Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5610
Badtrip-ish på sopp.

Hvem: jeg (jente 30) og fire andre gode venner.
Erfaring: MDMA, LSD, cannabis
Hvor: I skogen med utsikt til et vann 10 minutters spasertur fra huset mitt.
Hva: 1g sopp (cubensis) og 50mg MDMA.

Jeg vet ikke om dette kan kategoriseres som en badtrip, men en goodtrip var det definitivt ikke.

Det begynte veldig fint, og jeg hadde for en gangs skyld ikke noen engstelige følelser før jeg inntok soppen. Jeg pleier alltid stresse litt før MDMA/psykedelika, men var tydeligvis litt for eplekjekk i går siden det alltid har gått så fint på LSD tidligere. Og sopp var jo nesten LSD bare med kortere varighet. Feil nr. 1 der altså.
Første jeg merka er at kroppen ville kvitte seg med unødig avfall, så jeg fant meg et stille hjørne i skogen og gjorde mitt fornødende mens jeg plystret en lystig sang. Etter jeg hadde gjort det kom det ut andre veien og jeg spøy som et uvær. Da jeg reiste meg opp fra kroket stilling var plutselig verden en helt annen, og effekten var et faktum.
Jeg gikk glad og fornøyd bort til de andre, og la meg i hengekøya mi for å høre på litt headsett-musikk. Jeg får veldig lett visuals på mdma og LSD, og fikk det selvfølgelig nå og. Det var et show uten like og jeg kosa meg veldig. Men hele tiden hadde jeg en litt ukomfortabel følelse.

Nedoverbakken.
(Rett før det begynte bli heftig tok jeg 50mg MDMA).
Jeg gikk for å tisse, og mens jeg satt på huk merket jeg at jeg måtte mer enn det. Siden jeg kun hadde bevegd meg 10 meter fra campen ville jeg ikke akkurat sitte der å være ufyselig. I tillegg blåste det veldig kald vind der nede, og alt var plutselig veldig mørkt og gufsete. Jeg knep igjen, reiste meg opp, dro på buksa og ga beskjed til de andre at jeg bare skulle ta en liten tur hjemom for å hente noe. De protesterte litt, helt til jeg sa at jeg måtte veldig på do. Da var det greit.
Skogsveien hjemover går jeg på hver dag, men nå var det som et veldig skremmende og fremmed sted - selvom alt var veldig magisk og vakkert. Jeg hadde veldig mye visuals, og slet rett og slett med å skille hva som var ekte og uekte. Bakken bevegde seg, trærne fløt i hverandre og jeg kunne se vibrasjoner i luften. Med mageknipet fra helvete. Da jeg kom hjem var det rett inn på doss. Der åpna helvete seg. Alt bevegde seg, og alt var stygt. Badekaret krympa og flisene på gulvet gikk opp og ned i takt med pulsen min. Jeg var ikke redd (derfor jeg tenker det ikke kan kategoriseres som badtrip), men hadde det bare skikkelig skikkelig slitsomt og ubehagelig. Etter dette la jeg meg på sofaen litt og prøvde summe meg. Ringte en kompis som visste jeg hadde tatt sopp og fortalte hva jeg gikk gjennom. Han ba meg gå tilbake til de andre, men det var så innmari vanskelig. Men etter rundt 9362 tankelooper klarte jeg reise meg opp, og tuslet tilbake. Skogen var fortsatt litt skremmende, men visualsene hadde roet seg en del. På veien tilbake snakket jeg med meg selv en del, og fortalte meg selv at jeg bare var en liten snåling på sopptur, og at det snart går over - og da kommer jeg til å savne det. Word. Det som var litt rart var at den personen som snakka (både til meg selv og til kompis på telefonen) var en sykt fornuftig og flink person som bare snakket for meg. Mens jeg surra i bakgrunnen med masse tankekjør. Det var helt merkelig hvor forskjellige vi var, og jeg snakka før jeg tenkte. Og sa masse smart! Akkurat som om jeg var to personer. Har opplevd litt samme greia på psykedelika før, men ikke så tydelig. Èn smart, velformulert og krystallklar talsperson, og en utrolig dust og surrete kjerring i bakgrunn som bare loka.

