Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7041
Og hvordan blir du av dem?
Benzodiazepinlignende legemidler gjelder også!

Min liste
1. Imovane: skal ikke mer til enn 15 mg imovane for min del. Tar alt av nerver hos meg uten at jeg føler meg trøtt eller ruset. Blir alltid i godt humør og får ekstremt god selvtillit. Det hender jeg gjør en del impulsive kjøp (og handlinger!) som jeg angrer på i etterkant. Får mange ideer og motivasjon til å gjøre ting - og gjennomfører mange av de.

2. Rivotril:
Gjør meg som regel i godt humør. Blir svært empatisk og forståelsesfull. Blir helt avslappet i kropp og sinn. Får motivasjon til å arbeide, rydde og vaske, lese en bok, eller hjelpe et familiemedlem. Minner om imovane, ved at en gjør en del impulsive kjøp og handlinger. Tar jeg for mye rivo kan jeg bli deprimert eller aggressiv. Deilig med den lange halveringstiden. Perfekt med rivotril om en er fyllesyk.

3. Xanor:
Minner litt om rivo. Får ikke samme muskelavslappende effekt, men den fungerer bedre på nervene. Får samme lyst og motivasjon til å gjøre ting jeg ellers ikke orker å gjøre. Gjør meg ikke.

4. Sobril:
Veldig deilig med sobril om en bare skal slappe av en kveld. Tar tankekjøret og en del av angsten. Kan få en mild eufori og bli empatisk. Dessverre virker sobril veldig sløvende på meg, og har en tendens til å sovne. Tar gjerne et par timer før den virker inn på meg også, men den løser opp alle spenninger i kroppen.

5. Valium:
Gjør meg bare likegyldig og trøtt. Tenker den er grei å bruke om en er deprimert og bare skal sove, slappe av og ikke gjøre noe. Blir stille og innesluttet (i motsetning til alle andre benzoer jeg har forsøkt).
1. Sobril, selvom det er svakest er det også deiligst. Får en deilig headhigh samtidig som jeg ikke blir zombie som på feks. Xanax
2. Rivotril, deilig å slappe av i sofaen sammen med en feit Indica J. Også godt for seg selv.
3. Valium, mer bodyhigh enn Rivotril men rusen er kjedeligere imo.
4. Xanax, en grei benzo om du skal dempe angst, men kjedlig rusmiddel (Om man ikke blander med feks 3-4 øl eller litt weed.) Veldig fort å bli helt zombie på det, men får ingenting som minner meg om eufori. Blir trøtt og sløv selvom jeg kun tar 1 eller 2mg. Ok benzo om du blander med noe annet og skal slappe av hjemme.

