Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  78 7137
hvorfor er du for/mot legalisering av cannabis? jeg hadde en diskusjon med stefaren min i dag og han mener at alle som er for legalisering, er for legalisering bare for og ruse seg.

jeg kan da starte med min mening:
jeg er for legalisering pga:
industri og medisin er stikk ordene her. jeg vill ha klær som ikke blir ødelagt alt for osv.

medesin: cannabis er avslappende og bedøvende etter det jeg har skjønt.

hoved grunnen til at jeg er for legalisering:
The Union!

kom med DIN mening og ikke la deg påvirke av andre.

evt. skriv im mening først uten og poste og derreter les gjennom tråden og/eller se the union og skriv før-etter meninger eller noe
Jeg er for legaliseringen av Cannabis fordi jeg mener Cannabis er et såkalt "Gateway drug". Her i Norge er det slikt at om du kan få tak i Cannabis, kan du få tak i alt.

Industri og medisin? Forstår ikke hva Cannabis skulle hatt med industri å gjøre? Og forsåvidt er jeg ikke helt overbevist om at medisinsk bruk av Cannabis er nødvendig, avgrunnet alle andre smertestillende stoffer vi har.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rambofant Vis innlegg
Jeg er for legaliseringen av Cannabis fordi jeg mener Cannabis er et såkalt "Gateway drug". Her i Norge er det slikt at om du kan få tak i Cannabis, kan du få tak i alt.

Industri og medisin? Forstår ikke hva Cannabis skulle hatt med industri å gjøre? Og forsåvidt er jeg ikke helt overbevist om at medisinsk bruk av Cannabis er nødvendig, avgrunnet alle andre smertestillende stoffer vi har.
Vis hele sitatet...
jeg glemte og nevne det med gate dop ja, det er en av grunnene for at jeg er for

se the union så fårstår du fort hva jeg mener med industri
Det finnes mange slike tråder her på forumet allerede, så du kan jo enkelt lese deg opp på meningene til folk der? Trenger vel ikke en ny tråd til dette?
Jeg er for legalisering av alle rusmidler fordi jeg ikke tror kriminalisering er den ideelle måten å takle rusproblemer i samfunnet på.

Også har jeg lyst til å ruse meg lovlig selvsagt.

Sitat av haakon466 Vis innlegg
industri og medisin er stikk ordene her. jeg vill ha klær som ikke blir ødelagt alt for osv.
Vis hele sitatet...
Protip: Hampklær er lovlige i Norge så det er bare bullshit.
Sitat av Rambofant Vis innlegg
...

Industri og medisin? Forstår ikke hva Cannabis skulle hatt med industri å gjøre? Og forsåvidt er jeg ikke helt overbevist om at medisinsk bruk av Cannabis er nødvendig, avgrunnet alle andre smertestillende stoffer vi har.
Vis hele sitatet...
IMO så er cannabis bedre enn alle andre kunstige kjemikalier å dritt som vi propper i oss.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stratops Vis innlegg
Protip: Hampklær er lovlige i Norge så det er bare bullshit.
Vis hele sitatet...
i didnt know :O da skal jeg ha det en gang

Det finnes mange slike tråder her på forumet allerede, så du kan jo enkelt lese deg opp på meningene til folk der? Trenger vel ikke en ny tråd til dette?
Vis hele sitatet...
kan du nevne en som spesialiserer seg på meningene om legalisering? jeg prøvde og søke men fant ingen tråder så her trenger du og komme med en tråd eller 2 siden det er så ''mange''
Sitat av Rambofant Vis innlegg

Forstår ikke hva Cannabis skulle hatt med industri å gjøre?
Vis hele sitatet...
Industrihamp
Sitat av haakon466 Vis innlegg
i didnt know :O da skal jeg ha det en gang



kan du nevne en som spesialiserer seg på meningene om legalisering? jeg prøvde og søke men fant ingen tråder så her trenger du og komme med en tråd eller 2 siden det er så ''mange''
Vis hele sitatet...
Søk på "legalisering" så får du mer eller mindre KUN legalisering av Cannabis tråder.
Sitat av haakon466 Vis innlegg
kan du nevne en som spesialiserer seg på meningene om legalisering? jeg prøvde og søke men fant ingen tråder så her trenger du og komme med en tråd eller 2 siden det er så ''mange''
Vis hele sitatet...
Tja, du kan velge og vrake mellom en god del tråder om emnet her.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av caperno Vis innlegg
Tja, du kan velge og vrake mellom en god del tråder om emnet her.
Vis hele sitatet...
eh eh... litt flaut...(jeg som trodde jeg var flink til og søke nå da)
Sist endret av StålSkuff; 14. november 2011 kl. 00:49.
Jeg er for fordi det er latterlig å holde så mange mennesker kriminelle for noe så ufarlig.

