Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2160
Min Asus X550J er nå ca 3 år gammel og batteriet lades ikke og når jeg beveger på laderen skrur PCen seg av.

BTW pcen har hatt laderen i mye mens jeg har spilt.

Takker ja til all hjelp.

BTW pcen blir veldig varm når du spiller
Sist endret av jorgengr210; 4. februar 2018 kl. 13:41. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Batteriet ditt er nok dødt, og kan ikke ta lading lengre, det at den skrur seg av når du beveger på laderen er fordi laderen mister kontakt med maskinen, og siden batteriet ditt er defekt så får ikke maskinen noe strøm.

Hvis jeg bruker en laptop mye stasjonært(måneder) pleier jeg å ta ut batteriet på ca 70%, deretter bruker jeg maskinen uten batteriet og lagrer det tørt og svalt(bod) til jeg skal bruke det igjen.

Varme er ikke bra for batterier, dersom du ikke har gjort det, så bør du få renset viften/kjøleribben, evt byttet kjølepasta.
Kjøleplate til laptop er også et alternativ.
Sist endret av Fleff; 4. februar 2018 kl. 14:30.
Takk for hjelpen og tipset Fleff

Noen tips til hvor jeg burde bytte eller kjøpe nytt batteri?
Sist endret av jorgengr210; 4. februar 2018 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
se etter et lite hull som resetter batteriet
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Jeg ville sjekket Ebay o.l
Er jo visse regler for sending av batterier, men for min del har det gått greit alle gangene, og det har alltid vært billigere enn å kjøpe i Norske nettbutikker, uansett om jeg slapp toll eller ei.

@Grønngèlé: Batteriet på denne maskinen sitter ikke inni maskinen, men kan klikkes av slik som tradisjonelle batterier.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Grønngèlé Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den artikkelen ser stortsett ut som technobabble.

Det ser ut som Acer har battery reset på modeller med internt batteri, men det seier ingenting om at det gjer stort meir enn å koble det ifra. Når batteriet er dødt, slik som OP skildrer, så er svaret stortsett nytt batteri.

Du kan prøve å krangle med seljar. Eg har med hell fått nytt batteri på laptoper som er over to år - ved å vise til at eg godtar slitasje, men ikkje at det slutter å fungere, og true med å involvere kredittkortselskapet i saka.
Tror du kan fikse problemet med at PCen skrur seg av ved å ta ut batteriet og dermed koble laderen "direkte" til PCen. Slik som @Fleff nevnte.
Uvaksinert 👍
Har du kjøpt den som privatperson og ikke firma så har du 5 års reklamasjonsrett så prøv deg på det, siden den slår seg av når du tar på laderen/pluggen så er det ikke batteriet. Har jobbet mye med ASUS og ville aldri i verden kjøpt det med egne penger for å si det slik.
daffe har kjøpt med firma