Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  40 3591
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La oss ta utgangspunkt i 40% brennevin, hvor mange cl skal det til før andre merker at dere har inntatt noe? Tenk da X CL per time.

Ren nysgjerrighet og tidsfordriv, mens jeg sitter å sipper whiskey før en lunsj avtale med arbeidsgiver.

Hilsen sesong alkoholiker
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Og kan vel legge til:
1. Til vanlig
2. På tom mage
Om jeg er i lag med gode venner vil jeg hevde at det tar ikke mer enn en eller to enheter før jeg merker at de har drukket. Det er ikke nødvendigvis veldig merkbart, men jeg vil gjenkjenne små endringer i atferd som for eksempel økt pratsomhet eller at andre mindre atferdstrekk som de alltid har forsterkes. Så jeg vil tro at antall enheter som skal til for å gjenkjenne at en person har drukket er helt avhengig av deres relasjonelle forhold. Det skal generelt ikke så mye alkohol til (om man har lav til normal toleranse) før det er synlig.
Sist endret av pmprsrgr; 28. august 2019 kl. 13:14.
Pleier å lage et par-4 sterke drinker på jobb 6-8cl, samt et par pils og blir mer glad og imøtekommende mot ansatte og gjester. Jobber i hotellbar. Går fint å skjule det for andre ansatte, bare å passe litt på ånden sin.
Hvorfor spør du om dette anonymt?

Iallfall jeg har baller nok til å svare ikke anonymt (og det skal ikke så voldsomt med baller til å gjøre det).
Har likør på rundt 30 %. Tar jeg 3-4 svelger innen en halv time, så synes at jeg kjenner det ganske bra. Altså svimmel og mere ustø enn vanlig. Jeg synes det er ganske ubehagelig, så jeg prøver å unngå det når jeg drikker. Trenger vel ikke å nevne, at jeg drikker da for smaken sin skyld. Omtrent det samme kjenner jeg også på akevitt.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hvorfor spør du om dette anonymt?

Iallfall jeg har baller nok til å svare ikke anonymt (og det skal ikke så voldsomt med baller til å gjøre det).
Har likør på rundt 30 %. Tar jeg 3-4 svelger innen en halv time, så synes at jeg kjenner det ganske bra. Altså svimmel og mere ustø enn vanlig. Jeg synes det er ganske ubehagelig, så jeg prøver å unngå det når jeg drikker. Trenger vel ikke å nevne, at jeg drikker da for smaken sin skyld. Omtrent det samme kjenner jeg også på akevitt.
Vis hele sitatet...
Fordi jeg har noen nære som er aktiv på dette forumet og mener jeg har et alkohol problem, endrer derfor på detaljer og velger å ikke bruke brukernavn da jeg vet det blir gjenkjent
Du presenterer deg som alkoholiker. Er vel strengt tatt ikke kun bekjente som ser problelemt ditt

Skal Ikke mange enhetene til til før en edru person legger merke til endret oppførsel.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Tilbaketrukket. Vis innlegg
Du presenterer deg som alkoholiker. Er vel strengt tatt ikke kun bekjente som ser problelemt ditt

Skal Ikke mange enhetene til til før en edru person legger merke til endret oppførsel.
Vis hele sitatet...
Sesong/sommer alkoholiker, kaller jeg meg
Andre mener det ikke er så uskyldig men der er vi ikke enig. Var nå heller ikke meg det skulle handle om.
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan drikke ganske mye og allikevel fremstå som upåvirket. 7-8 halvlitere på 2-4 timer og kan fremstå helt adekvat.

Hos meg er det slik at jeg går fra å ikke være full - til helt borte amøbe idiot på 20 minutter når det bikker over.
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
Hvorfor spør du om dette anonymt?

Iallfall jeg har baller nok til å svare ikke anonymt (og det skal ikke så voldsomt med baller til å gjøre det).
Har likør på rundt 30 %. Tar jeg 3-4 svelger innen en halv time, så synes at jeg kjenner det ganske bra. Altså svimmel og mere ustø enn vanlig. Jeg synes det er ganske ubehagelig, så jeg prøver å unngå det når jeg drikker. Trenger vel ikke å nevne, at jeg drikker da for smaken sin skyld. Omtrent det samme kjenner jeg også på akevitt.
Vis hele sitatet...