I tillegg er jeg for fordi politiet bruker enorme pengesummer på arbeid mot cannabis, samtidig som staten hadde fått inn mangfoldige millioner ekstra i året gjennom regulert salg.

Og til slutt fordi jeg vil vite hva jeg får i meg. Stoler mer på den norske stat enn en skitten dealer
Jeg er imot, fordi narkotika er sykt farlig
Sitat av Stratops Vis innlegg
Protip: Hampklær er lovlige i Norge så det er bare bullshit.
Vis hele sitatet...
Hamp kan brukes til mer enn å lage klær for å si det sånn. Industri er fortsatt et stikkord, no bullshit.
Sist endret av Don Veto; 14. november 2011 kl. 00:52.
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hamp kan brukes til mer enn å lage klær for å si det sånn.
Vis hele sitatet...
jepp, var bare det med klær jeg kom på i farten
Sitat av Paratus Vis innlegg
Jeg er imot, fordi narkotika er sykt farlig
Vis hele sitatet...
Troll?

Og hører ikke denne tråden hjemme under "rus debatt" forumet? + det finnes mange lignende tråder fra før.

On topic: The Union gir mange fine grunner til at jeg er for legalisering.
Sist endret av Juliaan; 14. november 2011 kl. 00:59.
Sitat av Paratus Vis innlegg
Jeg er imot, fordi narkotika er sykt farlig
Vis hele sitatet...
Da er du også i mot medisiner, alkohol, platåsko, jungelsafari, ekstremsport, isfiske, kjøretøy, fly, fyrstikker, høye bygninger og vann? Drikker man sykt mye vann f.eks, så kan man dø. Snubler man rundt på prekestolen på platåsko, så kan mye skummelt skje. Å leke med fyrstikker er farlig, mens kjøretøy har en tendens til å kræsje. Minst 1234 isfiskere blir spist av isbjørner og mannevond sel årlig. Ja, dette var nok litt useriøst, men jeg kom iallefall med en begrunnelse.
Sitat av caperno Vis innlegg
Da er du også i mot medisiner, alkohol, platåsko, jungelsafari, ekstremsport, isfiske, kjøretøy, fly, fyrstikker, høye bygninger og vann? Drikker man sykt mye vann f.eks, så kan man dø. Snubler man rundt på prekestolen på platåsko, så kan mye skummelt skje. Å leke med fyrstikker er farlig, mens kjøretøy har en tendens til å kræsje. Minst 1234 isfiskere blir spist av isbjørner og mannevond sel årlig. Ja, dette var nok litt useriøst, men jeg kom iallefall med en begrunnelse.
Vis hele sitatet...
Det var ironi. Hygg deg med hasjen din du.
Sitat av Knask Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kilde: http://www.nyhetsspeilet.no/2009/05/...-redde-verden/

Sikker på at det er til å stole på? Nyhetsspeilet er vel ikke akkurat den mest politelige kilden..
jeg er for legalisering, fordi jeg tror skoler og helsevesen vil bli bedre med å gi informarsjon om cannabis og ande stoffer. jeg tror økonomien vil bli større, og vi kan bruke disse pengene på noe mye viktigere. jeg er for legalisering for at jeg kan kjøpe den strainen jeg vil ha,og kunne finne ut hvem som passer meg best.
Sitat av AmundK Vis innlegg
Kilde: http://www.nyhetsspeilet.no/2009/05/...-redde-verden/

Sikker på at det er til å stole på? Nyhetsspeilet er vel ikke akkurat den mest politelige kilden..
Vis hele sitatet...
Hehe nei generelt sett er ikke nyhetsspeilet den mest pålitelige kilden akkurat. Angående hamp har han jo mye rett, men han klarer heller ikke her å la være skli ut, han nevner f.eks. Tesla og evighetsmaskinen En bør unngå å bruke nyhetsspeilet som kilde uansett, men hamp er en utrolig stor og for lite brukt ressurs.
Jeg er for full legalisering fordi:

* Med legalisering kan vi skatte det, og pengene går tilbake til samfunnet istedenfor til kriminelle.
At ikke man forstår at cannabis er bedre å tjene penger på enn å bruke penger på er for meg uforståelig Bare i USA estimerer de at cannabis drar inn 38 milliarder i året!

