Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1245
Hei!

Jeg har fått inntrykk av at flere her på forumet har reist/reiser fortsatt i backpackerstil, og spør derfor om noen reiseforslag. Begynner reisen min i Bankok om en uke. Jeg har først tre uker alene, før jeg skal møte kjæresten i Phnom Penh, Kambodsja. Vi har planlagt fire uker mellom Phnom Penh og Ho Ch Min, Vietnam, hvor hun reiser hjemover. Deretter har jeg 7 uker alene som jeg tenker å reise gjennom Vietnam, Laos og Nord-Thailand.

Jeg trenger forslag til reisen min fra Bankok til Phnom Penh. Er ikke så veldig opptatt av storbyer og festing, liker heller rolige landsbyer, gammel kultur, templer og jungelturer. Burde jeg reise innenlands og entre Kambodsja fra Nord? Er det verdt det å dra innom Sør-Laos? Kanskje reise Sør til Phuket, og fly derfra til Phom Penh seinere? Prøver hardt å komme meg litt av den typiske backpackerruta, hvor man bare drar innom de store turistatraksjonene. Men vil samtidig ikke planlegge for mye. Noen som har erfaring og kan guide meg litt i riktig retning/område? Har spart opp nok penger til å fly og bo som jeg vil, men liker det simpelt. Tips til resten av turen mottas også med stor takknemmelighet!
det er vel regn/våt sesongen der nå, så pakk med regntøy. hold deg unna rusmidler i thailand. mtp fengselstraffer er stooore og jævlige.
god tur

samt les deg opp om vanlige scams der nede hvis du ikke er kjent med de
Sist endret av tetragrammaton; 5. september 2017 kl. 11:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jamann
Irie's Avatar
Trådstarter
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
det er vel regn/våt sesongen der nå, så pakk med regntøy. hold deg unna rusmidler i thailand. mtp fengselstraffer er stooore og jævlige.
god tur

samt les deg opp om vanlige scams der nede hvis du ikke er kjent med de
Vis hele sitatet...
Takk for heads-up, jeg tror man kommer langt med sunn fornuft og noen forhåndsregler. Har du noen ruter å anbefale?