Du har baller nok til å påstå at du drikker 30% for smakens skyld. Vet ikke om det er deg selv eller oss andre du prøver å overbevise. For å svare TS: Jeg merker på mine nærmeste at de er beruset etter 1-2 enheter. Med folk jeg kjenner mindre varierer det ettersom hvordan de oppfører seg.
vært alkis de siste åra og driver på fortsatt, men merker det selv etter en halvliter. toleransen er definitivt der, og eneste som kommer av en halvliter er mer en "normalisering" tho, for å begynne bli litt tipsy må det 3-5 halve om jeg drikker de i et ok tempo, alltid på full mage.
full blir etter ca en sixpack og ca 250ml 40%.
hvor fort det drikkes er key for meg, da jeg lett kan ta 2 sixpacks f eks med en hver 30-45 min uten å fremstå rusa, kun de som kjenner meg godt ville merka det på meg da pga lukt og litt bedre humør enn om det sku vært tidlig på morran.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg kan kun snakke utifra og drikke øl4,7% men siden jeg er såppas inndrukket som jeg er så merker ikke familien noen ting førjeg har drukket 6-8 stk 0.5l men mest pga ånden.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Lettvekter her. Med 40% drakk jeg 2-3dl en gang, spøy og måtte bli henta. En halv øl så merker jeg litt, om en hel går ned raskt kan jeg bli småbrisen.
Sist endret av Mekkern; 28. august 2019 kl. 16:23.
Ca 200-300ml med 40 prosent og jeg kjenner det godt, dog øl kjennes det greit ut etter 6pack
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En til to små brennevins glass merker man ganske greit. Lukta også når man selv er edru.

Dude, folk rundt deg sier du har et alkoholproblem.
Du forteller oss at du sitter å drikker brennevin før møte med arbeidsgiver
Og unnskylder drikkinga di med at du gjør det for smakens skyld
Sannheten er hard og mange stigmatiserer ordet "alkoholiker" som en feit kar med rød nese som sitter å mumlebrauter sjømannssanger fra morgen til kveld på den lokale brune puben hver dag. Mange alkoholikere vil ikke assosiere seg som det. Men det er ikke bare det alkoholiker er. Det er også det å drikke sjeldent men ikke klare å stoppe når man først er igang så det fører til problematisk oppførsel eller problematiske konsekvenser, og det at alkoholen går ut over normale plikter, som å treffe arbeidsgiver.
Du har klart og tydelig et alkoholproblem og burde seriøst ta tak i det før du mister alt av venner og familie, aldri får sjansen på å få deg en bra dame og et bra liv, og ødelegger både helsa og psyken din og dauer av livsstilssykdom når du er 44 etter tre år med vonde hjerte problemer.
Merker det rundt 2-3 shot glass, kommer ann på kor mye du veier og tom mage eller ikke.

Han spurte om kor masse alkohol han måtte innta får og vere synlig berusa.

Han spurte ikke om han hadde ett alkoholproblem eller eventuelle konsekvenser.
Ikke noe poeng i og prøve hjelpe noen som ikke vil ha det.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan godt drikke 50cl 40% også oppføre meg helt edru, hvis f.eks politi stopp meg (er mindreårig). Helt til de tar alkoholtest på meg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan godt drikke 50cl 40% også oppføre meg helt edru, hvis f.eks politi stopp meg (er mindreårig). Helt til de tar alkoholtest på meg
Vis hele sitatet...
Nei, du kan ikkje det. Garantert. Du trur gjerne du kan det, men det er fullstendig gjennomsiktig for alle som har vore ute på byn meir enn to ganger at du ikkje er edru.

Ein halvliter sprit er såpass mykje at du vil rødme lett, ha problemer med å koordinere bevegelser også viare.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jo, det kan jeg har gjort det mot mamma før, hun trodde meg da jeg sa jeg kun hadde tatt meg to øl. Har utrolig høy toleranse når det gjelder alkohol, ikke vet jeg hvorfor
Anonym bruker
"Flirende Sirene"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo, det kan jeg har gjort det mot mamma før, hun trodde meg da jeg sa jeg kun hadde tatt meg to øl. Har utrolig høy toleranse når det gjelder alkohol, ikke vet jeg hvorfor
Vis hele sitatet...
Tviler på at hun trodde på det, men hun gadd vel bare ikke å krangle og insistere på det åpenbare. Blir som når man snakker med pillefjerne folk som nekter på at de har tatt noe.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei, jeg vet at hun trodde meg. Hun har ferska meg før med å drikke mye sprit å da ble det smekk på pung! Men nok om det, la oss holde oss til spørsmålet til trådstarter.
Vist vi skal holde oss til spørsmålet kan du ikke forsette og påstå at du oppføre deg edru etter 50cl
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tro hva du vil, folk er forskjellige
Fysikkprofessor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan godt drikke 50cl 40% også oppføre meg helt edru, hvis f.eks politi stopp meg (er mindreårig). Helt til de tar alkoholtest på meg
Vis hele sitatet...
Du drikker veeeldig sakte med andre ord...?
Sitat av ronny23 Vis innlegg
Du har baller nok til å påstå at du drikker 30% for smakens skyld. Vet ikke om det er deg selv eller oss andre du prøver å overbevise.
Vis hele sitatet...
https://www.vinmonopolet.no/vmp/Land...retto/p/676102
Søt likør med middels fylde og preg av mandler og marsipan.
28%

