Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2883
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei

Hvordan fungerer egentlig dette i praksis? Loven sier at man kan stå på 10 mg diazepam i døgnet, og likevel kunne kjøre bil 8 timer etter siste inntak. Hva vil egentlig politiet gjøre hvis de får utslag på spyttprøve? Mtp halveringstiden vil jo blodet boble over av diazepam hvis man har tatt 10 mg i noen dager.

Vil de sende deg videre og si kjør pent, hvis du viser fram resept, eller vil de ta deg med inn til blodprøve for å regne ut en slags promille? Det er jo helt umulig for dem å finne ut av hvor mye man egentlig har tatt, og når man har tatt det, da halveringstiden varierer veldig fra person til person. Tror jeg leste 30 til over 100 timer i variasjon. Og det er ganske stor forskjell på det...
Det varierer fra sak til sak, samme med opiater som har tilvenningsperiode osv. Man kan kjøre på de fleste morfinprepafater, noe som også vil gi utslag, kommer ann på humøret til betjenten(e) og en vurdering utifra situasjonen, en blodprøve vil vise hvilket virkestoff man har inntatt, da er det ikke lurt å ha alprazolam i blodet dersom man har resept på diazepam f. Eks.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
De KN inndra førerkortet, gå gjennom blodprøver viss de mistenker rus. Legen på sykehuset vil ta en test for å se om du er ruset

Denne testen er tull. Jeg fikk 100% riktig på løe svar og oppgaver på denne testen selv om jeg var ruset men legen skrev fortsatt jeg svarte dårlig på testen. Dette er fordi politiet ønsker bevis så samarbeider legen. Jeg var ikke synlig ruset, men vr svært innkjørt på opiater og benzo og ble tatt sovende med en sprøyte i armen.

Uansett så føler du deg ikke ruset og du ikke hr tatt dor mye vil du som regel slippe å miste førerkortet. Om du mister det midlertidig og går til sak og legger frem blodprøver, respekter og skriv fra legen vil du nok få det igjen.

Men på generelt grunnlag synes jeg ikke bezno og bilkjøring hører sammen selvom jeg har gjort mye være ting i trafikken enn det.
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De tar blodprøve å regner det over i promille. Du kan stå på visse medikamenter fast og fremdeles kjøre, men man skal ofte da vente med å kjøre igjen til kroppen har begynt å tilvenne seg medisinene og man blir mindre påvirket (toleranse)
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nei, enig i det. Har fått resept på det, som jeg tok for en enkelt hendelse. Lurer på om jeg må la bilen stå i type en uke etterpå. I frykt for at de skal lage det oppstyret hvis jeg blir stoppet med barn i baksetet..
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Vær forsiitkg.. Barnevernet også kommer til å lage stort problem om de sikter deg for kjøring ruset.

Barnevernet får beskjed selvom du ikke blir dømt, men det vil komme en alvorlig bekymringsmelding uansett og de er pliktet til å undersøke hjemmet og ungene din i så fall.


Er ikke værdt det.

Been there dine that. Bare jeg hadde ikke ungene med, men fortsatt rassia og bekymringsmelding.


Det er så surt å miste lappen, er vant til det må å sykkler overalt, men er en dyr lærepenge Ass
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det hørtes voldsomt ut. Legen sa bare at hvis du tar en sånn bør du ikke kjøre før dagen etter. Synes det er utrolig vanskelig å få et klart svar på hva som er lov. På apoteket sa de 8 timer. Men møter du på den riktige gorilla-betjenten kan det jo bli huskestue med legevakt og full pakke. Det ønsker jeg for alt i verden å unngå. Man vil vel ikke oppleves som ruset 2-3 dager etter inntak av 10 mg diazepam, selv om den beroligende effekten fortsatt til en viss grad finnes i kroppen.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Det er individuelt. Hadde snakket med legen og lokale politistasjonen og fått svaret skriftlig om du føler du trenger å kjøre etter medisinen så kan de ikke finne på noe tull.

Vær forberedt. Det fjorde jeg den gangen jeg brukte benzo og metadon i Danmark og gikk altid fint. Er eb del strengere her og har gått 10 år så hadde nok fått et skriv av legen til å ha i bilen, snakket med en overbetjent og fått han til å skrive noe eller skrevet ned navnet hans så de kan ringe han om de lurer på noe ved en Evt stopp.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Veldig rart at legen hadde en så avslappet holdning til det. Virket ikke som han trodde det var en relevant problemstilling å bli stoppet.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veldig rart at legen hadde en så avslappet holdning til det. Virket ikke som han trodde det var en relevant problemstilling å bli stoppet.
Vis hele sitatet...
Veldig enig. Ta det opp. De fleste legene sier jo frs til fylkesmannen om man står fast på benzo og du risikerer å miste lappen er periode.

Kan hende han gjør det også så viss han legen har dårlig kommunikasjon og ikke opplyser ordentlig om ting hadde jeg funnet en annen som du føler er på ditt lag, har tid til deg og gjerne bruker ekstra tid.

Fastlegen min må jeg nesten spørre om å få gå fra siden han bruker så mye tid på meg. Men heldigvis. Har fått så god hjelp der.

Bra du tar det seriøst! Er så kjipt å miste lappen pga noe som kan unngås.


Antakeligvis går det helt fint i små doser 99/100 kontroller og man blir sjeldent stoppet med enn en gang i året så sannsynligvis går det fint.
Men la oss si du kræsjer eller det skjer noe utenom normalen så kan det bli et problem du ikke trenger.
Anonym bruker
"Vettskremt Brasme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå er det ikke slik at jeg bruker dette fast, men fikk en pakke for å klare meg gjennom en hendelse. Så spørsmålet er om det vil være bedre å be om sobril neste gang, hvis det skulle bli behov en annen gang.