* Med en full legalisering og regulering kan vi sørge for et godt produkt som vi kan stole på.
En av gjengangerne som har irritert meg opp gjennom årene er at jeg betaler for dritt. Smaker dritt og gir liten effekt. Dette vil jeg gjerne ha en slutt på for alle, etterspørselen er der, kommer heller ikke til å forsvinne. Da kan man likevel betale for noe som er skikkelig.

* Vi slipper å innvolvere oss i slibrige miljøer
Alle som har vært på jakt etter cannabis over lengre perioder vet at plutselig kan man få spørsmål om andre stoffer, man kan bli ranet, og man kan ende opp med å kjøpe dritt. Vi vet alle at cannabis er ikke innlednings dopet. Alkohol skal ene å alene ha skylden for det. Cannabis har fått dette merket fordi det er ulovlig og du må bevege deg i ulovlige miljøer for å få det.
Og derfra er det ikke umulig å bli tilbudt andre rusmidler. Dette har jeg vært gjennom selv.

* Med en full legalisering kan alle med ms, kreft, kroniske plager, aids etc.. få den medisinen som vi vet fungerer!
Nå skal ikke jeg si at cannabis er selveste kuren for alt, men med aids og kreft er en av de store effektene med sykdom og medisin (chemo) noe som gjør pasienten kvalm og sørger for at appetitten forsvinner. Vi VET at cannabis gjør deg sulten. Bare dette er et kjempepluss. Melissa Etheridge fikk kreft og er nå en forkjemper for at cannabis skal brukes som medisin for alle som går gjennom chemo. Fordi hun sleit spesielt med kvalme og at hun ikke var sulten. Jeg har selv erfart at cannabis er særdeles effektiv på kronisk migrene.

* Vi vet at hemp vokser fortere enn trær, og dette ville vært et kjempepluss å kunne bruke hemp til mange av de tingene vi idag bruker trær til. Papir, brensel, klær og vi kan til å med lage drivstoff av det!


*I Nederland har de bevisst at ved en avkriminallisering gikk ikke tallene opp. Ungdommens cannabis bruk har gått ned (ikke mye, men ned) de voksenes bruk har holdt seg stabilt. Men det viktigste, videre dop bruk har gått vesentlig ned! Mindre ungdom bruker andre rusmidler som jeg ser på som vesentlig farligere. Fordi de har separert cannabis fra resten av rusmidlene.
Mange forskere mener også at ved å ta bort "forbidden fruit" stemplet er det ikke så intressant lenger for ungdommen.


For dere som til å med er mot at cannabis skal legaliseres. Tenk så mye penger vi kommer til å tjene og spare på dette. Politiets ressurser blir friere, kanskje vi til å med kan bruke noen av pengene vi tjener på dette til en bedre hverdag for rettsystem og politi.

Ingen dør av cannabis, flere dør årlige av alkohol og cigaretter som selges fritt for alle. Jeg sier ikke at det ikke finnes nok idioter der ute som røyker dette fantastiske naturlige produktet, men det finnes faen meg flere idioter som drikker. Det er nok med dette hyklerske dobbeltmoral drittpreiket.

Ungdom i England melder at det er lettere å få tak i dop enn alkohol. Ved en legalisering og statlig regulering hadde det vært like vanskelig begge deler.
Mange er bekymret for meldingen vi sender ungdommen og neste generasjon.
"Kanskje dette er første steget mot å legalisere alt?!"
Nei det er ikke det, det er ingen som sier at kokain skal legaliseres, vi snakker om et planteprodukt som har flere bruksområder enn det meste, som kan hjelpe syke, hente inn penger til fattige (KREMT USA), eller bare bli brukt for å slappe av.
Jeg regner egentlig bare med at neste generasjon kommer til å spørre oss hvorfor det tok oss så jævla lang tid.

Jeg sier ikke at cannabis skal bli 100% fritt for alle.
Jeg vil at staten skal sette opp "Cannabismonopol" akkurat sånn som det er på Vinmonopolet idag, med strenge regler. Det er ingen grunn til at det skal være lov å røyke gatelangs, eller at det skal være lov å kjøpe cannabis hele døgnet. Det er heller ingen grunn til at det skal være lov å sette opp en hau med planter selv. Staten kan ta seg av alt, og dermed ta alle pengene fra profitten. Sett de til bruk i samfunnet!

