Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1958
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er over 48 timer siden hendelsen og jeg har fortsatt kraftig hangover, hodepine, og vondt i noen muskler. Jeg vet at jeg burde ta en tur til legen, men har merket noen bedringer de siste timene så jeg skal se om formen kommer seg...

Meg og en kompis kjøpte en flaske sprit (1l smirnoff 40%) fra en russer via facebook, importert fra utlandet med svært lite brekningsmiddel i flasken - smakte mildere enn 21,9% kalinka du får kjøpt her hjemme i Norge. Vi gikk egentlig bare rundt i byen og sjenket glass etter glass, tok noen røyk og skravlet i vei.

Senere på kvelden, og når flasken begynte å bli halvtom så møtte vi noen fremmede som var ganske ruset. De satt også med sin egen flaske og delte den med hverandre. Meg og kompisen slo ann en prat med dem og etterhvert spurte han ene om jeg ville ta en slurk fra flasken de satt og koste seg med. Full og dum som jeg var, så tok jeg to store sipps av flasken og svelgte nedpå. Smakte ikke noe spesielt...


BLACKOUT.


Våkner utenfor en politistasjon og ligger i mitt eget spy (faen meg spy over hele meg), flere voksne personer står rundt meg og har ringt ambulansen. De trodde sikkert at jeg måtte pumpes, var absolutt ikke i stand til å ta vare på meg selv. Jeg skal da ha blitt aggressiv av en eller annen grunn og kastet fra meg min egen spritflaske hardt inn i en vegg til den knuste, de som hadde ringt ambulansen trakk seg unna, og en dame skal deretter ha truet med å ringe til politiet. Ordet 'POLITI' er det siste jeg husker før jeg fikk en ny blackout.

Jeg våkner nå opp på et busstopp flere timer senere ca. 10-15 minutter unna politiasjonen. Hvordan jeg klarte å komme meg vekk fra en folkemengde på 5-6 stk. som har ringt ambulansen og truet med å ringe til politiet er nesten ikke til å tro. Enten har jeg hatt englevakt eller så klarte jeg å komme meg vekk fra dem og de orket ikke å følge etter...

Tok en taxi hjem midt på natten og våknet dagen etterpå med tidenes fylleangst og verdens jævligste hangover. Kompisen som jeg hang med drakk ikke fra flasken til de vi møtte. Meg og han mistet også kontakt med hverandre i byen.

...

Er det noen som kan ha en ide hva jeg kan ha fått i meg via denne 'flasken'? Jeg har vært veldig full flere ganger og har aldri blitt så ute før... Selvsagt er det alltid en mulighet for at jeg drakk ekstremt mye sprit, og skadet meg under fylla siden jeg har vondt i noen muskler, mer spesifikt i beinregionen.

Eller så var det kraftige 'godsaker' i substansen som de sippet på, fucked me up big time. Blir bare litt bekymret ettersom at jeg har vondt i muskler (uten synlige skader/blåmerker) og har en sterk hodepine som kommer og går. Føler meg helt jævlig. Ville bare dele en bekymring før jeg bestiller en legetime


TL;DR
Drakk fra en fremmed sin flaske. Fikk blackout i flere timer rett etter inntak. Hva kan jeg ha fått i meg?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sterk sprit
Det er nok bare alkohol. Skulle det ha vært noe annet så ville det ha vært benzodiazepiner. Fylla kan være veldig uforutsigbar, spesielt med sprit. Slikt kan skje, spesielt om en er ung, og ihvertfall om en drikker ren sprit. Forøvrig så er det ingen som tilsetter brekningsmidler i sprit.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Høres ut som en helt normal natt ute på byen.
Anonym bruker
"Overrasket Hest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
er nok bare alkohol! Det som kan hjelpe på fylleangsten er å tenke på hvor mange dette har hendt, og om noen dager er alt glemt
Meg og en kompis kjøpte en flaske sprit (1l smirnoff 40%) fra en russer via facebook, importert fra utlandet med svært lite brekningsmiddel i flasken - smakte mildere enn 21,9% kalinka du får kjøpt her hjemme i Norge.
Vis hele sitatet...
Aldri hørt om at det er brekningsmidler i sprit. Kanskje du tenker på rødsprit?

Er det noen som kan ha en ide hva jeg kan ha fått i meg via denne 'flasken'?
Vis hele sitatet...
For mye sprit? Tviler på at noen forsøkte å narre i deg date-rape-drugs fra en flaske de alle drakk av. Så helt sikkert bare god gammeldags "overmedisinering" på brennevin som gjorde at du blacket ut. Kanskje drakk du fortere enn vanlig? Eller mer enn du normalt gjorde? Hadde spist lite før du startet å drikke eller hadde sovet lite natten før. Dagsform spiller inn, samme med mat kontra tom mage, hvor hurtig du drikker etc.

Er neppe noen grunn til å gå til legen, du er fyllesyk fordi du drakk mer enn du burde. Du er støl i muskler fordi du har vært litt apekatt i natt. Det går over.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Kan ha vært ghb
Vet ikke. Kane gentlig være hva som helst, men sannsynligvis alkohol eller ghb siden det er vanligst å ha på flaske i slike mengder...

Lærte du noe?stakkars. Godt du kom så helskinna ut av det
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Meg og en kompis kjøpte en flaske sprit (1l smirnoff 40%) fra en russer via facebook, importert fra utlandet med svært lite brekningsmiddel i flasken - smakte mildere enn 21,9% kalinka du får kjøpt her hjemme i Norge.
Vis hele sitatet...
Sitat av random67489 Vis innlegg
Aldri hørt om at det er brekningsmidler i sprit. Kanskje du tenker på rødsprit?
Vis hele sitatet...
Brekningsmidler i alkohol beregnet for å drikke er bare en gammel myte. Det kan likevel være andre tilsetningstoffer i de ulike produktene som gjør at man reagerer forskjellig etter et større inntak, derav også det å kaste opp.

Se forøvrig denne tråden for mer informasjon og kildehenvisning: https://freak.no/forum/showthread.php?t=298853
Sist endret av MrOptix; 3. juni 2019 kl. 13:38.