Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1033
Jeg har et moviemakerprosjekt som jeg gjerne skulle ha overført fra en stasjonær til en bærbar. Jeg legger prosjektet inn på en minnepenn, men når jeg åpner det i den bærbare kommer det ikke noe bilde. Det står et rødt kryss på alle klippene på tidslinjen. Det eneste som kommer opp er undertekster vi har lagt til og sanger som er lagt oppå selve filmen.

Noen som har en løsning/forklaring?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Første tanken er at prosjektfila bare inneholder referanser til filmklippa. Det at du fikk plass til det på en minnepenn peiker også i den retninga...

Så eg tipper du må kopiere over filmdata i tillegg til sjølve prosjektfila.
det du sier er at selve prosjektet er en slags snarvei til de egentlige klippene og at jeg må få disse?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Leif Motorvei
det du sier er at selve prosjektet er en slags snarvei til de egentlige klippene og at jeg må få disse?
Vis hele sitatet...
Ja. Kor stor plass tar prosjektfila? Eg tipper som sagt på at den bare peiker på filmkutta.
Sitat av vidarlo
Ja. Kor stor plass tar prosjektfila? Eg tipper som sagt på at den bare peiker på filmkutta.
Vis hele sitatet...
Det er det! Du må legge ved klippene du har brukt også når du åpner projekt fila på en annen data så får du valg der du kan finne opp igjen de klippene som er blitt brukt i projektet
ja, den filen jeg prøvde å overføre var på 2 335 kb. Men hvor finner jeg samlinger hen? finner ingen måte og kopiere samlingene over på en minnepenn e.l

Edit: Hvis jeg har forstått det rett så er det samlinger (klipp) jeg må legge ved. Right?
edit2: det jeg mente å si var at samlinger ligger inne på moviemaker, men ikke på noen mappe i utforsker som kan kopieres på en lagringsenhet.
Sist endret av Leif Motorvei; 4. juni 2007 kl. 22:52.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
2.3MB tilsvarer 10-15 sekund film. Altså er det bare en peiker.

Legg ved dei filmklippa du har redigert på, enkelt og greid. Finn råfilmane, og ta dei med.
Sitat av vidarlo
2.3MB tilsvarer 10-15 sekund film. Altså er det bare en peiker.

Legg ved dei filmklippa du har redigert på, enkelt og greid. Finn råfilmane, og ta dei med.
Vis hele sitatet...
finner ikke dette lagret noe sted på maskinen min
Sitat av Leif Motorvei
ja, den filen jeg prøvde å overføre var på 2 335 kb. Men hvor finner jeg samlinger hen? finner ingen måte og kopiere samlingene over på en minnepenn e.l

Edit: Hvis jeg har forstått det rett så er det samlinger (klipp) jeg må legge ved. Right?
edit2: det jeg mente å si var at samlinger ligger inne på moviemaker, men ikke på noen mappe i utforsker som kan kopieres på en lagringsenhet.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke har endret plasering når du skal legge over klipp, kommer klippene automatisk på Intern video, som ligger på mine dokumenter

2,3 mb er ingenting. Hvis du har filma med dv cam er 3sec 10mb ca
filmet med dv cam ja... Alle klippene er vel 3 timer ellerno til sammen. Ligger ingenting på intern video eller der jeg har laget prosjektet
Sitat av Leif Motorvei
filmet med dv cam ja... Alle klippene er vel 3 timer ellerno til sammen. Ligger ingenting på intern video eller der jeg har laget prosjektet
Vis hele sitatet...
Sjekka nå. Får å finne kildefilmen så trykker du høyre musetast på klippet i moviemaker. Deretter trykker du egenskaper. Der finner du plassering og bak der finner du hvor fila ligger
Sitat av gillebo
Sjekka nå. Får å finne kildefilmen så trykker du høyre musetast på klippet i moviemaker. Deretter trykker du egenskaper. Der finner du plassering og bak der finner du hvor fila ligger
Vis hele sitatet...
Du ser bare hvor prosjektet er lagret der...
Når jeg åpner prosjektet så får jeg kun opp tidslinjen, ingen klipp...
Finner ikke råfilmene noe sted på maskinen. Men filmen kan spilles av og som vidarlo sier så er det bare en peker, så de må finnes noe sted
Bumper denne tråden iom at det er uhyre viktig å få overført denne filmen og kunne redigere den videre på en annen maskin, Og det haster. Håper noen vet noe
Sitat av Leif Motorvei
Du ser bare hvor prosjektet er lagret der...
Når jeg åpner prosjektet så får jeg kun opp tidslinjen, ingen klipp...
Finner ikke råfilmene noe sted på maskinen. Men filmen kan spilles av og som vidarlo sier så er det bare en peker, så de må finnes noe sted
Vis hele sitatet...
Merkelig. Jeg får opp selve avi fila der