Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 1669
Hola. Jeg kjører for øyeblikket Ubuntu 10.10. Alt er fint og flott, men jeg har et lite irriterende problem.
En gang i blant så bestemmer tastaturet seg for å slutte å virke. Helt uten grunn egentlig. Både laptopens innebygde tastatur og det eksterne tar pluttselig kvelden. Det er fortsatt lys, og jeg kan slå numlopck av/på og sånt, men det dukker ikke opp noe tekst når jeg skriver. Hurtgitaster fungerer heller ikke.
Alt fungerer perfekt igjen etter en brutal restart av systemet, men det er jo kjipt når man sitter mitt i et innlegg man har brukt 1 time på.
Hadde vært veldig fett om noen hadde en smart løsning, eller er bedre enn meg i googling og kan finne noe på tha intrawebz.

Det er en Asus KJ50i det dreier seg om, og det eksterne tastaturet er et Saitec Cyborg om det har noe å si.

peace
Om det er USB-drevet, så kan dette kanskje ha noe å si?
Du kan prøve å se litt i loggene å se om du finner noe fornuftig der.

USB-problemet kan være at av en eller annen grunn så re-initsialiserer usb-driverne seg?