Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1531
Hei. Kjøpte en bærbar spill pc for typ 5 måneder siden og har et par problemer med den nå.

1:
Et par ganger dagen crasher pc'en tilfeldigvis og det kommer blue screen. Hva kan være grunnen til dette?

2:
Når jeg spiller Warcraft III: The Frozen Throne (elgammelt spill) så hender det at spillet fryser helt plutslig. Det eneste som funker er å spanne ctrl alt delete helt til spiller lukkes. Etter dette er pcen helt rar/treig og man kan ikke bruke windows funskjoner (start meny/ctrl alt delete/mapper). Men program som firefox fungerer helt fint. Det går heller ikke ann å restarte pcen. Da står den i en uendelig loop på ''restart''. Fungerer alltid fint før Wc3 crashen.
NV4_DISP.DLL er error virker det som.

Så ja. Hvor begynner eg når en ganske ny pc får bluescreen? Er det cpu? ram? hard disk?
Sist endret av FLITDCOT; 7. februar 2018 kl. 13:42.
Tror jeg ville startet med garanti...
Første jeg ville gjort er å sikre at det ikke er softwarefeil. Surt å få PC tilbake fra service med regning :-)

Reinstaller windows og se om problemene fremdeles er der.
Hvis du da leverer maskinen inn på service så opplys dem om at du har utelukket softwarefeil og prøv å få film av feilen som du dokumenterer problemene med. Ikke alle servicefolk som feilsøker så grundig dessverre.
win 10
controlpanel
søk troubleshoot
å trykke blue screen
Høres ut som minne- eller CPU-problemer. Gjør en scan av minnebrikkene for å se det er noe feil på de før du gjør noe annet.
Sist endret av Jerazol; 7. februar 2018 kl. 17:38.
Prøv å ta en benchmark å se om den fullfører: http://www.userbenchmark.com/Software
Sitat av Grønngèlé Vis innlegg
win 10
controlpanel
søk troubleshoot
å trykke blue screen
Vis hele sitatet...
Takk! Skal testes.

Sitat av Lattergal Vis innlegg
Første jeg ville gjort er å sikre at det ikke er softwarefeil. Surt å få PC tilbake fra service med regning :-)

Reinstaller windows og se om problemene fremdeles er der.
Hvis du da leverer maskinen inn på service så opplys dem om at du har utelukket softwarefeil og prøv å få film av feilen som du dokumenterer problemene med. Ikke alle servicefolk som feilsøker så grundig dessverre.
Vis hele sitatet...
Har tatt restart av windows allerde.

Sitat av Mr.Oxford Vis innlegg
Tror jeg ville startet med garanti...
Vis hele sitatet...
Tenker å luke ut om det kan være software problemer først.

Sitat av Jerazol Vis innlegg
Høres ut som minne- eller CPU-problemer. Gjør en scan av minnebrikkene for å se det er noe feil på de før du gjør noe annet.
Vis hele sitatet...
How?

Sitat av Mikkimini Vis innlegg
Prøv å ta en benchmark å se om den fullfører: http://www.userbenchmark.com/Software
Vis hele sitatet...
www.userbenchmark.com/UserRun/7222688

Ser jeg får sinnsykt lavt på skjermkort. What up?
Hei. Grunnen til at du scorer lavt på skjermkort er at den testet "skjermkortet" som er innebygget i hovedkortet ditt, istedenfor ditt dedikerte skjermkort.

Hvis du går til enhetsbehandling på laptopen din vil du sikkert se noe sånt som dette
Det er minnekortet som er synderen vistnok. Erroren er Nvidia.

Driver å prøver følgende nå:
http://www.personalcomputerfixes.com...isp-dll-error/

Ok. Så nv4_disp.dll Blue Screen er problemet mitt.

Noen som kan hjelpe meg? Sliter litt med å google dette.
Sist endret av FLITDCOT; 8. februar 2018 kl. 01:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Har du fulgt hele guiden?
Sist endret av Freefalling; 8. februar 2018 kl. 02:38. Grunn: Dreit meg ut
Får ikke til den siste, der man skal skrive inn kommandoen i cmd. Kommer at jeg har nyere windows og det ikke funker. wtf?

Sitat av Grønngèlé Vis innlegg
win 10
controlpanel
søk troubleshoot
å trykke blue screen
Vis hele sitatet...
Den finner ingen ting.
Sist endret av FLITDCOT; 8. februar 2018 kl. 03:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.