Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1377
Hei. Jeg vil flyttet til innlandet, bor ganske langt nord. Vil det være problemfritt å flytte midt i en uføresøknad? Går på AAP. Søknaden ble sendt for en stund siden
Sitat av Lonely97 Vis innlegg
Hei. Jeg vil flyttet til innlandet, bor ganske langt nord. Vil det være problemfritt å flytte midt i en uføresøknad? Går på AAP. Søknaden ble sendt for en stund siden
Vis hele sitatet...
Det burde være problemfritt da det er en egen forvaltning/avdeling som behandler søknaden om uføre, men hvorfor ikke bare ringe ditt lokale NAV og spør for sikkerhetsskyld
Trådstarter
14 1
Sitat av Kloakk Vis innlegg
Det burde være problemfritt da det er en egen forvaltning/avdeling som behandler søknaden om uføre, men hvorfor ikke bare ringe ditt lokale NAV og spør for sikkerhetsskyld
Vis hele sitatet...
Tenkte det sammen men greit å være sikker. Er enklere å spørre noen som kansje har vært i samme situasjon eller kan henvise tel et reglemang istedet for å være i TLF MED NAV
Sitat av Lonely97 Vis innlegg
Tenkte det sammen men greit å være sikker. Er enklere å spørre noen som kansje har vært i samme situasjon eller kan henvise tel et reglemang istedet for å være i TLF MED NAV
Vis hele sitatet...
Meget forståelig, NAV har alltid tilleggspørsmål i min erfaring så forstår deg godt, min erfaring er at så lenge du gir beskjed om at du skal flytte er det null problem
Sitat av Lonely97 Vis innlegg
Tenkte det sammen men greit å være sikker. Er enklere å spørre noen som kansje har vært i samme situasjon eller kan henvise tel et reglemang istedet for å være i TLF MED NAV
Vis hele sitatet...
Enn det VI har det fælt i norge.
Har alltid opplevd telefon til nav som ganske behjelpelige, så lenge du har få spørsmål.

Så ring å spør, jeg har en uførestønad inne vil det at jeg flytter ha noen innvirkning på dette?

Ja eller nei, og så be om at det blir loggført på deg. Tror nav tar opp de fleste Tlf samtaler, hvis ikke gjør det selv.
Jeg anbefaler ingen å kontakte nav via telefon med mindre man kjører opptak av samtalen. Evt. spørsmål bør skje skriftlig eller med personlig oppmøte og også da med opptak av møtet. Enhver kommunikasjon med nav bør være sporbar og det bør være mulig å dokumentere utenfor enhver tvil alt som blir sagt i samtaler med nav. Det er viktig å ha skikkelig rydd-dekning på alt som omhandler nav dessverre.
Er du ferdig avklart og har fått "go" fra NAV-kontoret ditt for å søke uføre spiller det ingen rolle hvor du flytter. Det går bra! Men gi for sikkerhets skyld en lyd til din AAP-veileder for din egen trygghet. Det kommer til å gå bra!