Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1041
hvilken kjønn er dette? jeg tror det er gutt men er veldig usikker



https://ibb.co/8ztxGRZ
Sist endret av pollen; 19. august 2023 kl. 12:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville latt den stått en liten stund til, men ja, det ser ut som det kan være en sekk med pollen.

Hvorfor bruker du ikke feminiserte seeds? Vanlige frø gir deg en god del ekstra arbeid.
Vær forsiktig med å spekulere om kjønn i disse tider…:-)
Trådstarter
54 1
haha röd den var morsom

Sitat av DrDeath Vis innlegg
Jeg ville latt den stått en liten stund til, men ja, det ser ut som det kan være en sekk med pollen.

Hvorfor bruker du ikke feminiserte seeds? Vanlige frø gir deg en god del ekstra arbeid.
Vis hele sitatet...
jeg fikk frøet av noe grønnt jeg kjøpte jeg håpte på at det var en manne plante for å få tak i flere frø
Sist endret av pollen; 19. august 2023 kl. 16:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Hylende Sjøtunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stopp å bit neglene dine – de skal ikke se slik ut.
Sitat av pollen Vis innlegg
haha röd den var morsom



jeg fikk frøet av noe grønnt jeg kjøpte jeg håpte på at det var en manne plante for å få tak i flere frø
Vis hele sitatet...
Frø fra cannabis er generelt ett veldig dårlig valg siden det ofte kommer av at man har stresset planten så mye at den blir tvekjønnet.

Tvekjønnede planter vil ikke produsere hverken weed eller frø du kan bruke, men du kan jo være heldig. Håper det for din skyld, slik at du ikke mister motet om du må kaste hele avlingene.
Joda, en kan fint dyrke bag seeds. Det er kanskje ikke optimalt, men det er også unødvendig mye hysteri knyttet til slikt.

Alle strains kan vel produsere hermier om de blir stresset nok (også ved å la de stå lenge etter at de er modne). Resultatet av dette vil bli feminiserte frø som bør fungere helt fint for en glad amatør. Det er sikkert mulig at avkommet har litt lettere for å bli hermi men det er ikke slik at alt avkommet vil bli hermier uten stress.
Trådstarter
54 1
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Stopp å bit neglene dine – de skal ikke se slik ut.
Vis hele sitatet...
biter ikke bruker negleklipper men liker og ha de kort har hadt de sån hele livet
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Joda, en kan fint dyrke bag seeds. Det er kanskje ikke optimalt, men det er også unødvendig mye hysteri knyttet til slikt.

Alle strains kan vel produsere hermier om de blir stresset nok (også ved å la de stå lenge etter at de er modne). Resultatet av dette vil bli feminiserte frø som bør fungere helt fint for en glad amatør. Det er sikkert mulig at avkommet har litt lettere for å bli hermi men det er ikke slik at alt avkommet vil bli hermier uten stress.
Vis hele sitatet...
Det er bare tull at man får feminiserte frø av hermies, men man kan bruke pollen fra dem for å befrukte andre hunnplanter, og da får man frø som hovedsakelig vil produsere hunnplanter siden begge foreldrene er mødre.

Den vanligste metoden for å lage feminiserte frø bruker sølvvann(kolloidalt sølv) som sprayes gjentatte ganger på planten i tidlig vekst. Dette får planten til å produsere sekker med pollen på de utsatte stedene, denne brukes da til å befrukte en annen hunnplante for å gi feminiserte frø, så hvis du trenger frø er dette en god metode siden du bare trenger å ofre ett par greiner og det kan gjøres i samme telt/rom som resten(om du er forsiktig).

Anbefaler å søke litt rundt hvordan man bør gjøre dette for å unngå krysskontaminering, kjipt å ende opp med en million frø og ubrukelig weed.
Hvis man lar en hermie bestøve seg selv må det bli feminiserte frø. Det er jo ingen annen mulighet siden det ikke er noen raklefant (hann) involvert. Problemet er vel at hermier som dukker opp ved lite stress har stor sjanse for å produsere avkom som også er hermi. Hannene blomstrer gjerne før hunnene, så at man tolker avkom med bjeller som hann er ikke så rart.

PS: Sølv tiosulfat er vel det mest populære middelet i dag.
Sist endret av Prof. Vrøvel; 19. august 2023 kl. 19:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Hvis man lar en hermie bestøve seg selv må det bli feminiserte frø. Det er jo ingen annen mulighet siden det ikke er noen raklefant (hann) involvert. Problemet er vel at hermier som dukker opp ved lite stress har stor sjanse for å produsere avkom som også er hermi. Hannene blomstrer gjerne før hunnene, så at man tolker avkom med bjeller som hann er ikke så rart.

PS: Sølv tiosulfat er vel det mest populære middelet i dag.
Vis hele sitatet...
Det ser ut som det stemmer at selv-befruktning ikke automatisk medfører hermafroditter, men jeg tror uansett at det er en svært uheldig ting å gjøre med bagseeds, kjangsen for å videreføre og forverre dårlige gener øker vell betraktelig når denne planten befrukter seg selv? Kanskje karen fikk frøene fra weed som også var dyrket av bagseeds, da begynner det å bli noen ledd siden den selektive avlingen foregikk.
Man bør begynne med best mulig utgangspunkt når man lager frø.

Har aldri hørt om sølv tiosulfat, men det kan god hende det fungerer bedre, det begynner å nærme seg ett tiår siden jeg hadde interesse for dette temaet da jeg dyrket selv, så jeg er ganske rusten, ting har bevegd seg fort fremover innenfor cannabis kultivering så det kan godt være sølvvann er utdatert.
Tiosulfat er enklere og mer effektiv, rett og slett en blanding av sølvnitrat og natriumtiosulfat. Begge er lett tilgjengelig fra apotek eller over nett.

Om målet er å videreføre gener er jeg enig, hermier er ikke praktisk. Men må alt være et enormt avlsprosjekt da? Det verste som kan skje er at han må finne noen bedre gener etter noen grows. Så lenge man har tilgang på bagseeds er det lett å starte på nytt.

Det er uansett mange som ikke har anledning til å stikke til Strømstad eller få en dum kompis til å bestille for seg. Da er det bedre å sette det frøet du har i dag, fremfor det du ikke har i morgen.