Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 979
Hei, jeg tiitet innom denne auksjon siden her og fant en del jeg kunne tenkt meg å by på. Men problemet er at det trengs organisasjonsnr for å kunne opprette konto, og da lurer jeg på om det er noe mulighet for meg som privat person å opprette dette på en enkel måte uten å måtte eie en bedrift?
Det tar 5 min å registrere et ENK med samordnet registermelding, og ca. 3 dager før det er ferdig behandlet. Registrer det i enhetsregisteret og du får et org. nr. Det er gratis og helt uproblematisk.
Trådstarter
må jeg føre mva på noen måte i senere tid? står at mva tilkommer varen på auksjon siden, men tenkte mer på selve Enkeltmannsforetaket. Eller kan jeg med dette handlet uten problemer fra den siden da mva tilkommer varen uansett?
Sist endret av Zaloz; 7. mars 2018 kl. 02:35.
Du trenger ikke tenke på MVA med mindre du er registrert i MVA-registeret og driver med næringsvirksomhet.
Det er en mulighet for at det renner inn telefoner fra revisorer de neste ukene.
Ellers er dette uproblematisk.
Trådstarter
Så jeg kan kjøpe til meg selv uten å bekymre meg for skatt og mva og alt det der, og revisorene kan bare ringe da jeg bruker en tlf som sjelden er på :P

Og takk for tips og hjelp skal prøve meg på dette
Sist endret av Zaloz; 7. mars 2018 kl. 12:07.