Har kun prøv 4 benzodiazepiner, har ikke prøvd noen hypnotics enda.
Sist endret av Pillfreak; 28. februar 2018 kl. 23:53.
Imovane!
Denne følelsen som jeg får etter bare 10-20 min på bare 7.5 mg er utrolig deilig, etterfulgt av at nærmest alt av angst, bekymringer og depresjoner forsvinner.
Det beste er at så og si alt blir gøy og meningsfullt. Minuset er kanskje at det nærmest ikke eksisterer noen kritisk sans, noe som fort fører til at jeg blir litt for ærlig og gjør ellers dumme ting.
Sist endret av Who?; 1. mars 2018 kl. 10:23.
Sitat av Who? Vis innlegg
Imovane!
Denne følelsen som jeg får etter bare 10-20 min på bare 7.5 mg er utrolig deilig, etterfulgt av at nærmest alt av angst, bekymringer og depresjoner forsvinner.
Det beste er at så og si alt blir gøy og meningsfullt. Minuset er kanskje at det nærmest ikke eksisterer noen kritisk sans, noe som fort fører til at jeg blir litt for ærlig og gjør ellers dumme ting.
Vis hele sitatet...
Vi deler den kjærligheten. Når jeg snakker om imovane høres jeg nermest forelska ut
Sitat av Who? Vis innlegg
Imovane!
Denne følelsen som jeg får etter bare 10-20 min på bare 7.5 mg er utrolig deilig, etterfulgt av at nærmest alt av angst, bekymringer og depresjoner forsvinner.
Det beste er at så og si alt blir gøy og meningsfullt. Minuset er kanskje at det nærmest ikke eksisterer noen kritisk sans, noe som fort fører til at jeg blir litt for ærlig og gjør ellers dumme ting.
Vis hele sitatet...
Sitat av zondar Vis innlegg
Vi deler den kjærligheten. Når jeg snakker om imovane høres jeg nermest forelska ut
Vis hele sitatet...
Yesyesyesyes!! Fantastisk deilig, blir i topp humør, der intet kan stoppe meg eller gjøre meg nedfor. Glad i rivotril og xanor også, for all del. Men det gir meg mye mindre enn imovane, blir god og avslappa. Slik som det blir nevnt øverst i tråden med de muskelavslappende effektene, and so on. Men, fy så ape man blir av imovane. Da snakker jeg i kombinasjon med alkohol, hiver ned alt av alkohol og resten av brettet hvis det blir en pille for mye. Noe av det kjipe er at det er umulig å følge med på serier ogsånn, snavla renner og en sier jo alt en tenker. Veldig glad jeg har min kjære å snakke med, uten a hadde jeg antagelig funnet på helt udugelig mye idioti.
For meg føles benzo helt likt uansett hva jeg tar omtrent. Benzo er drit kjedelig alene. Vet ikke om jeg har noen favoritt preparat, syntes benzo rusen er lik, de finnes bare i forskjellige doser og med andre halveringstider. Russmessig er det ikke mye å skryte av, da dem alle uansett påvirker Gabaa reseptoren helt likt. Meeh, litt apatisk, dumt og kjedelig legemiddel uten noen særlig stor lærdoms potensiale om du ikke har angst. Det beste med benzo er egentlig den muskelavslappende effekten, intet annet. Som regel husker man ikke en sjit etter en binge periode uansett så :> Skulle jeg valgt, måtte det vel vært noen av de med den lengre halveringstiden. Syntes dagen derpå effekten er deilig en gang i blant.
Sitat av TheBean Vis innlegg
Yesyesyesyes!! Fantastisk deilig, blir i topp humør, der intet kan stoppe meg eller gjøre meg nedfor. Glad i rivotril og xanor også, for all del. Men det gir meg mye mindre enn imovane, blir god og avslappa. Slik som det blir nevnt øverst i tråden med de muskelavslappende effektene, and so on. Men, fy så ape man blir av imovane. Da snakker jeg i kombinasjon med alkohol, hiver ned alt av alkohol og resten av brettet hvis det blir en pille for mye. Noe av det kjipe er at det er umulig å følge med på serier ogsånn, snavla renner og en sier jo alt en tenker. Veldig glad jeg har min kjære å snakke med, uten a hadde jeg antagelig funnet på helt udugelig mye idioti.
Vis hele sitatet...
Dette kan hans kjæreste skrive under på!
Helt enig med det med rivo og xanor og. Slapper godt av på det, og har mye lettere for å snakke om ting jeg ellers ville kvia meg litt for å praple om, men ikke på langt nær på samme måte som med imovane.
Xanor kan jeg godt ta i et familieselskap for å klare å chitchatte. ...Imovane. Ikke like lurt. Skal sies at jeg aldri har prøvd å IKKE mixe noe av dette med alkohol og/eller hasj, er jeg ganske sikker på. Det kan jeg ihvertfall ikke huske.
Har også vært på et par små valiumskjør, men der føler jeg jeg må ta en del for å oppnå noen merkbar "rus" uten å mixe. Synes fort bedre for de nyktre rundt deg enn degselv, for å si det sånn. Slapper ganske godt av og kan ta noen ganske rare valg i større mengder der og, da.
Så alt i alt er imovane vinneren her =)
Sist endret av RitaLinn; 1. mars 2018 kl. 22:51.
Anonym bruker
"Taktløs Føniks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
To øl og en sobril (før leggetid)
ProFreak
2 1
1. Flunitrazepam(Rohypnol)p
2. Lorazepam(Lorenin)
3. Bromazepam(Lexotan)
4. Diazepam(Valium, blå 10mg)
5. Alprazolam(Xanax/Xanor)
6. Clonazepam(Rivotril)
7. Nitrazepam(Mogadon)
Anonym bruker
"Fortvilet Finnhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Lager min liste ut ifra mine egne angstplager. Jeg bruker ikke benzo for rus. Sliter mest med angst som bygger seg opp i løpet av 10-30min.

