Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 931
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ambulanse kan ikke bli kontakta, er snakk om en 15 åring. Vil ikke si han har overdosa veldig men tatt en del de siste 4 dagene. i ganske store doser fra 120mg-240mg. Men idag tok han bare 60 mg og opplever overdosesymptomer bare at pulsen han er veldig lav i forhold til det det skal være
Ligger på rundt 66-70 i puls.
Og han puster veeldig tungt

Muligens forgiftning?

Fikk høre at benzo hjelper med en elvanse overdose men det har vi ikke. Eneste vi har er z-hypnotika altså zopiclone/imovane.

Har også alimemazin men vet ikke om det er dårlig å blande med elvanse

Trenger ingen moralpreken vil bare vite om at imovane er mulig å blande?
Hva faen driver du med? Ring ambulanse for helvete!
Å gi ham enda flere ting hjelper ihvertfall ikke. Ikke gi ham noe!
Sist endret av Tysteren; 1 uke siden kl. 18:39.
Usikker, har hørt flere si at det kan gi hallusinasjoner og generelt rar form.

Quetiapin Vet jeg kan lande Amfetaminer. Det har ingen interaksjon heller, noen sier det er hard fir hjertet men har ikke opplevd det.

Høres ut som ting går relativt greit, men ville ikke nøla med å ring lege hvis ting blir verre. Kjipt å dø bare fordi man ikke vil ha rusbruk på seg, selv om man er 15.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Send ungen med taxi til legevakt ASAP
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvorfor kan ikke heslepersonell kontaktes? Tror du det ser bedre ut om det skjer noe alvorlig med gutten og du ikke tilkalte hjelp?
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det blir så mye verre for det om han dør, MYE verre. Bedre å ta «konsekvensene» av å ha reddet en person enn å ikke gjøre noe.
Anonym bruker
"Forelsket Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ambulanse kan ikke bli kontakta, er snakk om en 15 åring. Vil ikke si han har overdosa veldig men tatt en del de siste 4 dagene. i ganske store doser fra 120mg-240mg. Men idag tok han bare 60 mg og opplever overdosesymptomer bare at pulsen han er veldig lav i forhold til det det skal være
Ligger på rundt 66-70 i puls.
Og han puster veeldig tungt

Muligens forgiftning?

Fikk høre at benzo hjelper med en elvanse overdose men det har vi ikke. Eneste vi har er z-hypnotika altså zopiclone/imovane.

Har også alimemazin men vet ikke om det er dårlig å blande med elvanse

Trenger ingen moralpreken vil bare vite om at imovane er mulig å blande?
Vis hele sitatet...
Nei ikke bruk imovane, har prøvd det selv og det kan gjøre det værre. Men hvorfor i helvette ikke kontakte helsepersonell når det er snakk om en 15 åring? Hvem faen er du?
Anonym bruker
"Nervøs Storskogmus "
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Normal puls er mellom 55-80, så pulsen du beskriver er ikke lav eller høy, men heller helt normal.

Hvilken andre typer symptomer på overdose mener du hen har?

Og når du sier veldig tung pust, hva mener du da? Hvor mange åndedrett per minutt?
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Hva faen driver du med? Ring ambulanse for helvete!
Å gi ham enda flere ting hjelper ihvertfall ikke. Ikke gi ham noe!
Vis hele sitatet...
Vi ringte ambulanse rett etter jeg postet dette. Det var rette for han var ikke så ille men etter det dro han på sykehuset. Går bra med han nå heldigvis
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nei ikke bruk imovane, har prøvd det selv og det kan gjøre det værre. Men hvorfor i helvette ikke kontakte helsepersonell når det er snakk om en 15 åring? Hvem faen er du?
Vis hele sitatet...
Vi kontakta ambulansen å prøvde det beste for å få han hjelp. Men han nekta i starten å spurte om han heller kunne ta imovane.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av FuNcEd Vis innlegg
Usikker, har hørt flere si at det kan gi hallusinasjoner og generelt rar form.

Quetiapin Vet jeg kan lande Amfetaminer. Det har ingen interaksjon heller, noen sier det er hard fir hjertet men har ikke opplevd det.

Høres ut som ting går relativt greit, men ville ikke nøla med å ring lege hvis ting blir verre. Kjipt å dø bare fordi man ikke vil ha rusbruk på seg, selv om man er 15.
Vis hele sitatet...
Ja så ikke tilbake til denne posten å ringte ambulansen med en gang. Er selv 15 så det var vanskelig men tok det rette valget
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Der fikk du respekt av meg. Du er modnere og mer ansvarsfull enn mange av dine jevnaldrende. Helse skal hjelpe, de har taushetsplikt og politi vil ikke bli varslet

Til dere andre som står i lignende situasjon å kommer over denne tråden: Man skal ALLTID kontakte helse ved mistanke om overdose og lignende. Plutselig ligger et lik på sofaen din, og hva gjør du da? Ringer ambulanse, som sender politi, etterforskere, likbil og det kommer på førstesiden i lokalavisen? Ta vare på dine venner og medmennesker. Det kunne vært deg som tok overdose og ingen som tilkalte hjelp som kunne reddet deg.
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Der fikk du respekt av meg. Du er modnere og mer ansvarsfull enn mange av dine jevnaldrende. Helse skal hjelpe, de har taushetsplikt og politi vil ikke bli varslet

Til dere andre som står i lignende situasjon å kommer over denne tråden: Man skal ALLTID kontakte helse ved mistanke om overdose og lignende. Plutselig ligger et lik på sofaen din, og hva gjør du da? Ringer ambulanse, som sender politi, etterforskere, likbil og det kommer på førstesiden i lokalavisen? Ta vare på dine venner og medmennesker. Det kunne vært deg som tok overdose og ingen som tilkalte hjelp som kunne reddet deg.
Vis hele sitatet...
Rart at det da har vært flere saker i Norge der politiet likevel kom samtidig med ambulansen. Man kan jo ikke garantere at politiet ikke kommer, selvom helsepersonell har taushetsplikt.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Rart at det da har vært flere saker i Norge der politiet likevel kom samtidig med ambulansen. Man kan jo ikke garantere at politiet ikke kommer, selvom helsepersonell har taushetsplikt.
Vis hele sitatet...
Ble først satt over til legevakten men de brukte så jævlig lang tid på å sende en legevakt bil greie så ringte ambulansen igjen for å få de dit litt raskt. Heldigvis kom ikke politiet sammen