Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3326
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Innser att dette mest sannsynlig er et ganske dumt spørsmål, men jeg klarte ikke å google meg fram til svaret, så jeg spør allikevel. Hvordan er lovverket når det gjelder å ta seg inn på forlatte tomter. Deretter, med å ha fest på tomten?
Er alltid noen som eier tomten, så det regnes vell som inbrudd. Om ikke er det vell en offentlig plass og da er det igjen ulovlig.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Innser att dette mest sannsynlig er et ganske dumt spørsmål, men jeg klarte ikke å google meg fram til svaret, så jeg spør allikevel. Hvordan er lovverket når det gjelder å ta seg inn på forlatte tomter. Deretter, med å ha fest på tomten?
Vis hele sitatet...
At en bolig er forlatt, er vanligvis ikke synonymt med at ingen har eiendomsrett til den. Avhengig av de konkrete handlingene du beskriver, vil dette eksempelvis kunne være straffbart etter straffeloven §§ 268 og 346. Skader dere noe, vil dette kunne straffes etter §§ 351–353, og dere vil også kunne komme i erstatningsansvar.
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar. Boligen har vært forlatt i over ti år, og er totalt tømt. Ingen fare for å ødelegge noe med andre ord. Allikevel tror jeg at jeg skal holde meg på den sikre siden. Det med offentlig plass tenkte jeg ikke over med en gang.
Fulle folk klarer da vel fint ødelegge noen selv om boligen er forlatt

En annen ting er om boligen er forsvarlig holde en fest i mtp. forfall. Lite moro skulle gulvet briste mens dere tar en svingom.
Dersom du får tak i adressen er det vel ikke noe problem å finne ut hvem som eier den. Ettersom boligen ikke er i bruk kunne du jo hørt om å leie et par dager.
Sist endret av Eplekjekk; 21. april 2017 kl. 17:53.