Får sjå kva konsekvensen blir, Bergen politidestrikt har sitt å slite med så får sjå om dei har tid til å brukeressurser på det.
Håper det går bra med deg i hvert fall, det er alltid kjipt når teite fylle ting får konsekvenser. Men syns du var real som møtte opp igjen og ba om unnskyldning.

Er vel en av livets lekser dette da, men som sagt, håper du slipper unna med det..
Jeg har inntrykk av at de fleste butikker har 0-toleranse for nasking og vil anmelde forsøk på dette og. (Basert på plakater jeg har sett i mange butikker)
OT, men skjedde dette på 7-eleven i fjor? Vis à vis Garage?
Bare å ta det med knusende ro. I aller verste fall får du en "bekymringssamtale" med en hyggelig snut. Er du over 18 så kommer det ikke til å skje noe som helst.