Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2190
Anonym bruker
"Farlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vipps har startet mobilabb. Det virker som en forhåndsbetaler via vipps app. Men det ble omtalt som abonnement. Blir det kredittsjekk om jeg bytter fra telia smart kontant til vipps?

Grunnen til at jeg ønsker bytte en endeløs roll over på data, noen måneder bruker jeg mye data andre nesten ingenting. Sparer minst 70 kr per måned om jeg bytter og sparer en hundrelapp ekstra de måneder jeg bruker mer data. Vil jeg beholde samme nummer om jeg ønsker å bytte? Gjør vipps dette selv eller må jeg gjøre noe aktivt selv? Vil bare ha litt lavere utgifter til mobil uten at jeg må styre masse for at det skal virke.
Hva svarte Vipps når du spurte dem?
Kjapt søk på vipps sine hjemmesider...
Ja du betaler forskudd.

Ja du vil beholde samme nummer etter bytte.
Alt skjer automatisk så fort du har registrert deg hos Vipps.


Vær OBS på at roll over data er ikke tilgjengelig utenfor Norge med mindre du tilbringer over 50% av din tid utenlands.

1.4 Kredittvurdering

Dersom Vipps Mobil tilbyr tjenester som innebærer etterskuddsvis betaling, forbeholder Vipps Mobil seg retten til å innhente opplysninger om deg fra offentlige kilder og kredittopplysningsforetak. Gjenpartsbrev sendes deg elektronisk per e-post, SMS eller via post.

3.2 Betaling

Du er ansvarlig for å betale de faste avgiftene forskuddsvis hver måned. Eventuell tilleggsbruk vil forutsette at du har overført midler til slik bruk. Tilleggsbruk belastes løpende basert på din bruk.

Abonnementsavgifter belastes det betalingskortet du har angitt i Vipps-appen. Du gir ved avtaleinngåelsen og ved senere endringer av ditt abonnement Vipps Mobil fullmakt til å foreta månedlige, direkte belastninger av ditt valgte betalingskort i Vipps-appen. Fullmakten gjelder så lenge abonnementsavtalen løper.

Vipps kan sende deg faktura dersom du har forbruk som ikke er forhåndsbetalt som angitt over. Faktura sendes per post eller via e-post. Vipps kan kreve gebyr for utsendelse av faktura.

3.3 Betalingsansvar og feilbelastninger

Dersom belastning av betalingskortet ikke kan gjennomføres på forfallstidspunktet på grunn av manglende dekning, vil Vipps forsøke å belaste det avtalte månedsbeløpet neste dag. Dersom det etter tre dager fremdeles ikke er dekning, vil Vipps Mobil kunne midlertidig sperre abonnementet ditt for utgående trafikk på grunn av betalingsmisligholdet. Dersom betaling ikke har skjedd innen 10 dager etter forfall, vil abonnementet ditt bli blokkert og Vipps Mobil kan si opp avtalen med umiddelbar virkning.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Livsnyter3n; 26. oktober 2020 kl. 14:17.
Anonym bruker
"Farlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Hva svarte Vipps når du spurte dem?
Vis hele sitatet...
Har ikke fått svar ennå. Kontaktet dem via app på søndag straks jeg fant ut om tilbudet men har ikke fått svar ennå.

Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Kjapt søk på vipps sine hjemmesider...
Ja du betaler forskudd.

Ja du vil beholde samme nummer etter bytte.
Alt skjer automatisk så fort du har registrert deg hos Vipps.


Vær OBS på at roll over data er ikke tilgjengelig utenfor Norge med mindre du tilbringer over 50% av din tid utenlands.
Vis hele sitatet...
Fant ingenting om at man beholder nummer, tvert om står det på sidene at de sender ut nytt simkort innen 14 dager. Men fant ikke noe om det blir nytt nummer eller man beholder det gamle.