Det er ikke lov å drikke gatelangs heller. Det går ikke ann å kjøpe alkohol hele jævla døgnet. Det er ingen grunn til at dette skal være lov med cannabis ved en legalisering.


Men om ingenting annet.
Tenk logisk, praktisk og kapitalistisk.
TENK GRØNT!
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Hehe nei generelt sett er ikke nyhetsspeilet den mest pålitelige kilden akkurat. Angående hamp har han jo mye rett, men han klarer heller ikke her å la være skli ut, han nevner f.eks. Tesla og evighetsmaskinen En bør unngå å bruke nyhetsspeilet som kilde uansett, men hamp er en utrolig stor og for lite brukt ressurs.
Vis hele sitatet...
Okei, bare stusser litt på at det er så brukbart og så lite forurensende og vokser kjapp og hele pakka.. Og ENDA så er det ikke lovelig? Stiller meg bittelitt kritisk, men får vel lese litt mer om det.
Jeg er helt klart for - i medisink bruk. Jeg er også for at det skal være "greit" å bruke dette i eget hjem, men ikke offentlig. Dette midlet har aldri skadet noen, alkohol skader flere pr år enn det canabis har noen sinne skadet noen.

Når det kommer til medisink bruk, dette kan hjelpe så masse! Det er så utrolig stor grad over hvorvidt dette legemiddelet kan hjelpe folk der ute. Grønn stær, grå stær, angst, depresjon, spiseforstyrrelser, leddgikt, migrene! You name it! Det er så ufattelig mye canabis kan hjelpe mot, og at norge ikke realiserer at dette er et BRA middel, gjør norge til et litt mindre godt land å leve i. Nekter nordmenn god helse bare pga at canabis er blitt stemplet som "narkotika" istede for legemiddel. Men at de gir ut andre ting, som er svært mer skadelig for både psykisk og fysisk, DET skal de gjøre. Men gi ut canabis til folk som trenger det, neida, det skal de ikke. De liker å se oss lide!

Det var min tanke. Jeg kunne skrevet om dette i timesvis, dere aner ikke hvor mye jeg leser daglig om dette, og ønsker at det skal være lovlig i norge. For da hadde jeg vært frisk. Tenk på det, hvertfall tenker jeg på det. Hver eneste dag.
Jeg føler at hele legaliseringsdebatten har fått alt for mye fokus på medisinsk bruk. Synes igrunn at det hele er særdels hyklerisk.
I disse dager har debatten om legalisering av cannabis som medisin i Norge blusset opp igjen. Dette er en sak jeg følger spent med på, men jeg har egentlig aldri klart å gjort meg opp en mening om hva jeg synes om det før et par dager siden. Det slo meg at omtrent i en hver diskusjon ang. legalisering til medisinsk bruk så dukker det opp meninger fra folk som ganske åpenlyst er ute etter å misbruke det. Og uansett hvor seriøse og useriøse disse meningene skulle være så er det ganske klart for meg at stor parten av menneskene som ønsker legalisering av cannabis ønsker dette fordi man ønsker seg å ruse seg på det.

Om man skal argumentere for legalisering for medisinsk bruk synes jeg det meste jeg har hørt tidligere av argumenter ikke holder mål. For å ikke skyte meg selv i foten setter jeg dette i anførselstegn siden jeg ikke er utdannet til å uttale meg om dette. Det er vel blitt ganske allment utbredt at der finnes sykdommer som ingen annen medisin en cannabis kan forebygge, lindre og kanskje også kurere, men så vidt meg forstått finnes det også andre medisiner mot det fleste av disse sykdommene som gjør akkurat det samme som cannabis når det kommer til lindring og kurering.

Som med alle medisiner følger det også med bivirkninger. Det gjør det også for cannabis, og i medisinsk sammenheng er den største bivirkningen at du blir ruset. For meg så virker det helt på jordet å argumentere for å få innført et legemiddel som gir større "bivirkninger" en eksisterende medisiner.

I de tilfellene hvor cannabis faktisk er bevist at er det beste å bruke for behandling av aktuell sykdom, er jeg selv helt enig i at cannabis burde være legalisert, og derfor kan kanskje det jeg skriver i seg selv virke hyklerisk. Men det jeg prøver å si er at det er i ytterst få tilfeller der cannabis vil være det mest fornuftige legemiddelet å bruke. Og på grunnlag av dette føler at debatten er blitt useriøs.

