Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 4901
Sitat av best100 Vis innlegg
Tror du leter for mye etter lykkefølelsen. Den finner du ikke. Folk som er fornøyde sitter ikke sånn å analyserer seg selv. Kjenner meg igjen i tankemønsteret ditt.

Jeg vil anbefale deg å se youtube videoer av Joe Peterson, i hovedsak går det ut på at tankene dine ødelegger kun for deg selv. Hva er poenget med å ha tanker som i bunn og grunn bare skader deg selv? Det gir ingen mening. Det er mulig det er synd på deg, men den følelsen går kun utover deg selv. Kan sammenligne det med feks en utlending som ikke får jobb pga navnet sitt. Det er synd på han..men ved at han synes synd på seg selv bare forsterker han det negative innvirkningen det har på han selv. Dvs at han skader seg selv med følelsen noe som kun går ut over seg selv, så hvorfor skal han da gidde å ha denne følelsen?

litt vanskelig å forklare, men jeg lever helt etter dette nå. Har hjulpet meg masse.
Vis hele sitatet...
Mhm. Trenger jo ikke være høyt oppe lykkelig hele tiden, men jeg har ingen livslyst. Jeg har ihvertfall vært bedre enn det her
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Mhm. Trenger jo ikke være høyt oppe lykkelig hele tiden, men jeg har ingen livslyst. Jeg har ihvertfall vært bedre enn det her
Vis hele sitatet...


Sikkert dårlig forklart av meg, men måten du svarer på viser at det er akkurat det du gjør. Forsøk å se noen av filmene hans.

Feks:

En/ei som har det kjipt. Får hun/han det bedre eller dårligere ved at folk anerkjenner at hun har grunn til å ha det kjipt? Jeg tror i mange tilfeller dårligere. Jeg tror for mye av fokusert er på negative følelser, som bare dytter den som har dem enda lenger ned.
Sitat av best100 Vis innlegg
Sikkert dårlig forklart av meg, men måten du svarer på viser at det er akkurat det du gjør. Forsøk å se noen av filmene hans.

Feks:

En/ei som har det kjipt. Får hun/han det bedre eller dårligere ved at folk anerkjenner at hun har grunn til å ha det kjipt? Jeg tror i mange tilfeller dårligere. Jeg tror for mye av fokusert er på negative følelser, som bare dytter den som har dem enda lenger ned.
Vis hele sitatet...
Jeg skulle bare ønske det fantes noe som kunne få meg mer interessert i ting. Jeg er klar over at livet ikke bare består seg av morsomme ting. Man må gjennom det kjedelige også. Som for eksempel, skal man ha en jobb må man også lære om den kjedelige delen ved det. Si at jeg skal jobbe i et parfymeri. Jeg elsker lukter å klarer å forklare hvordan alle parfymene lukter, vet hva det inneholder og prisene. Men så må man også kunne om sminka i butikken. Sminke interesserer meg ikke i det hele tatt. Dette er bare et eksempel. Da kan jeg bruke uuuutrolig lang tid på å lære om sminka. Og så glemmer jeg det med en gang jeg skal lære noe annet uinteressant... jeg lærer slik bra under press da tydeligvis. Hvis det kommer ei kunde og jeg er alene i butikken. Skal forklare henne om denne smink, heldigvis kommer min kollega og forklarer alt. DA har jeg gjerne lært noe. Hjelper ikke å pugge og pugge på det kjedelige. Det må skje under press. Det gir meg angst. Jeg føler «alle» andre eller folk flest klarer å lære seg det kjedelige uten å bruke så mye krefter.
Sitat av Dreamliner91 Vis innlegg
Jeg skulle bare ønske det fantes noe som kunne få meg mer interessert i ting. Jeg er klar over at livet ikke bare består seg av morsomme ting. Man må gjennom det kjedelige også. Som for eksempel, skal man ha en jobb må man også lære om den kjedelige delen ved det. Si at jeg skal jobbe i et parfymeri. Jeg elsker lukter å klarer å forklare hvordan alle parfymene lukter, vet hva det inneholder og prisene. Men så må man også kunne om sminka i butikken. Sminke interesserer meg ikke i det hele tatt. Dette er bare et eksempel. Da kan jeg bruke uuuutrolig lang tid på å lære om sminka. Og så glemmer jeg det med en gang jeg skal lære noe annet uinteressant... jeg lærer slik bra under press da tydeligvis. Hvis det kommer ei kunde og jeg er alene i butikken. Skal forklare henne om denne smink, heldigvis kommer min kollega og forklarer alt. DA har jeg gjerne lært noe. Hjelper ikke å pugge og pugge på det kjedelige. Det må skje under press. Det gir meg angst. Jeg føler «alle» andre eller folk flest klarer å lære seg det kjedelige uten å bruke så mye krefter.
Vis hele sitatet...

Ja, kjedelig å gjøre kjedelige ting. Dessverre er det sånn for 90% av oss. Ikke tenk så mye på det, jobben din suger. Med å tenke på det bruker du enda mer tid på jobben enn du hadde gjort om du ikke tenkte på det

Ps. Min jobb suger og.
Sitat av best100 Vis innlegg
Ja, kjedelig å gjøre kjedelige ting. Dessverre er det sånn for 90% av oss. Ikke tenk så mye på det, jobben din suger. Med å tenke på det bruker du enda mer tid på jobben enn du hadde gjort om du ikke tenkte på det

Ps. Min jobb suger og.
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke jobben suger , hvor har du det fra? Det var kjedelige ting jeg siktet til her. Jeg prøvde å få frem at jeg klare å lære kjedelige ting lettere, kanskje det bare er jeg som legger dette på aspergersen/adhdn, men vi med disse diagnosene har vel tyngre for å lære ting vi ikke finner interessante? Jeg synes vanlige virker som supermennesker.