Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2226
Jeg har uten rus (planlegger syre-debutt snart) følt at jeg har vært nær å forlate kroppen noen ganger, det dreide seg da om tilstander hvor jeg var noe mellom søvn og våken, følte vibrering; litt vanskelig å beskrive. Har ellers ikke noe erfaring med meditasjon, det bør jeg kanskje skaffe meg, problemet er nok at det synes noe kjedelig å drive på med.

Ser i tripp-rapporter at en del har opplevd bla.a. astral projeksjon, altså at du ser deg selv utenfra.

Men det å kunne bevege seg rundt uten legeme er noe annet. Enkelt og greit kan man ikke bevise om dette er noe mer enn vås, men hva er erfaringene til det norske psykedelika-miljøet her inne ? (vanskelig å finne noe bra på nettet)

Det enkelte rapporterer om er særdeles fantastiske opplevelser, hvor man kan bevege seg ubegrenset i tid og rom. Kort og greit må den enkelte avgjøre om det bare skjer i ditt hode.

Slik jeg har forstått det er det meget vanskelig uten psykedelika, noen mener at omgivelser/entiteter osv. må gi tillatelse til en astralreise, det krever en sterk vilje, vil da div. stoffer fremprovosere dette ? En fellesnevner for opplevelser med eller uten rus synes å være at du blinker ut en dag hvor det er ment å skje (spontane opplevelser under søvnparalyse er en annen sak)

Et vanskelig tema, dette, i skjæringspunktet mellom psykedelka og alternativ- land. Forøvrig virker boken Inner Paths to Outer Space: Journeys to Alien Worlds through Psychedelics and Other Spiritual Technologies interessant, uten at jeg har bestillt den.

På forhånd takk for svar.
Noen kaller dette for astral projeksjon, men det mer vitenskaplige navnet for det er hypnagogia, og som du selv sier er fasen mellom våken og søvn. Har selv eksprimentert med dette uten psykedelia, og i den aktive perioden min fikk jeg det til opptil flere ganger, det er ikke så vanskelig som du skal ha det til. Om du vil prøve deg, anbefaler jeg WILD-teknikken.

Så blir det som sagt opp til den enkelte om å tolke dette som bevisst drømming eller en spirituell opplevelse.
Anbefaler også wild teknikken som herbshade nevner. Å ta en "snarvei" med psykadelika, kan også bli vanskelig uten trening og en viss forståelse om hva en ut-av-kroppen opplevelse er. Men skal du fremprovosere en astral projeksjon, er LSA definitivt et godt verktøy til det. LSA gir en enorm "bodyload", der kroppen tvinger seg inn i "sovemodus", mens hodet er veldig aktiv og "våkent"!

Ayahuasca/DMT er også en billett til våkne drømmer, men DMT sender deg opp og ned, hit og dit, gjenspeiler et brutalt ærlig univers og holder absolutt ikke tilbake informasjon, noe som i seg selv er svært overveldende også for de erfarne.

Lykke til!
Sitat av [protus] Vis innlegg
Jeg har uten rus (planlegger syre-debutt snart) følt at jeg har vært nær å forlate kroppen noen ganger, det dreide seg da om tilstander hvor jeg var noe mellom søvn og våken, følte vibrering; litt vanskelig å beskrive. Har ellers ikke noe erfaring med meditasjon, det bør jeg kanskje skaffe meg, problemet er nok at det synes noe kjedelig å drive på med.
Vis hele sitatet...
Å snakke med aliens, forlate kroppen, få telepatiske evner etc. virker sikkert fascinerende og spennende. Tar man nok psykedelika - kan slike ting skje spontant. Under større doseringer kan man føler at kroppen blir til en vibrerende energi, at chakraer åpner seg eller at man plutselig føler man har telepatiske evner etc. Ved større doseringer sopp eller DMT kan man møte andre entetiter, og ved større doser LSD kan man få ut av kroppen opplevelser.

Jeg tror likevel det kan være en felle å bevisst prøve å bevege seg utover eller å oppsøke og "leke" med slike magiske tilstander. Det finnes dessverre endel eksempler på psykonauter hvor slikt fokus har negativ innvirkning på deres liv generellt. Det gjelder å beholde et snev av bakkekontakt, og å ikke legge for mye vekt på fantastiske ting som kan skje under påvirkning. Til syvende og sist er man tilbake i vanlig hverdagsbevissthet - og er man helt overfokusert og lost i new-age land kan slikt være vanskelig å integrere inn i hverdagsbevistheten på tilfredsstillende måte.

Jeg vil heller anbefale deg vanlige jordnære meditasjonsteknikker. Slike meditasjonsteknikker tar deg også dypere enn om man fokuser på å surre rundt i new-age land. Ofte er den beste tilnærmingsmåte til en psykedelisk tilstand å bare observere hva som skjer. Å henge seg opp i det "fantastiske" som eventuellt måtte skje spontant kan stoppe en fra å gå dypere i seg selv eller å få forløsende effekt i ettertid.

Selv om man synes meditasjon er kjedelig til vanlig - vil man under påvirkning av psykedelika naturlig komme i en meditativ tilstand. Alle meditasjonsteknikker blir lettere å utføre - også for en nybegynner. Psykedelisk påvirkning kan bringe en nærmere en klar tilstedeværelse - og gjennom å praktisere visse former for meditasjon på virkeligheten slik den er - vil man lett taes dypere under psykedelisk påvirkning.

Fokuser på kroppslige følelser, eller på pusten, gjennom å observere objektivt. Du vil føle kroppens vibrasjoner og hvordan den alltid er i en flow og i stadig forandring. Og gjennom å vende oppmerksomheten dit vil sinnet naturlig åpnes opp. Mantra meditasjon som å si ett langt Oooommmm ved å følge en dyp lyd fra magen opp gjennom brystet og halsen og ut i tungespissen kan også få hele kroppen til å vibrere, og å stilne tankene hvis ting skulle bli for heftig.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Aldri fått ut av kroppen opplevelser på LSD, tatt 400 uG på det meste. Begge gangene jeg har tatt sopp, så har jeg derimot fått det.