Grunnen til at jeg ønsker å legalisere cannabis er rett å slett fordi jeg selv ønsker å bruke det som et rusmiddel.
Jeg har med alderen nesten sluttet å drikke alkohol fordi jeg blir fyllesyk i flere dager etterpå, omtrent uansett mengde, og derfor liker jeg mye bedre å ta meg ei lita flis i stede og ha det minst like bra som på alkohol og også i andre sammenhenger der alkohol vanligvis ikke er involvert. Rett å slett fordi jeg digger å være stein.


Nå er en vel kommet frem til såpass sikre konklusjoner hva angår skadevirkningene til cannabis at det trygt kan legaliseres om en sammenligner det med veldig mye av andre ting som er lovlig. Og det er nettopp dette argumentet jeg benytter meg av i denne debatten. I det sammfunnet vi lever i dag synes jeg at alle må få muligheten til å velge hva en gjør med sitte eget liv. Alkohol er blitt brukt i alle år til å ruse seg og det er allment godtatt. Hvorfor skal ikke det være plass til cannabis også?

For utenom de etiske argumentene tror jeg legalisering av cannabis kan ha en samfunnsnyttig rolle. Om cannabis hadde blitt legalisert kan jeg ikke forstå annet enn at mesteparten av svartemarkedet som omhandler cannabis ville forduftet. Norge ville tjent penger fra skatteinntektene som igjen hadde kommet folket til gode.
Mange brukere ville sluttet å oppsøke kriminelle miljøer som er for det fleste eneste mulighet å skaffe cannabis og igjen så tror jeg da også at mange underliggende farer med cannabis misbruk hadde minket, med tanke på å begynne med tyngre stoffer.
Når man omtaler cannabis som et "gateway drug" så tror jeg, av blant annet egen erfaring at mange av de som begynner med tyngre stoffer etterhvert, har lettere for å det fordi de allerede er i et "kriminelt" miljø som har tilgang til andre narkotiske stoffer fra før. Og siden bruk av cannabis er kriminelt, så er det ingen moralske utfordringer fra lovens side å avansere til mere tyngre saker heller.

Jeg synes vi skal skille snørr og bart i denne saken å la debatten om legalisering av cannabis til medisinsk bruk ikke bli forpestet av useriøse og uintelligente holdninger som vil ødelegge for dette.

Jeg føler det er nødvendig å dele opp denne debatten i to deler. Og de burde holdes veldig lang i fra hverandre. En debatt om legalisering til medisinsk bruk, også kan vi som faktisk ønsker å bruke cannabis for rusens skyld holde oss unna en debatt vi overhodet ikke hører hjemme i.

Håper det kom frem hva jeg mener og setter veldig stor pris på kommentarer og andre synspunkt.
Hvorfor må man måtte være enten for eller mot?
Personlig er jeg egentlig likegyldig om det legaliseres eller ikke. Det påvirker ikke meg i noen stor grad, men jeg dømmer ikke noen for å måtte ha meninger dette, uavhengig av hvilken side de måtte velge.
Sitat av haakon466 Vis innlegg

hoved grunnen til at jeg er for legalisering:
The Union!

kom med DIN mening og ikke la deg påvirke av andre.


evt. skriv im mening først uten og poste og derreter les gjennom tråden og/eller se the union og skriv før-etter meninger eller noe
Vis hele sitatet...
Hovedgrunnen til at du er for Legalisering er en film du så, men vi skal ikke bli påvirket av andre?
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Hovedgrunnen til at du er for Legalisering er en film du så, men vi skal ikke bli påvirket av andre?
Vis hele sitatet...
de kommer med fakta i filmen, jeg spurte om meninger. og meninger kan påvirke andre...
Sitat av AmundK Vis innlegg
Kilde: http://www.nyhetsspeilet.no/2009/05/...-redde-verden/

Sikker på at det er til å stole på? Nyhetsspeilet er vel ikke akkurat den mest politelige kilden..
Vis hele sitatet...
Nå tok jeg det første treffet jeg fant på google uten å sjekke opp kildene, men poenget var å gi en liten innføring i industrihamp.
Godt du følger med uansett for nyhetsspeilet skal man slettes ikke stole blindt på!

