Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 13966
Hei! Tenker som sagt å kjøpe Nintendo 64. Lurer på følgende:

Joysticken på kontrollene husker jeg ble fort slitt ut og "slapp i stilen. Forslag til bedre kontroller til nintendo?

Er kablene kompatibel med nymotens TV?
Ja hvis du har den inngangen med rød,gul,blå så skal det gå fint.

Tror de orginale er de beste du får med tanke på kvalitet.
Har ikke hatt noe problemer med mine tv'er og retro konsoller generelt, inkludert N64. Men det er folk som har problemer, søk opp tv modellen din og sjekk.

Du kan kjøpe nye joysticks og bytte de selv. Masse guider på nettet.
Har ikke prøvd selv, men vet disse er populære.
Man kan kjøpe nye og bedre sticks på nettet og bytte dem selv. Eller kjøpe en liten haug i original stil og bytte etter behov.
Sist endret av Snilepisk; 23. oktober 2019 kl. 16:17.
Skulle det ikke komme en sånn n64 mini snart da? Med ferdig installerte spill. Trenger kanskje ikke en original en da?
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Skulle det ikke komme en sånn n64 mini snart da? Med ferdig installerte spill. Trenger kanskje ikke en original en da?
Vis hele sitatet...
Det kommer vel helt an på hvordan spill man vil ha da. Playstation retro kom jo bare med møkkaspill f eks.
Hvilke spill skal du spille? Vil anbefale deg å bare beholde de gode minnene, sjansen er stor for at du blir skuffa over kvaliteten på opplevelsen. Føler dette generelt gjelder greier (filmer, serier, bøker osv) fra barndommen, dessuten har du opplevd det før uansett.
Jeg kjøpte en N64 for noen år siden, og da måtte jeg ha en "spesiell" kabel til 4k-tv.

Originalkabelen gjorde at det var alt for høy "brightness".

Tror jeg kjøpte en moderne "RGB-kabel" fra et eller annen retro-spill nettsted.

https://www.reddit.com/r/n64/comment...on_modern_tvs/
Hvilke spill er det du ønsker å spille? Husker det var mange nintendo emulatorer som var veldig populære tidligere. Kanskje finnes det en n64 emulator som har det spill du ønsker å spille?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Jeg kjøpte en N64 for noen år siden, og da måtte jeg ha en "spesiell" kabel til 4k-tv.

Originalkabelen gjorde at det var alt for høy "brightness".

Tror jeg kjøpte en moderne "RGB-kabel" fra et eller annen retro-spill nettsted.

https://www.reddit.com/r/n64/comment...on_modern_tvs/
Vis hele sitatet...
I følge innlegget på reddit er det som trengs en PAL-kabel, noe som er standard på maskiner solgt i Norge eller Europa.
Du kan lage din egen n64 ved å kjøpe rapbery pi. Instaler retropi og legg inn spill.