Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5984
Syns det er veldig merkelig att han prøver å heve stemmen igjen allerede nå, og att
han selv eller rådgiverne hans ikke skjønner att dette blir som å kave i kvikksand.
Sikkert flere som støtter han en det som kommer frem, men det er nesten ingen som
er villige til å si dette høyt når man da sammtidig impliserer att disse varslerene juger.

Egentlig syns jeg hele handling (brev til sentralstyret) virker så desperat att jeg begynner
å tenke att kanskje en del av beskyldningene mot han er, om ikke direkte fabrikert, så i hvertfall
blåst opp og fiksa på.
Klarer i såfall ikke å se så mange andre motiver en de Hadia Tajik og folk rundt henne eventuelt
skulle ha. Hun har jo gått fra å være en av to, til å være omtrent alene under Jonas.
Kjersti Stenseng later også til å ha blitt svekket av dette, fikk i hvertfall en del kritikk i starten av prosessen.
Jeg tenker att om det skulle bli stilt spørsmål vedrørende Vervet som leder ved neste AP landsmøte i 2019, som vel ikke
ville vært unaturlig med tanke på hvordan AP sliter, så har i hvertfall Hadia Tajik posisjonert seg ganske kraftig som følge av dette.
Nå taler du med to tunger her. Først sier du det er merkelig at han utaler seg om saken, for deretter og ta han i forsvar. Hvor vil du hen?
Jeg mener att de fleste bør skjønne att å utale seg negativt om disse varslerne og å prøve å forsvare seg er fulstendig dø født og det att han nå alikevell prøver å si noe virker som en så desperat og ustrategisk handling som en som, i det minste tenker på seg selv som uskyldig kunne kommet med.
+ Att hadde jeg tatt han i forsvar eller vært rådgivern hans så ville jeg alikevell ha rådet han til å holde kjeft.
Sist endret av Antimatter08; 2. februar 2018 kl. 19:55.
Ser ut som at Giske eller "Fitteprinsen" som han også er kjent som, bare er ekstremt dårlig på håndtere dette.
AP er meget viktig parti i Norge, så det er veldig synd at en nestleder som dette har holdt på med denne adferden
over mange år.Håper at de får han bort fortest mulig.
Sjokkert over hvordan disse AP trønderne forsvarer en slik person som Giske.
Jeg har selv fått opplevd hvordan han oppførte seg på noen fester på samfunnet (Trondheim) for noen år siden, da jeg var på besøk hos en kamerat som studerte ved NTNU. Jeg har aldri sett så slibrig oppførsel av en mann noen gang, selv gutta fra Paradise Hotel oppførte seg bedre enn Giske.
I tillegg vet jeg om flere eksempler hvor han har brukt sin posisjon for å komme i buksa på unge kvinner, gjennom at han da kunne arbeide for at "bedriften" deres skulle få en kontrakt/fordel, så lenge han fikk sex av disse kvinnene.

Når han blir konfrontert med dette så blir han plutselig "sykemeldt", du fortjener da ikke goden å bli sykemeldt, bare fordi du ikke kan å oppføre deg.
Sist endret av UrbanFreak86; 2. februar 2018 kl. 20:12.
Sitat av Antimatter08 Vis innlegg
Jeg mener att de fleste bør skjønne att å utale seg negativt om disse varslerne og å prøve å forsvare seg er fulstendig dø født og det att han nå alikevell prøver å si noe virker som en så desperat og ustrategisk handling som en som, i det minste tenker på seg selv som uskyldig kunne kommet med.
+ Att hadde jeg tatt han i forsvar eller vært rådgivern hans så ville jeg alikevell ha rådet han til å holde kjeft.
Vis hele sitatet...
Hvorvidt man godtar sin dom eller ikke har ingenting med skyldsspørsmålet å gjøre. En desperat uskyldig og en manipulativ skyldig vil oppføre seg likt; uten at jeg skal spekulere i Giskes sinn. Videre må du huske at under hele denne prosessen har varslere vært anonyme og følgelig ikke hatt særlig kredibilitet i offentligheten - hvem stoler vel på en anonym kronikkforfatter? Giske og veilederne håpet nok at varslerne skulle sitte rolig i båten, men dessverre stilte Sunniva Andreassen opp til intervju hos NRK. Hvor jeg må ærlig talt si hun gjør en særs god figur.