En fra vipps som ble intervjuet sa at dette var et abonnement. Men det likner mer på telia smart kontant siden man betaler på forskudd. Fant ikke det de skrev om kredittsjekk, så takk takk. Da bestiller jeg bare.
Anonym bruker
"Farlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Finner heller ikke svar på om hva som skjer med roll over data om man feks en måned betaler for 15 GB data, bare bruker 3 GB og måneden etterpå bare betaler for 4GB data. Vil man få med seg de 12 GB som man ikke brukte forrige måned?
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle abonnementer krever kredittsjekk. Syns abonnementet til vipps var svindyrt jeg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Alle abonnementer krever kredittsjekk. Syns abonnementet til vipps var svindyrt jeg
Vis hele sitatet...
Feil.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kjetil Kjetting Vis innlegg
Feil.
Vis hele sitatet...
Okei hvilke krever ikke kredittsjekk? Selvom det ikke står så sjekker de alltid etter min erfaring og man får brev fra Bisnode noen dager etter bestilling på at man er kredittsjekka.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okei hvilke krever ikke kredittsjekk? Selvom det ikke står så sjekker de alltid etter min erfaring og man får brev fra Bisnode noen dager etter bestilling på at man er kredittsjekka.
Vis hele sitatet...


Et abonnement er en gjensidig avtale mellom en kunde og en leverandør om å gjenta eller ha en løpende leveranse av et produkt eller tjeneste for en periode av gangen (månedlig, årlig eller kvartalsvis), istedenfor kjøp/salg av produkter eller tjenester enkeltvis.
Vis hele sitatet...
Som nevnt lenger opp i tråden gjør man en avtale om forhåndsbetaling via app PR mnd.
Vis ikke forhåndsbetalingen er gjort innen 10 dager sier vipps opp APPonnemente ditt.

Er det binding eller ikke forhåndsbetaling i ett abonnement så foretas det en kredittsjekk ja.
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Livsnyter3n Vis innlegg
Som nevnt lenger opp i tråden gjør man en avtale om forhåndsbetaling via app PR mnd.
Vis ikke forhåndsbetalingen er gjort innen 10 dager sier vipps opp APPonnemente ditt.

Er det binding eller ikke forhåndsbetaling i ett abonnement så foretas det en kredittsjekk ja.
Vis hele sitatet...
Ok skjønner. Har aldri hørt om forhåndsbetaling av abonnement før men da er det sikkert noe annet ja. Har ikke lest gjennom greiene til vipps abonnementet så bare at det var dyrt for mitt forbruk så sveipa det vekk!
R.i.p 23.04.2021
Talkmore har hat forhåndsbetaling på div abonnement i åresvis ,dette er gammelt nytt. Men fint at vipps samler alt under en app så blir det enklere og holde styr på.
Anonym bruker
"Farlig Hippokam"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Viste ikke det om talkmore. Er jo veldig fint at også vi som er på gjeldsordning kan få mobil abonnement som gjør at vi sparer penger. Synes det er er veldig bra tiltak. Jeg er jo ekskludert fra alle andre abonnement så jeg har måtte betale for dyre og dårlige kontantkort greier. Vipps gjør at jeg sparer opp mot 170 kr hver måned og det er masse penger når en er på gjeldsordning.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Viste ikke det om talkmore. Er jo veldig fint at også vi som er på gjeldsordning kan få mobil abonnement som gjør at vi sparer penger. Synes det er er veldig bra tiltak. Jeg er jo ekskludert fra alle andre abonnement så jeg har måtte betale for dyre og dårlige kontantkort greier. Vipps gjør at jeg sparer opp mot 170 kr hver måned og det er masse penger når en er på gjeldsordning.
Vis hele sitatet...
Du bør sjekke ut onecall Ctrl, det er "vanlig abonnement" som er forhåndsbetalt.
Trenger ikke nødvendigvis å forhåndsbetale heller, hvis du er ute etter billig, bra mobil abonnoment uten kredittsjekk - så gå på talkmore.no, åpne opp chat vinduet som popper opp, da vil du komme i kontakt med en selger som jobber internt for talkmore. Selgere for TM kan gi deg bedre priser, uten kredittsjekk, uten forhåndsbetaling.
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Okei hvilke krever ikke kredittsjekk? Selvom det ikke står så sjekker de alltid etter min erfaring og man får brev fra Bisnode noen dager etter bestilling på at man er kredittsjekka.
Vis hele sitatet...
Smart kontant fra telia.
Delvis abonnement og kontantkort som ikke krever kredittsjekk på noen som helst måte, eller så hadde jeg aldri hatt en fungerende telefon.