1. Etizolam:
Kort halveringstid, fjerner all angst uten å gjøre deg ruset, virker kjappere enn Xanor.

2. Xanor/Xanax:
Kort halveringstid, fjerner all angst men kan virke berusende, virker kjapt.

3. Diazepam
Lang halveringstid, virker hurtig og man kan dosere mer riktig, mer kontroll enn Xanax.

4.Rivotril/Sobril
Erfaring med Rivotril på angst har ikke vært optimal for min del. Både Sobril og Rivotril tar for meg litt lang tid før det kicker inn.
1. Alprazolam (helst Galenikas blå Ksalol)
Slår på hardt, nesten så det suser i ørene. Blåser vekk all form av angst.
Blir veldig energisk til tross før den sederende effekten.
Minus før kort virketid, samt overjævlige abstinenser.

2. Klonazepam (helst, återigen, Galenikas Rivotril)
Smaker som snop, svaijer som på dop.
Blir deilig sløv av de, og konstig nog mer kreativ. God lindring av generell angst. Slår ikke på sjappt nok for panikangst synes jeg.
Lang halveringstid, og lenger virkningstid enn alprazolam. Ikke like mange doseringer i løpet av en dag er alltid ett pluss.
Fungerer bedre i sosiale sammenheng da jeg ikke blir like ... "manisk" som på alprazolam.

3. Norflurazepam (RC-benso, så går under samme navn. Kjøpte mine fra en svensk shop, vet ikke hvis jeg får skrive det eller ikke.)
Jævlig intressant benso. Nesten like god lindring av angst som klonazepam.
Sterk muskelavslappnande effekt. God hypnotisk effekt, men ikke sånn att man blir benso-zombie.
Lang virkningstid, husker att en pille var ca 8-10 timmer effekt og 10-12 timmer "afterglow".
Halveringstid vet jeg ikke, men lenge. Klonazepam-klass.
4 mg slo like hardt som 10 mg diazepam.

4. Diazepam (helst Teva Stesolid, eller Pfizers Valium)
Fantastisk mot fyllesyke. Veldig god dagtids-benso, lett att være sosial, blir ikke før sløv eller skeiv.
Moderat til god lindring av angst. Må opp ganske mye i dos før jeg blir "fucked up" av diazepam.
Blir lett apatisk og sittendes i sofaen i hele dagen fremfor sitcoms på denne dock.

5. Oxazepam (Teva Oxascand, eneste jeg har prøvd)
Metabolit av diazepam, vilket også føles.
Helt ok sedering, greit mot angst. Hade svårt att få god funk på disse, måtte opp i 40-50 mg før jeg følte noe disco av de.

Ser ikke helt Imovane eller Stilnoct som benso, hvilket de ikke er, selv om folk flest tenderer att se på de som bensodiazepiner.
Har aldrig klart att få noe funk på dem heller, men måtte jeg velge en, ville det vært Imovane.

Har og en masse flu-alprazolam liggendes og ventendes på meg i Sverige.
En rc-analog av alprazolam som skal være ca 3 gånger så sterk, pluss god muskelavslappning. Kanskje må revidere listen etter neste Sverige besøk.
er imovane benzo?
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Sitat av sykoa Vis innlegg
er imovane benzo?
Vis hele sitatet...
Z-hypnotika. Har kryss toleranse med benzo tho
har lest det er benzolignende prep. ja men strengt tatt ikke benzo vel?

noen her som har erfaring med Temesta, lorazepam?

og hva er RC-benzo? jeg burde ha samlet spørsmålene eller åpnet en ny tråd ettersom jeg er så jævla off-topic, sorry for det
Sist endret av sykoa; 2. mars 2018 kl. 11:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Ja, det stemmer. Det er ikke benzo. Tilhører samme gruppe som zolpidem(stilnoct).