Jeg ble litt forfjamset selv av brevet, og tenker umiddelbart to ting: 1. advokater, PR-rådgivere og andre vil føre flere timer, og ser at skuta synker allerede - hvorfor ikke tjene litt samtidig? 2. Giskes oppførsel siden dette kom ut stinker "First House"-taktikkeri og en total mangel på oppriktighet. Hans oppførsel her, hvor han slenger dritt om varslerne samtidig som han "ser frem til å gi sin versjon" er nærmest fornærmende ovenfor offentligheten å publisere. Han har allerede nærmest publisert den i facebook-teksten sin - han kommer til å anklage dem for løgner.

Det hele er på grensen til tragikomisk. Hans appell til sine lojale partifeller i offentligheten overgår hans behov for å stå til rette for folket, et sant eksempel på hvordan partipolitikk kan ødelegge demokratier.
Har gjennom hele denne prosessen tenkt att TG er en slibrig ål, så det er ikke det att jeg støtter han som er greia. Har bare litt problemer med å skjønne att en fyr i hans posisjon kan være dum nok til å ikke skjønne att å komme med beskyldninger mot tilbake mot disse jentene er særdeles lite smart. Eller i det minste att folk rundt han ikke har beskyttet han fra det han nå gjør.
Er forøverig enig i att Sunniva Andreassen virker troverdig.

Xasma
"Jeg ble litt forfjamset selv av brevet, og tenker umiddelbart to ting: 1. advokater, PR-rådgivere og andre vil føre flere timer, og ser at skuta synker allerede - hvorfor ikke tjene litt samtidig? 2. Giskes oppførsel siden dette kom ut stinker "First House"-taktikkeri og en total mangel på oppriktighet."

Tenker du att de bevist gir han så dårlige råd att han skal bli enda mere skakkjørt å få enda mere bruk for PR.rådgivere?
Sist endret av Antimatter08; 2. februar 2018 kl. 20:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ser ut som han tar en "Søviknes". En periode i lokalpolitikken så er han vel snart tilbake.

Giske tilbake på den politiske scenen neste uke
Det var nettopp det jeg tenkte var planen også, og det var derfor jeg ble såpass overrasket over at han tok til motangrep i stede for å ligge lavt en stund.
Folk glemmer overaskende fort, så om ett år er det ikke så mange som vil huske dette om han er smart nok til å gå litt stille i dørene og ellers roer ned nachspiel taktene sine
Jeg tenker att om det skulle bli stilt spørsmål vedrørende Vervet som leder ved neste AP landsmøte i 2019, som vel ikke
ville vært unaturlig med tanke på hvordan AP sliter, så har i hvertfall Hadia Tajik posisjonert seg ganske kraftig som følge av dette.
Vis hele sitatet...
"Hadia Tajik vil ikke kommentere om hun nå er Aps kronprinsesse. Hun forsikrer at hun ikke har deltatt i noen prosess mot Trond Giske."

njaa.. opplesing av varsler, gå ut på facebook og gjøre det ikke bare til en partisak eller harry oppførsel, men til noe hun som jurist syntes var hårreisende. Altså implisitt att han hadde gjort noe ulovlig. Så vidt meg bekjent er hun den eneste som har dratt det så langt. Støre har hele tiden sagt att dette ikke handler om jus, men om tillit.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...ssen-mot-giske
Tenker du att de bevist gir han så dårlige råd att han skal bli enda mere skakkjørt å få enda mere bruk for PR.rådgivere?
Vis hele sitatet...
Nei, for han klarte helt fint å ødelegge for seg selv, jeg tenkte mer på at de bare sa noe for å si noe, så de kunne ta seg betalt.