MDMA saves the day.
Vel tilbake til campen begynte ting å lysne i hodet mitt. Utsikten ble fin igjen, og jeg klarte se på trærne på andre siden av vannet uten at de danset. Det var hyggelig å prate med de andre, og jeg kjente den varme deilige Emma-følelsen i kroppen. Mine to personer inni hjernen ble mer og mer smeltet sammen igjen. Jeg hadde fortsatt litt ubehag og rastløshet i kroppen, men det ble bedre da jeg fikk krøpet inni soveposen i hengekøya. To av de andre lagde bål og vi satt å prata og kosa oss, og jeg konkluderte med at livet var fint og at soppen endelig var på retretten.

Konklusjon.
Jeg tror ikke sopp er noe for meg som så lett får visuals. Jeg vet ikke hvorfor det funker med LSD, men mulig det var litt mer potens i soppen i går enn LSDen jeg har tatt før. Jeg merka også at det gikk troll i ord, for jeg var så INNMARI sikker på at 1g sopp skulle være easypeasy for en erfaren psykedelisk jente som meg. Jeg har alltid vært veldig klar på at man skal ha respekt for psykedelika, og i går før nedturen hadde jeg ikke nok. Nå skal jeg ta meg en lang psykedelika-pause, og sette pris på at ting er normalt. Og klappe meg selv litt på skuldra for at jeg red det ut, istedenfor å knekke sammen.
Soppen er rett og slett mye "hardere" på kropp og sinn i mine øyne sammenlignet med LSD. Det er alltid en følelse når jeg tar sopp av at en renselsesprosess foregår i kroppen, og at du betaler prisen for dette med å føle en slags smerte, eller vond følelse inni deg. Dog, så har dette alltid betalt seg hos meg etter hver eneste sopptur, hvor jeg sitter igjen med det jeg mener er stor personlig visom og kunnskap uten at det nødvendigvis kan forklares med ord. Jeg kan nå mitt nirvana på sopp, men ikke på LSD.

LSD er ofte mye snillere, mens soppen spiller hardball
Trådstarter
Ja, det har jeg forstått nå Jeg har alltid tenkt på det som omvendt, særlig fordi to av kompisene mine har beskrevet sopp som en Emmatur med visuals. Innrømmer at jeg burde gjort litt bedre research først - igjen, jeg var altfor eplekjekk. Jeg tror at hvis jeg hadde visst hvor heftig det kunne bli på forhånd så hadde jeg taklet det bedre, men jeg skal snu dette til noe positivt og ta lærdom. Kanskje jeg tar sopp en gang igjen i fremtiden!
Sitat av hurdur Vis innlegg
Soppen er rett og slett mye "hardere" på kropp og sinn i mine øyne sammenlignet med LSD. Det er alltid en følelse når jeg tar sopp av at en renselsesprosess foregår i kroppen, og at du betaler prisen for dette med å føle en slags smerte, eller vond følelse inni deg. Dog, så har dette alltid betalt seg hos meg etter hver eneste sopptur, hvor jeg sitter igjen med det jeg mener er stor personlig visom og kunnskap uten at det nødvendigvis kan forklares med ord. Jeg kan nå mitt nirvana på sopp, men ikke på LSD.

LSD er ofte mye snillere, mens soppen spiller hardball
Vis hele sitatet...
Er helt enig med deg, men personlig syns jeg soppen i små doser kan være enklere enn liten dose syre, men så fort man skal bevege seg oppover i doseringer så er jeg helt klart enig med deg, LSD er et stoff det er mye lettere å flyte på
Trådstarter
Sitat av 420master Vis innlegg
Er helt enig med deg, men personlig syns jeg soppen i små doser kan være enklere enn liten dose syre, men så fort man skal bevege seg oppover i doseringer så er jeg helt klart enig med deg, LSD er et stoff det er mye lettere å flyte på
Vis hele sitatet...
Men er ikke 1g egentlig veldig lite? Jeg målte egentlig opp 1,5 men fant ut at jeg skulle begynne pent så tok bare 1g, og tenkte det var en veldig snill dose. Mulig jeg tåler veldig lite. Tripper balls av 150ug LSD også - men det liker jeg da
Hei,
Dette er hva som regnes som standard doseringer, ut ifra informasjon jeg har lest fra nettet.