Man trenger ikke være spesielt tøff for å nyte denne likøren. Anbefales

For å svare TS:
folk som kjenner meg merker det på meg med en gang jeg har fått i meg alkohol, men så sitter jeg heller ikke og forsøker å spille edru de få gangene jeg drikker.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DorulInisse Vis innlegg
Du drikker veeeldig sakte med andre ord...?
Vis hele sitatet...
Ikke nødvendigvis. Det kommer jo an på hva som anses som "veeeldig sakte". Jeg drikker jo opp det på en fest, som kan vare alt fra 3-6 timer...
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ikke nødvendigvis. Det kommer jo an på hva som anses som "veeeldig sakte". Jeg drikker jo opp det på en fest, som kan vare alt fra 3-6 timer...
Vis hele sitatet...
Slo opp alkoholmengden du hevder du inntar i løpet av en kveld i en promillekalkulator. Bare for moro skyld la jeg inn deg som mann på 150kg. Om du inntar en halvliter sprit i løpet av 4timer vil du oppnå en promille på ca 1, en promille man definitivt kan merke.

Om du er en 17åring av en litt mer normal størrelse vil resultatet bli annerledes. Si at du veier 80kg og drikker samme mengde i løpet av samme tid. Da vil du oppnå en promille på rundt 2,4. Dette er så høyt at du garantert ville ligget på dass og spydd ut invollene dine, og det eneste man ville fått ut av deg hadde vært usammenhengende snøvling.

Mulig du er litt mer gavmild med drikken din en du kanskje tror.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Tro hva du vil, folk er forskjellige
Vis hele sitatet...
Eg trudde det samme når eg var på din alder. Eg har i etterkant innsett at eg tok feil. Eg trur dei fleste trur det, i den alderen, fordi det er nytt for dei, og med erfaring vert det åpenbart at dei tar feil.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jo, det kan jeg har gjort det mot mamma før, hun trodde meg da jeg sa jeg kun hadde tatt meg to øl. Har utrolig høy toleranse når det gjelder alkohol, ikke vet jeg hvorfor
Vis hele sitatet...
At hun trodde du hadde drukket mindre enn du hadde gjort er nå en ting, men ikke sjans i havet at du hadde lurt noen til å tro du var edru med det inntaket. No way.


Jeg tror folk som kjenner meg merker effekt etter et par glass vin allerede, men da pleier jeg jo ikke å gå inn for å skjule det heller. Jeg merker det i alle fall godt selv.
Sist endret av *pi; 29. august 2019 kl. 19:33.
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er jo en selvfølge at man får endret adferd, men om jeg prøver å fremstå edru så får jeg det til. Jeg har mest sannsynlig arvet dette fra min far, og min mor som drakk mye alkohol da jeg var et foster.

Nei, spyr ikke innvollene mine ut av 50cl 40%... Forrige helg drakk jeg 0.35l 80% som tilsvarer 70cl 40%. Hadde full kontroll hele kvelden og husker alt. En annen kompis av meg drakk like mye (spleiset på 70cl 80%), og for han sin del gikk det til helvette etter halve flaska på 0.35l. Det er åpenbart at jeg har en utrolig toleranse når det gjelder alkohol, og det merker alle andre rundt meg også.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er jo en selvfølge at man får endret adferd, men om jeg prøver å fremstå edru så får jeg det til. Jeg har mest sannsynlig arvet dette fra min far, og min mor som drakk mye alkohol da jeg var et foster.
Vis hele sitatet...
At din mor drakk mye alkohol mens hun var gravid kan ikke forklare at du har en umenneskelig evne til å tolerere alkohol. Det kan dog kanskje forklare at du har en veldig spesiell atferd edru og at folk derfor ikke reagerer nevneverdig når du er drita full. Eventuelt kan det forklare evnen din (eller mangelen på den) til å tolke andres oppfatning av deg.