Prøver meg på nytt med en rapport som er laget av Statens legemiddelverk og
Mattilsynet:

UTREDNING AV NØDVENDIGE REGELVERKSENDRINGER OG
TILSYNS- OG KONTROLLORDNINGER VED EN EVENTUELL
ÅPNING FOR DYRKING AV INDUSTRIELL HAMP I NORGE
Jeg føler at jeg antagelig ikke kommer til å få like positiv respons på dette som resten av folket her.
Men helt ærlig, har dere fått plassert skylapper foran øynene? etter hva jeg leser oppover her, ser det jo nesten ut til at hele gjengen her er rusfrelst til tusen.

Nå må dere ikke misforstå meg, jeg er for all del for legalisering av diverse rusmidler. men kanskje ikke på samme måte som dere småfrelste barn av regnbuen.
For det første må dere begynne å drøfte litt mer om positive og negative sider av legaliseringen.
Og jeg skal være så huttiheita være enig med stefaren din om at de som ønsker legalisering av disse rusmidlene, vil kun ha det for eget bruk, eller som stefaren din så fint sa, "alle som er for legalisering, er for legalisering bare for og ruse seg."

For HELT dønn seriøst nå... Hvor mange her på tråden har lidelser som de må leve med i smerte hver eneste dag?

Hvis Norge eventuelt kommer til å legalisere hasj, kommer det til å bli et virrvar av kaos til og begynne med. Men, selvom det skal sies at jeg en dag ønsker å bli som Dr. Manhatten, og kunne se inn i fremtiden, skal ikke uttale meg om hvordan det eventuelt vil utvikle seg, for det kan gå begge veier.
Vi kan tilpasse oss det, og ta det i like store mengder som vi (den generelle Nordmann) drikker alkohol i helgen. ELLER,
vi går alle helt bananas og tar det i større mengder enn nødvendig.

Etter hva jeg har både erfart, sett og hørt, har vi Nordmenn, nesten ingen grenser. Når vi er godt på gang, fortsetter vi gjerne til det ultimate.





Derfor, tror jeg ikke Norge er helt klare for legalisering av hasj..Enda.
Men kanskje en dag i fremtiden..hvem vet.


-Pandalicious
Jeg mener at så lenge det er en victimless crime bør voksne mennesker kunne velge sin egen livsstil - vi vet jo ikke 100% helserisikoen det innebærer, men vi vet det er mindre skadelig og avhengighetsdannende enn både tobakk, alkohol og kaffe.

Når vi tillater noe så farlig som alkohol (som folk stadig vekk dør av) å bli solgt i statlige eide butikker, bør det ikke være straffbart å nyte en liten joint en gang i blant.
Helgefylla er bare en usunn drikketradisjon vi holder i gang her.
Jeg er for full legalisering på grun av at samfunnet hadde blitt bedre. cannabisbrukere hadde sluppet å bli presset ut av samfunnet fordi de er stemplet som kriminelle for det første. Slik det er nå begynner mange ungdommer å ruse seg i ung alder da det for mange er lettere å skaffe enn alkohol så en statlig regulering hadde fungert bedre enn om det kriminelle markedet skal ta seg av det.
Det medisinske hadde vert et stort pluss da cannabis har store ambisjoner innen medisin.
En annen ting jeg tenker mye på er det at politiet legger utrolig mye ressurser i å ta folk i cannabis realterte saker da det er lett å gjennomføre siden utrolig mange bruker det. Slik det er nå blir langt over halvparten av voldtektsakene bare henlagt. Har selv opplevd å trenge politiet men de var selvfølgelig opptatt med pisseprøver.
Jeg er imot legalisering ettersom noen som starter med smått kan gå til stort. (De begynner med Hasj og går videre til sterkere stoffer).
Også vil jeg ikke at Norge skal bli som Nederland der folk vil dra dit kun for Cannabisen.
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeg er imot legalisering ettersom noen som starter med smått kan gå til stort. (De begynner med Hasj og går videre til sterkere stoffer).
Også vil jeg ikke at Norge skal bli som Nederland der folk vil dra dit kun for Cannabisen.
Vis hele sitatet...
HVORFOR er du imot legalisering om du støtter teorien om at cannabis er et gateway-drug?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Jeg er imot legalisering ettersom noen som starter med smått kan gå til stort. (De begynner med Hasj og går videre til sterkere stoffer).
Også vil jeg ikke at Norge skal bli som Nederland der folk vil dra dit kun for Cannabisen.
Vis hele sitatet...
Og der tror jeg du kødder egentlig.. Eller??

