Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1185
Anonym bruker
"Fregnete Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen andre som har vært borti dette før? oppdaget det med en tilfeldighet og har gjort det oppimot 50-100 ganger i løpet av 2 dager. Bestemte meg egentlig for å kutte ut all rus men etter at jeg fant dette så lurer jeg på hvor farlig det egentlig er.

"leken" går ut på å kutte av blodomløpet i hjernen til du nesten svimer av og så slepper du taket så får du en slags eufori eller "high". Når jeg først holder på så gjør jeg det oppimot 15-20 ganger i strekk.

Hvilke tanker har dere om dette bør eg kutte det ut med en gang eller er det helt harmløst?
Hehe - hva tenker du selv? Det er ikke trygt, nei! Er jo bare å Google "choking game" og du vil jo få opp en masse artikler som advarer hvor farlig det er.

En som gikk på ungdomsskole med meg back in the day gjorde dette også slo ut typ alle tenna forran i munnen fordi det er jo litt vanskelig å ta seg imot når man svimer av. Og jeg tenker vel at han kom seg godt unna i forhold til hva annet som kunne skjedd Typ hjerneskade
Wikipedia pleier jo å være en god kilde.

https://en.wikipedia.org/wiki/Choking_game

"Any activity that deprives the brain of oxygen has the potential to cause moderate to severe brain cell death leading to permanent loss of neurological function ranging from difficulty in concentration or loss of short term memory capacity through severe, lifelong mental disability to death."

Ja, permanent tap av neurologiske funksjoner. I ett tilfelle kan du ende opp med dårligere hukommelse og konsentrasjon og i det neste tilfellet kan du bli "grønnsak" på godt Norsk, eller du kan ende opp med å dø, det er statistikker som viser at folk har omkommet av dette her. Så det er jo klart at det er et sjansespill, kommer noen her til å kunne stoppe deg fra å gjøre det? Nei. Men du har blitt advart.
Sist endret av Marriese; 25. februar 2019 kl. 17:16.
Vær nå litt fornuftig og bruk rusmidler istedet. Det finnes en del eksempler på at denne "leken" ender katastrofalt dårlig. Man kan gjerne si at det samme gjelder for rusmidler også, men der kommer delen med "fornuft" inn.
Anonym bruker
"Fregnete Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
ok, setter pris på svar. tror jeg roer det helt ned og får noe bedre å gjøre