Det er ikke godt å si, det eneste som er sikkert er at en hvilken som helst 17-åring blir merkbart påvirket av en halv liter med sprit
Mors inntak under svangerskap er kanskje ikke forklaringen på toleransen «Sjuk falk» hevder å ha, men kanskje tilstrekkelig for å forklare hvorfor han fortsetter å insistere på en helt usannsynlig toleranse.

Under symptomer på Føtalt alkoholsyndrom finner vi «manglende evne til å tenke logisk» og ikke minst «dårlige sosiale [...] evner».
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Mors inntak under svangerskap er kanskje ikke forklaringen på toleransen «Sjuk falk» hevder å ha, men kanskje tilstrekkelig for å forklare hvorfor han fortsetter å insistere på en helt usannsynlig toleranse.

Under symptomer på Føtalt alkoholsyndrom finner vi «manglende evne til å tenke logisk» og ikke minst «dårlige sosiale [...] evner».
Vis hele sitatet...
Ja, det var vel mer eller mindre akkurat det jeg skrev i posten over deg.
Har ikke noe forhold til brennevin og antall CL, men tror jeg kunne drikke opptil fire halvlitere uten at folk merket noe, hvis jeg virkelig gikk inn for det.
Slapper jeg av alene pleier jeg å kose meg med en eller flere halvliter øl (4.5%) i ca. 30-45 min tempo per stk, og holder det gående til 5-6 halvlitere. Da merker man ikke på meg at jeg har drukket 4 øl, men etter det begynner jeg å komme i siget og folk merker det sikkert på meg hvis jeg skal sosialisere. Alt avhenger av tempo du drikker og styrken på enheten(e).
Sitat av Marlboro666 Vis innlegg
Mors inntak under svangerskap er kanskje ikke forklaringen på toleransen «Sjuk falk» hevder å ha, men kanskje tilstrekkelig for å forklare hvorfor han fortsetter å insistere på en helt usannsynlig toleranse.
Vis hele sitatet...
Det var jo den nevnte moren han hevdet å lure også, så vi kan jo spekulere i om hennes vurderingsevner kanskje er litt under pari.
R.i.p 23.04.2021
Ble alkoholiker da jeg sluttet med cannabis og piller. Merker 2 halvitere men etter 12 så merker jeg ikke stort mer en den første, vis det gir noe mening. Fungerer helt normalt, snøvler ikke og sjangler ikke. Beveger jeg meg opp i 18 halvitere blir jeg mer parkert i sofaen, men ikke særlig beruset som man ble før i tiden da man fikk dobbeltsyn osv.

Nå så drikker jeg bare en gang i uka eller mindre og greier ikke drikke mer en 6-8halvitere før jeg blir mett. Gir meg ingenting lenger , så det er som og kaste penger ut av vinduet.
Sist endret av Tarm; 30. august 2019 kl. 10:18.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Ble alkoholiker da jeg sluttet med cannabis og piller. Merker 2 halvitere men etter 12 så merker jeg ikke stort mer en den første, vis det gir noe mening. Fungerer helt normalt, snøvler ikke og sjangler ikke. Beveger jeg meg opp i 18 halvitere blir jeg mer parkert i sofaen, men ikke særlig beruset som man ble før i tiden da man fikk dobbeltsyn osv.

Nå så drikker jeg bare en gang i uka eller mindre og greier ikke drikke mer en 6-8halvitere før jeg blir mett. Gir meg ingenting lenger , så det er som og kaste penger ut av vinduet.
Vis hele sitatet...
Delvis enig med deg, når jeg var ungdom funket alkohol som vanlig, ble full å følte det å alt var bra osv.
Nå når jeg drikker blir jeg aldri full, bare dårlig viss jeg drikker for mye. Bruker alkohol kun som skyllemiddel til magen viss jeg har spist noe rart.

Tror mye har med valg av alkohol å gjøre kansje også, føler det er annerledes effekt på vodka å rom f.eks. Spesielt hangoveren
Merker fort alkohol på meg, men jeg kan drikke mye uten å bli «full»
Kanskje ca. 80ml brennevin på 40%. Da ser man at øynene blir litt blanke og jeg har et stort smil om munnen, som sannsynligvis sier et eller annet.
6 halvlitere med øl så er det merkbart på meg. Da er også formen fin til å dra ut på byen uten at det har blitt for mye. På vin vil jeg nok si at det er relativt merkbart etter 1 flaske. Jeg drikker sjeldent brennevin før jeg drar ut på byen, men når jeg først er inne på utestedet kjøper jeg som regel vodka Redbull. Hvis jeg begynner å drikke dette på vors så går det dårlig og det blir tidlig kveld.
Sist endret av Nullmening; 4. september 2019 kl. 00:43.