Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 820
har kjøpt vpn fra mochahost .
navnet sier vel sitt men .
jeg får ikke tilgang til plesk som er satt opp eller noe web eller ftp .

jeg får tilgang med ssh
men der kan jeg verken pinge eller bruke wget for å laste ned ting?

noen som har hatt det samme problemet?
Tror nesten du må høre med support hos hosten din.

Hvis du kun har kjøpt vpn, så er det egentlig litt logisk at du ikke får tilgang til plesk/cpanel, webui eller ftp. Det logiske hadde vært at du kun fikk tilgang til vpn (open/pptp), ipsec og ssh. Kanskje t.o.m. squid.
Nå trodde jeg først det var snakk om en sær kaffe-ost, ble nesten litt skuffet.
Uansett, on topic:

Jeg sjekket sidene deres, og de har en live-support som sikkert kan svare mye bedre enn freakforum.
Jeg har aldri prøvd Mochahost, men andre hosts jeg har hjulpet folk med har stortsett hatt en side som f.eks: cpanel.domene.com hvor man må logge inn med brukernavn og passord. Jeg vet ikke om det er sånne enkle løsninger her, hvis ikke må du sette opp en FTP-klient på pcen din (f.eks. CoreFTP, det funker supert for meg), og logge inn gjennom den.

Hvis du ikke får pinget siden din er den ikke oppe, så da er det nok problem hos Mochahost.

TL;DR: Snakk med live-supporten til Mochahost, de har garantert vært borti lignende før.
Regner fortsatt med at det er snakk om VPN her og ikke VPS...
Sitat av niklasj Vis innlegg
Regner fortsatt med at det er snakk om VPN her og ikke VPS...
Vis hele sitatet...
Mocha host seler ikke VPN!
Nei! Mochahost...

Jeg har bestilt webhotell hos de engang, etter 3 uker hadde jeg forsatt ikke fått webhotellet mitt, pluss at de solgte meg et domene, som allerede var tatt! Har heller aldri fått tilbake pengene mine, men heldigvis var det ikke så mye. Jeg har bare noen få ord om supporten, og chatten, RÆVVA. Når du spør om noe i chatten, er alt de sier "Sorry, I can't help you with that, you will have to open a ticket with the technical staff". Har gjort dette flere ganger, og det tok flere dager for å få svar. Jeg ville prøvd å få tilbake pengene dine.

Prøv heller www.hostmonster.com eller www.host1.no. Er svært fornøyde med de to.