Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 626
Jeg har nylig snublet over "Tasker", og det må være en av de mer interessante appene jeg har.

Kort sagt kan Tasker styre funksjoner og instillinger på telefonen din utifra hendelser som skjer. Et par eksempler på dette er:

Skru telefonen din på lydløs mellom klokka 23:00 og 05:00
Skru på lydløs når du er innenfor et spesifikt område, for eksempel på jobb eller skole.
Endre tiden det tar før skjermen blir svart i visse programmer. Kjekt til nettlesere og bildefremvisere.
Skru på Wifi/3g når du åpner en spesifikk app, og skru det av igjen når du lukker den. Dette sparer fort mye strøm.
Bytte sang når du rister telefonen.
Velge noen "viktige" kontakter som ignorer lydløs.
Få telefonen til å lese opp sms når du kjører bil.
Og _veldig_ mye annet


Tasker koster 19,90,- på Google Play, og er absolutt vært pengene i følge min mening.
Det er ganske lett å "programmere" telefonen med Tasker, og det ligger eksempler ute på nettet på ting man kan gjøre, og hvordan. Det er også mulig å¨bruke javascript, og hvis man er god på dette vil endre flere muligheter åpne seg. Hvis du rooter telefonen din får også tilgang til enda flere funksjoner som ellers ikke er mulig å styre.

Hvis noen trenger guide til eksemplene mine får dere si fra. Det er for det meste fantasi som stopper hva du kan gjøre

Har du brukt tasker allerede? Post gjerne dine favorittprofiler her!
Sist endret av Membranplan; 31. august 2013 kl. 12:41.