Har fått lorazepam i utlandet til innsovning. Ikke stor rekreasjonell verdi i mine øyne.

RC benzo er research chemicals du får kjøpt på nettet. Feks etizolam, diclazepam og clonazolam.
Sitat av TheBean Vis innlegg
Yesyesyesyes!! Fantastisk deilig, blir i topp humør, der intet kan stoppe meg eller gjøre meg nedfor. Glad i rivotril og xanor også, for all del. Men det gir meg mye mindre enn imovane, blir god og avslappa. Slik som det blir nevnt øverst i tråden med de muskelavslappende effektene, and so on. Men, fy så ape man blir av imovane. Da snakker jeg i kombinasjon med alkohol, hiver ned alt av alkohol og resten av brettet hvis det blir en pille for mye. Noe av det kjipe er at det er umulig å følge med på serier ogsånn, snavla renner og en sier jo alt en tenker. Veldig glad jeg har min kjære å snakke med, uten a hadde jeg antagelig funnet på helt udugelig mye idioti.
Vis hele sitatet...
Kveldene jeg tillater meg å ta imovane for kosens del er de beste kveldene alltid. Surre seg lykkelig i seng, tenke positivt om neste dag å tenke at livet jammen er all right. Imovane på dagtid er himla kul det også, bare det at jeg blir så himla pratsom. Jeg er vanligvis ingen small talker, men imovane fikser den en handletur kan ta lang tid, så mange flotte mennesker å snakke med rundt hvert hjørne. Kreativ, arbeidsom fins ikke måte. Den milde eurforien kombinert med smak.. Ja jeg er så pervers at jeg elsker den i kombinasjon med svaien. Har ikke bygget noe serlig toleranse heller på omlag to år med sporadisk bruk.. Men det kommer vel det også. Sobril er digg det også, men blir så sløvet, toleransen steg fort og jeg stoler ikke helt på at den alltid vil funke slik den skal.. Litt opp og ned der.
Jeg skyr benzo som pesten fordi jeg fra personlig erfaring og det jeg har sett i andre mener at det ødelegger mennesker - reduserer dem til kyniske, følelseløse, kleptomaner uten noen bedømmelseevne som ofte ikke blir normale på ganske lenge om de først klarer å slutte.

Da jeg likte å utforske disse greiene derimot, var Etizolam - teknisk sett ikke et benzo, men en analog - som var mest morsom. Effekten er litt mer morsom, man blir litt mer lattermild og høy. Den er like ille som vanlige benzo når det kommer til alle bivirkninger.

Anbefaler alle å være ekstremt forsikte med benzoer, de kan stjele år av livet ditt sammen med personligheten din og redusere deg til et skall av hva du var før.
Sist endret av Picard; 3. mars 2018 kl. 17:06.
Jeg digger imovane, en tablett så har jeg det bra. Får det av legen og valium. Den ene imovane(dårlig vane) er bedre en 3 valium. Tar den to timer før sengetid for å få roen, legger meg tidlig og står opp kl fem til valium/metadon som nesten ikke funker. Gleder meg til kvelden hver dag, hverfall om jeg har noe å røyke til imovanen. Og jeg røyker ikke sigg.

Liker og Xanor til angst eller abstinens. Eller rus på dobbelt så mye.

Rivotril er bra funk i for meg, 2 stk funkr nå, var avhengig av de, men får nå vann/ødem i føttene bare jeg tar rivotril en dag.

s
Sitat av saviour Vis innlegg
Jeg digger imovane, en tablett så har jeg det bra. Får det av legen og valium. Den ene imovane(dårlig vane) er bedre en 3 valium. Tar den to timer før sengetid for å få roen, legger meg tidlig og står opp kl fem til valium/metadon som nesten ikke funker. Gleder meg til kvelden hver dag, hverfall om jeg har noe å røyke til imovanen. Og jeg røyker ikke sigg.