Når du har såpass fartstid her på nFF så burde du ha fått med deg at denne gateway-teorien i praksis er delvis oppsinn.

Norge vil ikke bli som Nederland, fordi flere og flere land avkriminaliserer cannabisen og derfor ikke er nødvendig å reise helt til Nord-Europa for å ta seg en liten tjallings.
Hvorfor i alle dager reise hit f.eks i november når du kan i Nederland eller Italia røyke ute og det fremdeles er 10-20c fremdeles og solskinn???
Sist endret av aeon_illuminate; 14. november 2011 kl. 14:34.
Jeg er for legalisering:

1. Det strider mot folks autonomitet (retten til å bestemme over egen kropp) å forby et mindre farlig stoff.

2. Det har en viss medisinsk effekt.

3. Ved en legalisering kan man få en kriminalitetsreduserende effekt.

Hvorfor ikke opprette et Narkopol i samme format som Vinmonopolet? I Danmark er heroin blitt et lovlig stoff for tunge narkomane. Og det har medført at kriminaliteten har gått ned, samtidig som det skjer færre overdoser.
Jeg hopper over starten av innlegget ditt da det i hovedsak er malplassert anti-hippie retorikk.

Sitat av Pandalicious Vis innlegg
For det første må dere begynne å drøfte litt mer om positive og negative sider av legaliseringen.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at det i hovedsak poengteres positive sider ved en legalisering er jo nettopp fordi det finnes få positive sider ved dagens lovgivning, og fordi det er snakk om skadebegrensing. Det er lite hensikt i å ramse opp negative sider når de gjelder for begge sider av debatten.

Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Og jeg skal være så huttiheita være enig med stefaren din om at de som ønsker legalisering av disse rusmidlene, vil kun ha det for eget bruk, eller som stefaren din så fint sa, "alle som er for legalisering, er for legalisering bare for og ruse seg."
Vis hele sitatet...
For det første er det galt. De aller fleste som er for legalisering er det på flere grunnlag, bl.a at man tydelig ser dagens tilnærming føre flere negative sider med seg enn positive.

For det andre, hva er så galt i å ønske seg personlig frihet ved rusmidler? Sålenge det ikke går ut over andre ser jeg virkelig ikke hva som gjør det galt, annet enn utdatert og meningsløs moral.

Sitat av Pandalicious Vis innlegg
For HELT dønn seriøst nå... Hvor mange her på tråden har lidelser som de må leve med i smerte hver eneste dag?
Vis hele sitatet...
Det er helt uvesentlig. Jeg er imot legalisering på et utelukkende medisinsk grunnlag, da jeg mener at folk ikke må være syke for å kunne ta et voksent valg ang. relativt harmløse rusmidler som cannabis.

Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Hvis Norge eventuelt kommer til å legalisere hasj, kommer det til å bli et virrvar av kaos til og begynne med.
Vis hele sitatet...
Ubegrunnet påstand.

Sitat av Pandalicious Vis innlegg
...
Vi kan tilpasse oss det, og ta det i like store mengder som vi (den generelle Nordmann) drikker alkohol i helgen. ELLER,
vi går alle helt bananas og tar det i større mengder enn nødvendig.

Etter hva jeg har både erfart, sett og hørt, har vi Nordmenn, nesten ingen grenser. Når vi er godt på gang, fortsetter vi gjerne til det ultimate.

Derfor, tror jeg ikke Norge er helt klare for legalisering av hasj..Enda.
Men kanskje en dag i fremtiden..hvem vet.