Hadia har vel vært kronprinsessen i lengre tid igrunn, saken rundt Giske forandrer lite der, tror jeg. Så opptatt som venstresiden er av kjønn og mangfold over alt annet, blant annet kompetanse, ser jeg det som nærmest uungåelig. Det sagt, så mener jeg Hadia er mer enn kompetent nok til å lede Arbeiderpartiet - men utifra de jeg kjenner som er politikere i Arbeiderpartiet er det ikke derfor hun blir valgt.
Sitat av Xasma Vis innlegg
jeg tenkte mer på at de bare sa noe for å si noe, så de kunne ta seg betalt.
Vis hele sitatet...
Er vell det de stort sett driver med

Jeg holder ikke noen grudge mot Hadia Tajik og tenker att hun sikkert vill gjøre en like god eller bedre jobb en det Jonas har.
Men att hun har brukt dette for det det er vært, og har kommet sterkt ut av det er det vel ikke så mye tvil om.
▼ ... over et år senere ... ▼
Da har Giske parkert seg selv på sidelinja igjen. Men om ett år er sikkert alt glemt og Giske prøver igjen på comeback.

Likte denne karikaturtegningen, selv om den er litt slem:

https://www.itromso.no/meninger/lede...n-18512003.ece
Så nettopp videoen. Må nesten spørre, hva er problemet? Trond Giske og ei dame som ler og smiler?

https://www.youtube.com/watch?time_c...channel=Resett
Sitat av Pillfreak Vis innlegg
Så nettopp videoen. Må nesten spørre, hva er problemet? Trond Giske og ei dame som ler og smiler?

https://www.youtube.com/watch?time_c...channel=Resett
Vis hele sitatet...
Problemet er ikke nødvendigvis måten han opptrer på. Eller, med den bakgrunnen han har bør han tenke at dette ikke er særlig heldig. Måten han derimot håndterer dette på i etterkant er mer kritikkverdig av en tillitsperson.
er han ikke gift og har barn? Det ser ikke ut som trakkasering eller voldtekt, bare en slesk godt voksen mann. En idiot. Syntes ikke så veldig synd på han
Sist endret av Bothrops; 22. februar 2019 kl. 21:17.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Bothrops Vis innlegg
er han ikke gift og har barn? Det ser ikke ut som trakkasering eller voldtekt, bare en slesk godt voksen mann. En idiot. Syntes ikke så veldig synd på han
Vis hele sitatet...
Tenker det samme. Hadde faren min som er på omtrent samme alder hengt sånn på ei lita blond jente med armene rundt henne så hadde han fått hørt det.