Liker og Xanor til angst eller abstinens. Eller rus på dobbelt så mye.

Rivotril er bra funk i for meg, 2 stk funkr nå, var avhengig av de, men får nå vann/ødem i føttene bare jeg tar rivotril en dag.

s
Vis hele sitatet...
Hei. Digger også imovane. Mitt nr 1. Får det hos legen. Bruker en pakke på 30styk 7,5mg på 2-3 mnd.. Er så redd for å bygge toleranse. Men dette river skikkelig tak i hjernen altså.. Pakker meg inn i bomull.
En blanding av benzo og ‘ikke-benzo’.

Om så: Rivotril og Diazepam sammen med Zolpidem.
Har ikke lest svarene her, så mulig det er sagt, men.

Imovane er ikke benzo. Det er benzodiazepamliknende. Beslektet på en måte, men ja. Ikke klassifisert som benzo.

Går for øvrig på det selv. Bare 7,5 mg pluss 200 g Quetiapine og 50 mg Truxal. Alle tre for søvn og for å få roet ned tankekjør når jeg skal sove. Har gjort det i 1,5 år.

Når det gjelder benzo:

1. Vival - Det virker muskelavslappende og suget i magen forsvinner. Blir behagelig "fjern" hvis dosen er høy nok og den tar alt fra generell angst til flyskrekk. Mister også litt tidsperspektiv, noe som for meg er godt.

2. Sobril - Funket helt ok, men gikk fra Sobril til Vival pga jeg ikke fikk god nok effekt den tiden jeg gikk på det fast.

3. Rivotril - Ved fornuftige doser hadde det kanskje ikke blitt slik den ene gangen jeg har prøvd det, men jeg tok altså 30 mg i løpet av en times tid. Fikk først overdosesymptomer og den automatiske pusterefleksen stoppet opp. Jeg måtte konsentrere meg og huske på å puste hvis ikke sluttet pusten. Ble innlagt på sykehus pga intox den kvelden. Tror ikke jeg hadde tatt noe annet, men husker i grunn ikke. Det som var verst var de tre-fire neste dagene. Var helt amøbe. Forstod ikke hva folk sa hvis det var en lang setning, og hadde null korttidshukommelse. Har blant annet en del fine pynteting fra Rusta som jeg kjøpte, men jeg husker ikke at jeg kjøpte det. Jeg handlet også for 2500 kr på appen Wish. DET har jeg ikke råd til, men ble ukritisk av Rivoen. Apropo ukritisk så begynte jeg med noe jeg alltid har vært bestemt på å IKKE gjøre, nemlig å skyte amfetamin i stedet for å snorte. Har heldigvis sluttet å skyte nå, holdt bare på med det i 3-4 uker. Likevel litt sjokkert over at jeg faktisk begynte med det, og savner den der varme følelsen som går fra armen og opp i brystet og så hodet. Ut over det funker det egentlig bedre å snorte..

Tror ikke jeg har prøvd noen annen type benzo. Skal aldri røre Rivotril igjen i alle fall. Jeg blir absolutt ikke happy, sosial og aktiv av benzo. Liker sånn sett Ritalin og amfetamin bedre, men enten benzo eller de tre sovemedisinene mine er greie å bruke hvis jeg trenger å lande før jeg sovner av utmattelse. Evt. for å fjerne den sinnsyke angsten jeg får når jeg kommer ned fra Ritalin. Av en eller annen grunn får jeg ikke angst når jeg kommer ned på amfetamin.

Liker generelt oppkvikkende rusmidler. Så bortsett fra de gangene jeg får tak i hasj som gir skikkelig latterkikk, så er jeg ikke så glad i hasj-rusen som gjør meg sløv og fjern. Litt of topic da, men.