-Pandalicious
Vis hele sitatet...
Å sammenligne det med alkohol er både meningsløst og unøyaktig, da det er to totalt forskjellige rusmidler med helt forskjellige bruksmønster, virkemåte, kultur og misbrukspotensiale.
Sist endret av fetter; 14. november 2011 kl. 14:38.
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Men, selvom det skal sies at jeg en dag ønsker å bli som Dr. Manhatten, og kunne se inn i fremtiden, skal ikke uttale meg om hvordan det eventuelt vil utvikle seg, for det kan gå begge veier.
Vis hele sitatet...
Dette var vel det eneste vettuge jeg klarte å trekke ut av posten din over. Synsingen din er gammelt nytt (hvis du leser tråden fra starten) og er stort sett tilbakevist som nettopp synsing.
har aldri røyka det men er litt for legalisering siden det ikke er alt for store helse skader av å røyke det
Sitat av Aaatcho Vis innlegg
HVORFOR er du imot legalisering om du støtter teorien om at cannabis er et gateway-drug?
Vis hele sitatet...
Ikke alle som er klar over at det er selve loven som er "gaten"
Synes det er feil at nysgjerrige ungdommer skal få rulleblad pga. cannabis, som ødelegger framtidige planer om yrke og muligens bosted. Synes politikerne kan sammenligne hva cannabis kan bidra med iforhold til f.eks de lovlige rusmidlene vi har idag, å skjønne at cannabis burde ha vært legalisert, hvertfall avkriminalisert!
Sist endret av Kruppy; 14. november 2011 kl. 15:19.
Jeg er 100% for legalisering. Grunnen til det er at jeg aldri har hørt noen gode argumenter for å opprettholde forbudet.
Sitat av koqftw Vis innlegg
Jeg er 100% for legalisering. Grunnen til det er at jeg aldri har hørt noen gode argumenter for å opprettholde forbudet.
Vis hele sitatet...

Gode argumenter finnes det, uten at jeg ser at disse faller tyngre enn grunnene for å legalisere.
Slå nei-gruppen med gode argumenter istedefor å gjøre narr av demmes argumenter.
For å være helt ærlig: For jeg liker det. Digger rusen, å får ikke noen negative effekter av det.

Ja, vet det er mange andre gode grunner, men den virkelige grunnen min er rett å slett at jeg vil nyte rusen lovlig, og ikke måtte bli stigmatisert av folk som vet jeg røyker det og kun har hørt propaganda.
Sitat av Mowglid Vis innlegg
Gode argumenter finnes det, uten at jeg ser at disse faller tyngre enn grunnene for å legalisere.
Slå nei-gruppen med gode argumenter istedefor å gjøre narr av demmes argumenter.
Vis hele sitatet...
Isåfall syntes jeg du skal utdype. Jeg har nemlig aldri hørt et eneste godt argument mot legalisering av hasj. True story.
Jeg er for legalisering.

Grunnen? Jo, veldig kort og godt.
Cannabisplanten er like naturlig som alt av planter vi ser rundt oss. Man kan sammenligne Cannabisplanten med en tomatplante.. Dessuten har ikke THC tatt over min hverdag. Det er forskjell på bruk og misbruk.

Man kan misbruke kaffe like ille som man kan med THC.
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Cannabisplanten er like naturlig som alt av planter vi ser rundt oss. Man kan sammenligne Cannabisplanten med en tomatplante..
Vis hele sitatet...
Det er Opiumsplanten også. Fluesopp, Kokain etc..
Innestengt
StålSkuff's Avatar
Trådstarter
Sitat av fetter Vis innlegg
Det er Opiumsplanten også. Fluesopp, Kokain etc..
Vis hele sitatet...
men han har et poeng der.

jeg har også hørt av lerere at cannabis planten er manipulert med masse giftige kjemikalier for og gi rus effekt(derfor unaturlig) og at det var sunnere og røyke vanlig tobakk fordi det skadet ikke lungene like mye... (jeg vet at det er tull, men sånn sa de det...)
Sitat av haakon466 Vis innlegg
men han har et poeng der.

jeg har også hørt av lerere at cannabis planten er manipulert med masse giftige kjemikalier for og gi rus effekt(derfor unaturlig) og at det var sunnere og røyke vanlig tobakk fordi det skadet ikke lungene like mye... (jeg vet at det er tull, men sånn sa de det...)
Vis hele sitatet...
Cannabis er krysset selektivt slik at innholder av enkelte stoffer er høyere/lavere enn tidligere, men det er ikke giftige stoffer og de er ikke tilsatt utenfra, men produsert av planten selv.
Sist endret av felix_poker; 16. november 2011 kl. 11:36.
Jeg har et problem med å godta legalisering, og det er at nordmenn ikke ser ut til å takle alkohol spesielt bra. Det er mye problemer rundt bruk av alkohol, og jeg tror ikke det blir mindre problemer av å innføre et nytt rusmiddel i samfunnet.

Jeg mener selvfølgelig ikke vold, men foreldre som ikke klarer å ta seg av barn, sjåfører som kjører under rus, folk som bruker alt for mye av det, og så videre...