Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 8026
De siste årene har jeg lekt en del med time lapse, mest knyttet til natur og bylivet. Jeg satt nylig av litt penger til å kjøpe en skinne til kameraet slik at jeg kunne gjøre litt mer ut av time lapsene. Tenkte at det kunne være et artig prosjekt å videreutvikle kameraferdighetene og knytte det opp mot urbex - deler det her slik at jeg også kan få litt feedback på arbeidet


Var ute en tur i går og lagde til sammen 4 time lapser på en relativt kjent lokasjon i Nordmarka. Jeg har *veldig* begrensede ferdigheter når det kommer til videoredigering, så dette er noe jeg håper blir bedre over tid. Jeg er også ganske fersk når det kommer til å bruke skinne og motor riktig for å få best mulig kvalitet på videoen.


Etter å ha satt sammen videoen selv har jeg lagt merke til noen enkelte ting:

1. Klipp nr 1 har for mye bevegelse/for få bilder til å skape en behagelig panorering (må rett og slett bli bedre kjent med motor osv)
2. Det er litt skarpe bevegelser i klipp 3 som jeg trodde skulle bli mykere
3. Jeg skulle gjerne hatt flere klipp (men det tar ~24 min per klipp, og jeg har ikke all verdens tålmodighet)
4. Mer erfaring med Premiere hadde gjort det hele litt mindre 'amatørmessig'..

Jeg er svært fornøyd med klipp 4, som jeg syntes kanskje var det beste av dem, men det er subjektivt



Første timelapse video jeg har laget: Flyvraket i Maridalen
Er åpen for konstruktiv feedback, her er linken (fikk ikke lastet opp 4k uten å betale):

https://vimeo.com/432111509
Sist endret av The Riddler; 24. juni 2020 kl. 14:28.
Egentlig ganske enig i din selvkritikk. Nr 1 var altfor luggete å se på til at det ble behagelig. Angående de skarpe svingene så kan det være øynene som ser, jeg syns det var litt stilig, spesielt på klipp nr. 3. Men de ville nok blitt smoothere med en mer avrundet sving, om det gir mening. Spent på å se mer etter hvert som du utvikler deg her.

Legg gjerne ut informasjon om utstyret du bruker, det er alltid interessant.
Skjønner akkurat hva du mener! Godt å høre at tankene er på rett spor - det er så lett å komme hjem etter turen og tenke at jeg 'skulle gjort det slik', men så er det for seint. Får passe på å ikke gå for den raske løsningen neste gang når jeg blir utålmodig.

Utstyret jeg bruker er:

Kamera:
-Canon 5d mark iv

Objektiver:
- Sigma 14-24mm f/2.8 Art
- Sigma 24-105mm f/4.0 Art

Annet
- Shootools slider (80cm)
- Shootools motion plus & motor
- Shootools Autopan (panoreringsenhet)
- Induro kamerastativ

Valgte Shootools rett og slett pga prisen. JapanPhoto hadde (og kanskje har) gode tilbud på utstyret som er veldig brukervennlig. Eneste er de latterlig dyre beina til slideren..

Takk for tilbakemeldingen
Bra! og jeg er enig med kritikken din. Jeg har en venn fra Storbritannia som gjorde det i kloakkene, kanskje du finner noen nyttige punkter på bloggen hans


https://substormflow.com/drain/drains-manchester/
Sitat av M_J_S Vis innlegg
Bra! og jeg er enig med kritikken din. Jeg har en venn fra Storbritannia som gjorde det i kloakkene, kanskje du finner noen nyttige punkter på bloggen hans


https://substormflow.com/drain/drains-manchester/
Vis hele sitatet...
Veldig kult! Takker Er så mye kult jeg føler man kan gjørde med dette utstyret, så slik inspirasjon er gull!