Mange som nå sier at dette er helt uskyldig og vanlige selfier. Ja vel, da er jeg tydeligvis meget gammeldags
Trist å tenke på hvordan verden har blitt. Giske har absolutt ikke fortjent dette. Når vi i 2019 har kommet dithen at alle må gå med skylapper og egentlig holde seg unna folk, fordi enkelte rotter seg sammen mot en mann på denne måten er det sinnsykt trist. Enda tristere å se hvilken vei dette samfunnet er på vei. Om noen år så skal alle gå i samme klær, oppføre seg likt, gjøre likt og si likt. Er det slik vi vil ha det. #meetoo har blitt en kvalm kampanje, og jeg skjemmes av å være en del av dette samfunnet. Såklart synes jeg ikke det er greit at mannfolk tar seg til rette når det gjelder damer, men når dame rett som det er kan beskylde en mann for hva som helst, så er det rett og slett motbydelig. Lenger oppe i politikken der folk drivere med adskillige grovere ting enn det Giske noen gang har gjort, blir de sparket opp i systemet og får mere makt. Politikken i Norge med Støre & Co er flaut å sitte å se på. Det skuespillet de driver med gjør folk blinde. Og folk biter på. Hey!! Det er jo ikke meningen at folket skal stå sammen. Her skal man splittes på grunn av maktkamper og valgflesk. NOK ER NOK!!! Våkn opp og ikke tro på alt dere leser.
Sitat av StellaWild Vis innlegg
Trist å tenke på hvordan verden har blitt. Giske har absolutt ikke fortjent dette. Når vi i 2019 har kommet dithen at alle må gå med skylapper og egentlig holde seg unna folk, fordi enkelte rotter seg sammen mot en mann på denne måten er det sinnsykt trist. Enda tristere å se hvilken vei dette samfunnet er på vei. Om noen år så skal alle gå i samme klær, oppføre seg likt, gjøre likt og si likt. Er det slik vi vil ha det. #meetoo har blitt en kvalm kampanje, og jeg skjemmes av å være en del av dette samfunnet. Såklart synes jeg ikke det er greit at mannfolk tar seg til rette når det gjelder damer, men når dame rett som det er kan beskylde en mann for hva som helst, så er det rett og slett motbydelig. Lenger oppe i politikken der folk drivere med adskillige grovere ting enn det Giske noen gang har gjort, blir de sparket opp i systemet og får mere makt. Politikken i Norge med Støre & Co er flaut å sitte å se på. Det skuespillet de driver med gjør folk blinde. Og folk biter på. Hey!! Det er jo ikke meningen at folket skal stå sammen. Her skal man splittes på grunn av maktkamper og valgflesk. NOK ER NOK!!! Våkn opp og ikke tro på alt dere leser.
Vis hele sitatet...
Det har det ikke vært så mye å lese da. Har irritert meg litt at vi aldri fikk vite hva han var anklaget for. Vi skulle absolutt vite at det var noe, men ikke hva det var vi skulle vite. Men Støre og Co inkluderer jo Giske, så da er vel han flau å se på også? Jeg syntes det var ganske flaut å se på.
Du insinuerer at folk høyere opp driver med grovere ting, men det sier meg like lite som det avisene skrev om Giske. Hvilke ting? Hvor mye høyere kommer man? Er det kongen? Er det John Fredriksen? ERNA?!
Så mange stråmenn i ett avsnitt "omg sheeples"
Sist endret av Bothrops; 22. februar 2019 kl. 23:59.
Synes dette intervjuet med Jens Bjørneboe sier litt om det dere skriver:
https://www.youtube.com/watch?v=_jGxeEp7L8Q
Sitat av StellaWild Vis innlegg
... Enda tristere å se hvilken vei dette samfunnet er på vei. Om noen år så skal alle gå i samme klær, oppføre seg likt, gjøre likt og si likt. Er det slik vi vil ha det. #meetoo har blitt en kvalm kampanje, og jeg skjemmes av å være en del av dette samfunnet. ...
Vis hele sitatet...
Snippet og kuttet litt på innlegget ditt bare fordi jeg ville.

Men uansett, jeg kan faktisk være enig med deg i at når en historisk marginalisert gruppe endelig får sin stemme her i verden så har den stemmen gjerne en tendens til å være dømmende og varende.

Hvordan går man fra å være venner til elskere? Jeg tror neppe noen av dere har noen gang spurt en potensiell partner "Hei jeg syntes du er spesiell og jeg vil gjerne prøve å date deg, kan jeg få lov til å kysse deg?". Mer sannsynlig tok man en sjanse og håpet den andre personen følte det samme. Og hvis det var gjengjeldt så traff man men hvis det ikke var det så gikk man for langt.

Så hvis det er en grense mellom å ta en sjanse og trakassering så er det vel ikke utenkelig at noen bommer på den gråsonen.

Ikke ta dette innlegget som at jeg forsvarer Giske, eller overtrampende oppførsel for den saks skyld. Uansett hva man ser på som flørting eller trakassering; jeg skulle bare ønske at hvis du er en folkevalgt norsk politiker så er du faen meg smart nok til å skjønne at hvis du allerede har blitt anklaget for å være en jævel så vet du bedre enn å smile til kamera mens du stryker fingrene dine over en dame 20 år yngre enn deg.
Sist endret av Ad_hoc; 23. februar 2019 kl. 02:40.
I en verden hvor det er så mye jævelskap er det tragisk hvor mye oppmerksomhet denne saken får. Hva om noen norske politikere kunne blitt stilt til ansvar for bombingen av Lybia og Beograd(og flere)?
Håper VG har undercoveragentene klare i pattaya når FIS skal dit :-)
Kan bli saftige artikler.

https://www.vg.no/sport/langrenn/i/W...are-sexturisme