Dosering (tørket fleinsopp):
Liten dose: 500 mg - 1 gram
Normal dose: 1-2,5 gram
Stor dose: 2,5-5 gram
Ekstrem dose: 5+ gram
Kilde: Erowid


Tørket, spiss fleinsopp veier mellom 20 mg og 60 mg. Psilocybin-innholdet i soppen kan variere betydelig (fra 0,2% til 2% – høyest for unge eksemplarer).
Kilde: Wikipedia
Trådstarter
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei,
Dette er hva som regnes som standard doseringer, ut ifra informasjon jeg har lest fra nettet.

Dosering (tørket fleinsopp):
Liten dose: 500 mg - 1 gram
Normal dose: 1-2,5 gram
Stor dose: 2,5-5 gram
Ekstrem dose: 5+ gram
Kilde: Erowid


Tørket, spiss fleinsopp veier mellom 20 mg og 60 mg. Psilocybin-innholdet i soppen kan variere betydelig (fra 0,2% til 2% – høyest for unge eksemplarer).
Kilde: Wikipedia
Vis hele sitatet...
Takk Det var ikke fleinsopp jeg tok da, men det går kanskje for det samme. Uansett, jeg er nok litt sensitiv for det skal ikke mye LSD eller Emma til før jeg tripper heftig. Vennene mine tar som regel mye mer enn meg. Mulig jeg er på et litt feil sted i livet før en sopptur også, da jeg sliter litt økonomisk akkurat nå, noe som hele tiden ligger i bakhodet.
Hei,
Så flaut. Jeg visste i grunn med meg selv at det var snakk om cubensis. Jeg var nok litt rask på labben.
Men hell i uhell, så nevner faktisk Erowid at det er for cubensis!

Beklager om jeg bidro til usikkerhet og/eller feil informasjon.

Ha en fin dag!
Trådstarter
Sitat av Investigathor Vis innlegg
Hei,
Så flaut. Jeg visste i grunn med meg selv at det var snakk om cubensis. Jeg var nok litt rask på labben.
Men hell i uhell, så nevner faktisk Erowid at det er for cubensis!

Beklager om jeg bidro til usikkerhet og/eller feil informasjon.

Ha en fin dag!
Vis hele sitatet...
No worries

I like så!
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Synes sopp er bedre alene, LSD er bedre når du skal være rundt andre, litt mer mellow og kontrollert. Sopp er du bare over alt og det er vanskelig å begripe noen som helst, kort men intenst. Utrolig gøy dog. Bad trip unner jeg ingen men min metode er og synge, bob marley, dylan, talking heads, whatever - da tenker jeg ekstremt fort på et godt minne eller noe gøy og ler en god stund. skifte lys, rom, musikk, og setting hjelper veldig.
PS: ingenting er bedre enn en fin hveteøl/saison på nedturen, giiiid hvor nydelig
Trådstarter
Etter å ha fordøyet inntrykket mitt fra lørdag og lest kommentarene deres og andre triprapporter er jeg nesten litt gira på å prøve det igjen en dag, med litt andre øyne. Eventuelt hippieflippe med mdma fra starten, og litt mer enn 50mg. Jo mer jeg tenkte tilbake på det, jo mer magisk var det. Husker spesielt hvor utrolig fin skogen faktisk var. Men det blir en stund til, og det blir på dagtid og kun med bestevennen min som jeg alltid har de beste trippene med. Han mangla sist, og jeg tror det hadde en del å si.